Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 5 mars 2010 08:11

         


Jag hoppas ni alla mår bra och har sånt fint väder som det är här. Solen skiner och ingen mer snö i sikte. Det enda som är jobbigt är att det är -20 grader och det är lite för kallt för mig. I dag skall vi ägna oss åt hemmet och jag skall klippa min mans hår så fort han kommer från duschen. Vi har faktiskt sparat in lite p.g.a att det visat sig att jag klarar att klippa honom än så länge men till slut måste han ändå gå och få en mer formad klippning. Nu när jag är blond så kan jag inte tona håret hemma själv utan måste gå var tredje månad för toning och lite slingor. Gör jag det själv så kan det sluta med morotsrött...    

 

        


Jag fick lite tips av Monica ang filmklappan. Det finns griffelfärg som torkar fortare och man kan även använda en skumgummiroller. Fast på min burk står det att man måste ha pensel och färgen tar 12 timmar att torka så tydligen finns det olika griffelfärger. Tack snälla Monica...  jag får testa detta vid nåt annat tillfälle. Nu är klappan klar för omgång två och då blir det till att vänta i 12 timmar innan jag kan fortsätta med den vita färgen. Detta kommer att ta lite tid eftersom jag måste använda en liten vanlig pensel sen när jag gör klappan och underdelen som skall klappas mot...  

 

 

   


   


Nu har det blivit mycket inredning i mina inlägg och ibland faller det sig så. Detta geniala nyckelskåp fanns hos "Mimmis Magasin" Den är i gummimaterial och man sätter bara in sin nyckel i nån av hålen och alla nycklar passar. Min man satt in sin för att visa när vi var där. Tyvärr är den rätt dyr med sina 360:- men den är hur häftig som helst och jag skall försöka spara ihop till ett om jag hinner innan dom är slutsålda.

 

   


Kolla dessa jättefina katt och hundmatskålar som också finns hos Mimmis. 

 

Jag håller på att spara till att åka till min son i början på april. Bara att åka fram och tillbaka kostar 1000:- Nu har jag fått ihop 1.500:- så det börjar närma sig. Vi har inte varit lika ofta till Jönköping på sista tiden och det sparar verkligen in bensinpengar. Jag är inte van att måsta tänka så för när man jobbade så kunde man även lägga undan för en budget och satt aldrig i sjön. Jag är nog en riktig slösa också men har blivit bättre med åren än om jag handlar lite så är det inte så mycket som förr.     


   


Ha en härlig och givande fredag...   

 
 
margit

margit

5 mars 2010 10:18

Hej Wiper!
ocg du har redan nu lagt in SÅ många nya inlägg...
jag är nu i E-tuna..skall jobba 3 nätter från fred-natt....
Den lille dragspelaren som sitter längst ner på detta inlägg...det ser ut som det kunde vara jag som sitter och tränar....
Skall gå över till min dotter Maria, få lite kaffe nu om en stund...kl 12..så åker jag till köpcentrumhär i E-tuna...skall träffa en bloggkompis: Sita..vi skall äta tillsammans...
Kramen vännen!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

5 mars 2010 10:47

margit: Tack snälla du ;) Vad härligt att kunna jobba några nätter. Hoppas du får en fin kaffestund hos dottern. Blir lite nostalgisk när jag hör att du är i Eskilstuna. Du har träffat många av dina bloggvänner.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

5 mars 2010 12:22

Hu så kallt ni har det.
Här var det -10 när jag gick upp och -9 när jag gick ut med hundarna en timme senare.
Nu är det vara -0.6 och kanon väder.

Hoppas du har en bra fredag
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

5 mars 2010 13:44

-Nena- Ja men nu är det lite varmare än i morse. Vilket toppenväder ni har och nu är det bättre för djuren också.

Hoppas du också får en bra fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 7 maj 09:15

  Nu har Karma Café slagit upp sina portar och vi såg att dom hade ett erbjudande på cheescake med kaffe för endast 60 kr/person. Jag hoppas det går bra för dom för dom hade så mycket fint bröd och smörgåsar, även sallader och annat. Ägaren av caf...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 17:15

  När min son var hit i lördags så åkte vi även ner till hamnen för att gå runt. På grund av det varma vädret så var det fullsmockat med folk både i hamnen, restaurangerna, glassbaren och badstranden. Det såg ut som det gör på högsommaren.   ...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 10:15

    Vi hyrde denna bil i lördags från GoMore . Det är privatpersoner som hyr ut sina bilar. Vi åkte och hämtade min son som vi skulle tillbringa helgen med. Här är vi framme på baksidan av huset där han bor. Bilen är en Skoda Fabia och den var b...

Av Malin wiper - Lördag 4 maj 08:00

    Läkarmissionen som vi besökt i många år fanns förut på Bäckby men har nu flyttat till Stenby. Det är ett område med många butiker, restaurang mm. Läkarmissionen ligger nu i ett stort hus där både gym, frisör och annat finns att tillgå.    ...

Av Malin wiper - Fredag 3 maj 08:15

  I går hade vi också en jättefin vårdag med 18 grader varmt men det blåste lite mer så det blev lite svalare, men det stör inte mig. På sidan om bibliotekshuset så kan man se denna plantering nu som vaknat till liv     Här ser man dom vack...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards