Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Assar Rönnlund!

Av Malin wiper - 6 januari 2011 10:02

  


Det är lite seg i dag och vi kom upp sent. Jag är som i en bubbla i huvudet av rygg och nacklåsningen. Har nyss ätit frukost och sen har jag gått in på era bloggar men har inte hunnit med alla än. Jag skall nu ett tag framöver behandla mig varje dag med Voltaren och Ibumetin och då brukar det släppa till slut. Sen måste jag röra mig lite också för att annars blir man stel. Min man har fått dra lite i nacken och det är en lätt stretsching som sjukgymnaster brukar göra och är man försiktig så klarar man det hemma också. Det släpper lite då. Det är nästan värre i ryggen än i nacken och det sitter på vänster sida. Jag är ändå så pass bra att jag kan blogga lite men inte så många inlägg som förut.

 

            

               Bilden kommer från wiba.se 

 

Vi hade planerat att åka till mamma, syrran och svågern men det fick vi skrinlägga till en annan dag. Här snöar det för fullt och nu är det större flingor och det ser jättevackert och stilla ut. Såg att skidlegenden Assar Rönnlund gått ur tiden. Han har man följt hela uppväxten och såg honom ofta på tv. Klicka här för att läsa.

 

                   

 

Han föddes i Umeå 1935. Han blev 75 år gammal. Han var en svensk längdskidåkare med stora framgångar. Min mamma är också född i Umeå. Nu har dom även konstaterat att det var Per Oscarsson och hans fru som brann inne och det känns så sorgligt. Jag undrar om deras brandvarnare inte funkade. Vi kollar våra extra mycket för det är ju så enkelt. Det känns i alla fall sorgligt att så många legender gått bort men så är det varje jul.      

 

Ha en jättefin dag och sköt om er...  

 

Ett klipp från "Fasadklättraren" från 1991 med Per Oscarsson och Björn Kjellman.

 

            

 

   

 
 
Pisan

Pisan

6 januari 2011 10:37

Här snöar det också för fullt och det har kommit en hel del inatt. Hoppas ni får en fin trettondag du och mr T! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 januari 2011 11:07

Då har vi samma väder

Ha en fin trettondag själv med Mr H
kramar

 
Glimz

Glimz

6 januari 2011 10:38

Usch vad jobbigt du har det med nacken å ryggen. Hoppas att tabletterna hjälper dig med smärtan å låsning. Många fina människor som har gått bort dessa dagar, tragiskt. R*I*P alla själar som kliver över till andra sidan.

Kram

Sv; Cesar Millan är en otrolig man, liten på jorden men stor inom hundvärden :D Outstanding helt enkelt :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

6 januari 2011 11:06

Ja det är lite jobbigt men jag är van. Det är verkligen riktiga legender som gått ur tiden.

Vad kul att få reda på nåt nytt, skall ändå googla för att läsa lite mer.

kram

 
ansepanse

ansepanse

6 januari 2011 11:42

stackars dig med sådan värk, hoppas att tabletterna hjälper dig någorlunda, vad synd att ni inte kommer iväg som planerat
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

6 januari 2011 16:03

Ja du det är ingen höjdare men lite bättre nu. Det är det uppspända som är värst och att man rör sig så dåligt. Vi kom iväg en mindre tur istället
Ha en fin dag
kram

 
Cattis

Cattis

6 januari 2011 13:38

Och här snöar det för fullt med.
Jag orkar inte blogga alls nu för nacken.
jag äter tramadol och alvedon ihop och därimellan ibumentin. Ska till sjukgymnast i mitten av månaden men jag vill inte att hon gör något med nacken innan jag varit på MR röntgen den 26/1. Jag hoppas den visar något så den kanske kan fixa till det som ligger i kläm. Nått är det för jag får ont i ryggen som du beskriver och sen har jag fått domningar i halva ansiktet så fort jag ligger ner eller om jag sitter på ett visst sätt. Även i vänster armen och ut i fingrarna. Lite otäckt faktiskt. Sen den här tröttheten. Kanske det är ögonen. Jag har glaukom och ska på återbesök nu januari för att kolla upp det ännu mer. Ser lite sämre nu än för ett tag sen. Fy vad gnällig jag är.
Men på nått sätt inte utan jag är glad att jag nu får remisser till olika ställen så att jag kan bli bättre.
Nu blir det lite vila och sen lite virkning.
Kommer jag på nått att blogga om så kanske det blir ett litet inlägg också. :)

Krya på dig och ha en bra dag.
Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

6 januari 2011 15:55

Vi har nog en wiplasch både du och jag. Tyvärr så klarade jag inte av att åka in i magnetröntgen utan fick panik. Jag lider ju av klaustrofobi och dom borde ha kunnat söva ner mig. Jag har även en nerv som kommer i kläm och då känns det ut i armen och i går domande min vänstra hand. Jag tål inte att äta för mycket tabletter för då blir magen helt galen. Man blir som du säger jättetrött när rygg och nacke krånglar. Skönt om du kan få nåt svar så dom kan göra nå åt detta. Min läkare säger att alla symptom tyder på wiplasch och jag vet ju att jag skadats på det sättet också. Man skall helst komma in direkt efter en olycka men när jag skadades så hade dom inget hum om wiplasch. Tråkigt med dina ögon, då måste du väl laseropereras så småningom?.

Sköt om dig och var rädd om dig
varm kram

 
Cattis

Cattis

6 januari 2011 21:40

Hejsan! Läste ditt svar på min kommentar innan.
Du ställer en fråga om jag måste laseropereras.
Tyvärr så kan man inte det med glaukom (grön starr)
Grå starr kan man göra det.
Det man kan göra för att stoppa upp det lite är någon slags ögondroppar. Hade det innan men fick högt blodtryck och yrsel av det. Trycket har hållt sig på en ganska stabil nivå och så länge det gör det så är det ingen fara.
Men man måste regelbundet kolla så inget ändrar sig för då försämras synen snabbt.
Oftast får man det här i äldre ålder men jag tror det här har med nacken att göra också.
Läkarna vet inte. Tvivel som vanligt.
Allt har kommit efter min olycka och nackskada så jag tror det hör ihop.
Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

6 januari 2011 21:57

Jag såg fel i kommentaren för min pappa hade det också genom sin diabets. Skönt att det hållit sig stabilt. Jag får också högre blodtryck av nacken för jag blir stressad av eländet. Läkarna vet ju inte allt men jag hoppas det skall ligga stabilt för dig hela tiden. Jag har ju också fått konstiga saker av min nackskada som jag aldrig haft förut.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards