Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Namnbyte!

Av Malin wiper - 3 juni 2011 08:12


Nu är solen tillbaka med full kraft så det finns ingen ursäkt längre att inte klippa färdigt gräset...  Vi har nyss vaknat och jag måste nog gå till Apoteket för att köpa nåt mot pollen för jag reagerar på nåt som slår ut nu. Mina ögon kliar och är svullna, jag brukar ta Clarityn frystorkade tabletter men har inte känt nåt förrens dom senaste dagarna.


   


Vi har ju rensat bort en massa och jag skrev att jag inte hade nåt kvar från det jag växte upp. Hittade ändå en liten silversak som ser ut som en servettring. Jag blev inte döpt men fick namnet Margaretha . Det kan vara en sån där ring som scouterna hade för att hålla upp halsduken också. Kan inte minnas när jag fick denna men gammal är den...   Jag trivdes aldrig med namnet Margaretha och blev dessutom kallad för "Svarta Malin" i skolan för jag hade det mörkaste håret. Jag blev till och med mobbad och kallad för för "Digerdöden" (svarta döden)  ändå kunde  jag inte börja ogilla namnet. Då var Malin ett väldigt ovanligt namn som det var länge sen nån döptes till. När jag fyllde 15 år och skulle konfirmera mig så bestämde jag mig för att ta namnet Malin. Tyvärr så var jag tvungen att ha kvar Margaretha som andra namn och jag tyckte det var botten att man inte får bestämma sånt själv. Ni kan tänka er att det såg märkligt ut när jag stod med böjt huvud ovanför dopfunten och prästen hällde vatten över det tuperade och sprayade håret. Det gjorde att det var som impregnerat och rann bara av... 


    

En bild på mig när jag gick på lekskola som det hette då (förskola)


Jag vet faktiskt inte om min 3 år äldre bror är döpt så jag måste fråga honom. Mina föräldrar var rätt trendiga så när syrran föddes 10 år senare så döptes hon på BB. Det finns en bild på detta hemma hos mamma.  


Hade det varit nu så hade jag inte döpt mig utan ansökt om nytt namn. Jag har ansökt om nytt efternamn en gång så jag har både min mans efternamn och min mormors flicknamn. Jag blev rätt irriterad när jag gifte mig med Mr T och vi inte kunde få dubbelnamn båda två.



Sen när jag då hette Malin och skulle hälsa på folk så trodde dom att jag skämtade för det kan man väl inte heta...  det var lite frustrerande när ingen trodde på att jag hade det namnet. Det var verkligen ovanligt. Blev besviken sen när dom började döpa barn till Malin och den äldsta av dom är nog uppåt 45-årsåldern nu. 


    

Min bror och jag gör tandkrämsreklam. Jag utan mjöltänder framtill....  Pappa höll på med scrapbooking redan då och dekorerade alla fotoalbum och det har även jag gjort. Nu skall det vara mer lyxigt men då tog men vad man hade hemma både från tidningar, knappar mm. Tyvärr så blev man klippt efter karott trots att man ville ha långt hår. Jag har ett album på vinden med konfirmationskorten men orkar inte leta just nu. Tänk att allt detta föll över mig av ett ynka silverföremål som jag hittade.


 

Nu önskar jag er alla en härlig solig och njutbar dag

 
 
Pisan

Pisan

3 juni 2011 09:46

Vilka söta bilder :-) Malin är ett rätt vanligt namn hos personer i min ålder, även barnen har kompisar som heter det. Jag hatade mitt efternamn när jag var yngre, ville byta så fort som möjligt men nu bryr jag mig inte längre, ett byte skulle bara bli jobbigt nu, ingen skulle ju längre veta vem jag är när jag ringer... Ha en fin dag, du och mr T! Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 juni 2011 15:41

Ja du men i min ålder är det ovanligt med namnet malin. Ingen reagerade från 70-talet tills nu men åldern har kommit ikapp mig nu så jag får kommentarer ibland hur en sån gammal som mig kan heta Malin ;)

Ditt både förnamn och efternam är både fina och ovanliga så det finns ju inten mening med att byta.

Ha en fin dag du och Mr H också
kramar

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

3 juni 2011 22:33

Inte lätt det där med namn,men tycker Malin är ett fint namn.själv är mitt andra namn Margareta o det heter jag efter min mor o mormor.Men vad hemskt att bli retad som du blev,barn är bra elaka "faktiskt" blev själv retad i skolan,o sånt känns uscha :-(
Men så söta o fina kort,älskar svart vita gamla kort o du var verkligen söt,jättefin frisyr på kortet med din bror.Men vilken duktig far som gjorde så fina album.
Själv är jag döpt på Härnösands BB,taskigt o skvätta vatten på dig med fina frisyren;-)
Vilken fin presentationsbild,önksar er en härligt skön helg.Kramar
Ha det så gott

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 juni 2011 08:50

Då har vi samma namn som andranamn. Malin är ju inte ovanligt nu men förr. Ja men du jag led inte av att bli retad för jag gillade namnet och struntade i dumskallarna. På den tiden så gav dom sig inte på en utan det var mest ord och inte så ofta.

Ja du svart/vita kort håller sig också i längden. Härnösand var vi ofta till när vi åkte från Sundsvall upp till Umeå mm. Fin liten stad. Kul att du gillar min presentationsbild

Ha en jättefin långhelg
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

4 juni 2011 00:05

Jag ville länge byta bort ett av mina namn, jag mår riktigt dåligt av just namnet men jag försöker härda ut och tänka att det är ju bara jag själv som vet om namnet och lider av det.
Hoppas du lyckades hitta någon bra allergimedicin på apoteket, jag tycker det är hopplöst att hitta någon som hjälper mot allt.
Vad kul ändå att ha ett ovanligt namn (även om det inte lät som om det alltid var kul).
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

4 juni 2011 08:48

Du som har så fint namn. Clarityn frystorkade tabletter funkar för mig. Jag tyckte det var kul men nu är det så vanligt.

kramar

 
Petra

Petra

5 juni 2011 11:46

Min dotter som är född 1990 heter Malin och jag tycker det är ett vackert namn så klart :)

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

5 juni 2011 12:14

Kul att en av dina döttrar heter Malin. Då är det inte bara 40 plussare som har det namnet. Jag gillar namnet också ;)

Ha en fin dag vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards