Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Malin wiper - 23 juni 2010 18:25

 

Det var länge sen vi var till sushibaren "Samuraj" så det fick bli vår lunch i dag. Dom har bästa sushin i stan.

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

  

 

Så här ser min mans sushi ut och det är dagens. Jag kände bara för lax i dag och tog 7 bitar.   

      

 

   Ha en fin kväll...  

 

Av Malin wiper - 23 juni 2010 17:50

  


Jag har köpt mig en ny kamera i dag. Den jag har är endast 2 år gammal men börjar bli för seg och man får vänta för länge mellan varje taget kort. Min man får min gamla...  fast han har bättre tålamod än mig. Denna är en Canon Digital IXUS 120 IS. Mr T har läst in sig på kameran och den har fått toppbetyg. Kunde välja mellan en silverfärgad och blå/silver och tog den som går mer i blått. Min man har nu laddat upp den åt mig och läst in sig på den och sen skall han lära mig i sin tur.

 

Klicka här för att läsa om kameran

 

  

 

  

 

Jag fick tag på två jumprar på Axelssons klädaffär. Denna turkosa med mönsterinslag nertill och upptill. dessutom klädda knappar på sidan i halsen. Tyvärr blev mina bilder lite disiga och otydliga.

 

  

 

Sen den här lite längre med en slags knytning längs ner. Hittar ingen hemsida. Jag hade velat ha nåt i jeanstyg på överkroppen också men hittade inget som passade. Behöver även ett par kortare finbyxor men orkade inte prova mer.  

 

  

 

På Indiska hittade jag denna fina oljelampa till altanbordet. Den kostade ca 69:-. 


 

 

Av Malin wiper - 23 juni 2010 17:40

                     

 

Klicka här för att komma in på Acker Bilks hemsida.

 

         

 

Acker Bilk, Bernard Stanley Bilk född 28 januari 1929 i Somerset, England, brittisk jazzklarinettist som anses som en av de främsta

 


Av Malin wiper - 23 juni 2010 17:02

  


Det jag egentligen var ute efter på second hand var en udda kaffekopp som jag skall göra en nåldyna av som på bilden. Det skall vara en minikopp (mockakopp) och se ut som det är mjölkchoklad med vispgrädde i...  Det låter lite knäppt men en rolig idé av den som kommit på detta. Dom hade tyvärr inge udda koppar där utan bara hela serviser.      

 

 

  

 

Vi åkte då ner till Kupan på tändsticksområdet. Där är dom lite billigare eftersom det är svårare att ta sig dit och det ligger lite avsides.  

 

  

 

Där hittade jag dessa små koppar för 10:-/st och en sån kostar på andra ställen 25:-. Jag skall testa att göra en nåldyna och se hur det blir. Det gör jag inte nu utan till veckan. Då skall jag sätta in bilder på varje moment jag gör.

 

  

 

Jag hittade även detta kort på Mickey Mouse. På baksidan står det: Orginal story sketch of Mickey Mouse "Caninen Caddy 1941 Disney.      

 

  

 

Dessa kinesiska småvasar kostade endast 30:- för alla tre. Jag köpte inte dessa utan fotade bara.

  

  

 

Dessa koppar hade verkligen ett rejält fat för en smörgås. Dom ser lite 70-tal ut. 

 

  

 

Den här gamla fina trampmaskinen hade dom som avlastningsplats. Denna second hand är jättestor med flera rum.

 

  

 

Dom här smyckepåsarna köpte jag på föregående second hand. Dom kostade 10:-/st och det var kanske dyrt men dom är estra fina och glansiga.

 

  

 

Här en liten vy över det fina tändsticksområdet och på varje liten väg så finns det både museum, restaurang, teaterbio mm.

 

      

 

Av Malin wiper - 23 juni 2010 16:43

     


Vi har varit hemma ett tag men det tar sån tid att göra iordning korten. Det var skönt att få vila sig lite från datan och röra på sig efter att jag sytt kuddutsmyckningen. Vi åkte först till vår vanliga second hand för att kolla lite och sen fika där.

 

  

 

Nu är det segt när man skall hämta bilder...  Så här ser det ut där man sitter och fikar på vårt bästa Röda korsets Kupan.

 

            

 

Dom hade en rätt rolig gräddkanna med mjölk i. Kolla pipen...det ser ut som det fattas en bit men så är inte fallet.

 

  

 

Jag hittade en liten vit kraftfull dukbit med små upphöjda silkesrundlar över det hela, den kostade bara 10:-. Har nu lagt den på denna höga byrå som vi har på altan. Den konstgjorda blomkrukan med pärlor på är köpt för länge sen på blomsterhandeln Amalia i Råslätt centrum. 

 

  

 

 

 

  

 

Detta är ett dubbelkort där man kan sticka in ett stort foto.

 

 

 

Fortsättning följer..............

 

 

 

Av Malin wiper - 23 juni 2010 06:57

     


Det känns lite segt i dag och ridån har svårt för att öppna sig. Vi skall åka in till Jönköping och handla lite. Syrran sa att det är rea på Kapp Ahl med rejält nedsatta priser. Hon hade fått tag på flera blusar och även byxor till pangpris. Fast jag är nog ute lite för sent men man kan alltid kolla. Sen måste vi förbereda mer för midsommar eftersom vi får besök och vi ligger efter i tidsschemat. Ute är det som vanligt fint väder och skall så förbli med några få undantag av regn. Nu tog det fullständigt stopp och jag har inget att skriva om...  Jag återkommer när hjärnan fungerar igen...   

       

 

Bananarama är en brittisk grupp som på 1980-talet slog igenom med hitsen "Cruel Summer" och "Robert DeNiro’s Waiting". Gruppen bestod då av Siobhan Fahey, Sara Dallin och Keren Woodward. Bananarama fick 1986 hjälp av producenttrion Stock Aitken Waterman, som producerade bland annat singlarna "Venus", "Love in the First Degree", "I Want You Back" och "I Heard a Rumour".

 


 Jag önskar er alla en skön och varierande dag med ett inlag av fart och fläkt...     

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards