Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Promenad!

Av Malin wiper - 15 april 2011 12:52


 


Här följer bilder på min fortsatta promenad i går:

 

  

 

  

 

  

 

       

 

  

 

 

 

            

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

    

     

 

  

 

  

 

I det här huset har vår juveleraraffär legat men paret som hade stället har lagt ner och nu skall tydligen sonen ta över och dom håller på att bygga ut lite. Jag tror att han är urmakare.

 

  

 

Fin hög blomlåda utanför Ritz Konditori.

 

  

 

Här har vi samhällets skomakeri.

 

Klicka här för att komma in på en sida med skomakarverktyg

 

  

Detta är mitt eget skomakardon som jag köpte på second hand för flera år sedan. Jag använder det som bokstöd. Klicka här för att kolla på Tradera där nån säljer ett likadant. Dom verkar inte vara värda så mycket vad jag kan se på nätet.

 

  

 

Skomakeriet utför alla dessa tjänster



 


Klicka här för att komma in på en sida med roliga skor 


 

 

   

Rolig blompinne från ICA i Vaggeryd 

 

    

 

Tyvärr kan jag inte gå in på era bloggar i dag för jag kan inte stå här så länge varje gång. Fick ett återfall i går och började med att hissa ner bordet och satt på stolen istället när det inte gick att stå längre vid datan. Det gjorde att jag är sämre i dag i ryggen och höften. Nu slängde vi ner stolen i källaren så jag bara kan stå vid datan och det klarar jag inte långa stunder och det är ju inte nån mysfaktor precis att stå och blogga...  Jag är helt omöjlig och skall nu sätta en klocka varje gång på 15 minuter och bara stå såna korta stunder varje gång. Detta inlägg skrev jag i går men har bara flyttat det till dags datum.

 




Klicka här för att läsa om Count Basie. Jag och en autografkompis var på en konsert i slutet av 70-talet på Göteborgs konserthus där Count Basie och hans orkester spelade. Efter konserten så gick vi till baksidan av huset där alla artister brukar komma ut. Vi fick naturligtvis våra autografer. Han dog redan 1984 i en ålder av 84 år.

 

 
 
skrivmoster

skrivmoster

15 april 2011 13:48

Tack för alla vackra bilder! Du hinner fota mycket på dina promenader!!

Synd att du fick ett återfall... nu gäller det att vara försiktig och inte glömma bort sig.
Ha en fin dag och en trevlig helg!
Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 april 2011 14:01

Varsågod! :) Jag fotar lite för mycket och har sen svårt att gallra :(

Det var bara ett litet återfall och efter en längre promenad så känns det mycket bättre.

Ha en fin och härlig helg själv
kramar

 
Ingen bild

Mia

15 april 2011 16:37

Underbart vackra och fina bilder. Ta nu hand om dig och var inte vid datan längre än du tyar. Ikväll ska vi se bio "water for elephants". Jag gillar Robert Pattinson. Njutfullt att gå på bio. Har vilat hela fm för att mäkta med dagen. Jag tror allergi har slagit till i kroppen min med. Kram vännen och även till Mr T och ha en fin början på helgen

Malin wiper

15 april 2011 17:10

Jag är mycket bättre nu för jag står här bara korta stunder. Tack för din omtanke goa du. Vad kul att ni skall gå på bio. Måste kolla den filmen på google för jag har inte hört talas om den. Tråkigt när man känner av pollen. Jag gör det själv vissa år också.

Mr T hälsar så mycket tillbaka

Ha en fin kväll
varm kram

 
ansepanse

ansepanse

15 april 2011 17:52

neeej, har du ont i ryggen igen, hoppas att det snart blir bättre igen
Sv: nu är operationen över
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

15 april 2011 17:59

Jag är bättre nu för jag står bara kortare stunder vid datan.

Vad härligt att din operation är över

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards