Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Partytält på glid!

Av Malin wiper - 25 maj 2011 17:48

 


Det ringde på dörren och där stod grannens flickor och var så snälla och talade om för mig att vårt partytält var på väg att välta...  tack  snälla ni...  Det blåser nåt otroligt och min man hade inte kommit hem från kursen han varit på till Eksjö. Jag stod därute och balanserade med tältet och förstod att det inte var nåt att göra åt så jag tog av tyger och la hela stommen på marken. Grannfrun, mamman till flickorna kom ut också för att hjälpa mig...  . Då kom mannen hem och jag tog ett foto där den låg. Detta är det andra tältet på två år som blåst sönder.  Sån här blåst kom jag inte ihåg att det var förr på sommaren. Om vi skulle ha bott kvar här så hade vi köpt ett dyrare och stabilare tält eller berså.


  


Här står det nu för att slängas på skroten...    Jag hade väl nästan väntat mig att nåt sånt skulle hända än om vi satt fast det ännu bättre än förra året.       


  


Tyget till tältet ligger i hallen och det är också trasigt och bara att slänga.


  


Vi satt fram möblerna på framsidan istället där vi har en stor stabil parasoll.


  


Det känns ändå lite snopet...  fast tältet var så billigt så vi har i alla fall haft nytta av det i ett år.


Minnesbilder från 2009


  


Den här paviljongen som vi hade 2009 blåste också sönder men den hann vi bara ha i 1 månad...  Vi hade sidor som man kunde sätta på som man ville. Vi hade varit ute med bilen och när vi kom hem så hade paviljongen blåst upp i trädet bakom...  det såg ut som en installation...  


  

  


  

2009 hade vi gruppen som nu står nere vid ån på sidan om huset.


  


 
 
ansepanse

ansepanse

25 maj 2011 23:25

usch har det blåst så mycket att tyget gått i trasor, det gäller helt enkelt att ta ner sådana tält när vinden tar i, vad tråkigt för er
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

26 maj 2011 09:40

Ja du det blåser hårt numera och man måste ha nåt dyrare och stabilare i tältväg. Tack för dina värmande ord

Ha en fin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 maj 2011 23:37

Men rackarns partytält! Tur att tjejerna kom förbi och sa till. Lite tråkigt att ni får vara utan det nu men jag tycker ni fick till den andra lösningen rätt bra också (även om jag förstår att ni vill ha partytält).
Usch det känns så sorgligt att ni ska flytta, man blir ju ändå mer instängd i en lägenheten men samtidigt så måste man ju kunna sköta om ett hus på något vis.
Hoppas nu inget mer hände under kvällen.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

26 maj 2011 09:39

Det var toppen att flickorna talade om detta så inte tältet blåste över till grannarna eller skadade nån. Skall man ha nåt nu i detta blåsiga land så måste det vara stabilare. Ja du jag känner mig lite sorgsen eftersom jag ville bo här resten av livet. Tack för dina gulliga ord

Ha en fin dag vännen
kram

 
Helga

Helga

26 maj 2011 08:17

Vi har två partytält men dem sätter vi bara upp till midsommar som sol- eller regnskydd... Ett år lät vi ett tält stå kvar när vi åkte hem för vi hadelite bråttom - det blåste sönder så klart!

Ps. Jag älskar Hanne Boel... Ds

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 maj 2011 09:38

Ja du dom skall inte sättas upp annat än när man har fest. Vi är bakvända familjen ;)

Ha en fin dag
kram

 
Cattis

Cattis

26 maj 2011 08:48

Godmorgon!
Jag kommer så väl ihåg när du skrev om partytältet och att du hade inhandlat det och gruppen som skulle ner till ån. Det känns inte alls länge sen.
Här har det också blåst för fullt men idag är det äntligen lite lugnare ute och solen skiner för fullt istället.

Kram och ha en bra och lugn torsdag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

26 maj 2011 09:38

Man fattar inte att det var så länge sen utan känns som i går. Det verkar ha blåst i hela landet. Nu skiner solen här också

Ha en jättefin torsdag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards