Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Malin wiper - 4 mars 2010 19:03

  

I går besökte vi Butik Ingelund eftersom jag ville köpa lite mer stearinägg. Det var så otroligt välskottat och fint av en kille som fanns på plats när vi gick in mot butiken. Solen gnistrade mot snön och det var nästan magiskt.

 

   

Butiksägarinnan Christina höll på att packa upp lite påsksaker. Hennes  mamma var där också så vi fick oss en härlig pratstund. Dessa färgstarka tuppar var hur fina som helst i ett tungt material.        

 

  

Dessa häftiga och roliga höga ljusstakar var verkligen lite annorlunda och fanns i två storlekar. Alla är personliga och handgjorda så ingen är riktigt lik den andre. Dom kommer från ett ställe som heter "Nääsgränsgården" det står så här om dessa: Denna produkt är hantverksmässigt tillverkad exklusivt för Nääsgränsgården vilket innebär att varje produkt är unik.

 

Jag fotade tyvärr dessa ljusstakar i fel vinkel och tog inte tillräckligt tid på mig så jag fick inte riktigt fram hur dom ser ut. Min man blev extra mycket förtjust i dessa. Dom är lite halvsurrealistiska.

 

Klicka här för att gå in på Nääsgränsgårdens hemsida 

 

   

Denna tupp kommer från samma ställe och finns i tre olika storlekar. Dom är också olika varandra och jag köpte den större modellen som kostar 80:-. Dom är ännu finare i verkligehten och jag gillar den fina blanka glasyren.

 

   

Tyvärr var det svårt att få ett bra foto av denna glaskupa som man hänger i fönstret och inuti sitter en liten färgstark tupp och det blir en härlig effekt.      

 

   

Hon hade fått in jättefina temuggar med en dekoration vid greppet. Christinas mor agerade handmodell...  med den äran.

 

    

På samma bord stod dessa nyinkommna tillbringare i olika storleka. Kunde jag så hade jag köpt massor. Jag tycker verkligen ni som bor här och runtomkring skall titta in på butiken.

 

Klicka härför att gå in och titta på Butik Ingelunds hemsida och deras öppettider.

 

   

Denna bok om moderna antikviteter skulle vara rolig att ha.

 

   

Hon har en del smycken och klockor också. Dessa hjärtehalsband är lite annorlunda än ett vanligt hjärta.

 

  

Av Malin wiper - 4 mars 2010 16:59

  


Denna bild har jag lånat från min bloggvän "Kew Grafik"

 

  

 

Jag fick kassera filmklappan som jag grundmålat 3 gånger i går. När jag sen satt maskeringstejp för att få fram vita linjer och sen drog bort tejpen så följde färgen med...  Nu har min man sågat till en ny som jag målat med griffelfärgen och den tar ett dygn att torka sen skall man måla en gång till men på andra ledden. En klappa som passar till har jag hittat i källaren. Filmklappan blir större än nån annan klappa jag sett. Blir den bra så skall jag hänga den på väggen när jag använt den klart.

 

           

 

Klicka här för att gå in på ett ställe där man kan köpa griffeltavla och kritor. Sajten heter "C´est la vie home".

 

        

 

Av Malin wiper - 4 mars 2010 13:31

                 

 

Dilbahar Demirbag, känd under artistnamnet Dilba, född 24 november1971 i Turkiet med kurdiska rötter, är en popsångerska.

Hon kom till Sverige som fyraåring och växte upp i Karlstad och Uppsala. Hon har fyra syskon: Dilsa, Dilnarin (Dee), Dilber och Assan.

Dilba började spela piano tidigt och är självlärd på gitarr. Hon började som DJ och har körat bakom Jennifer Brown och Eric Gadd.

 

   Klicka härför att titta på diamanter

 

1996 släpptes hennes debutalbum Dilba och singeln I'm Sorry. Dilba hade själv skrivit text och musik till alla låtar på skivan. För den belönades hon med en Grammis och med AftonbladetsRockbjörn. Skivan sålde ungefär 100 000 exemplar.



Av Malin wiper - 4 mars 2010 12:39

  


Vi tog upp lunchmaten för sent ur frysen så vi bestämde att ta en promenad ner till byn och ta oss en räktårtssmörgås på Ritz konditori...  Vi går ju så sällan dit...    det blir lite slarv eftersom vi får en kolhydratsbomb i oss men nån gång kan väl inte göra så mycket?...    

 

   

Så här ser underverken ut och smakar ljuvligt...    Som vanligt var det massor av folk där så stället är verkligen populärt. 

   

 

På ICA fotade jag dessa blommor. Dom fortsätter att ha helt fantastiska och fräsch blommor i sin disk.

 

   

 

Ritz hade nu ytterligare en variant av sin rulltårtsliknande bakelse. Den ser helt fantastisk ut och jag tål snart inte mer frestelser...    

 

   Hittade denna kaffekvarn på nätet. Klicka här för att gå in och kolla. Jag vet inte hur mycket en kaffekvarn skall kosta för att vara bra. Priset på den här är 1.795:-

 

      Vi missade tillfället när författaren Björn Hellberg var bjuden till Ritz konditori för att signera sin nya bok. Det finns fortfarande kvar signerade exemplar att köpa där.

 

     

 

  

Av Malin wiper - 4 mars 2010 08:45

        


Jorden fortsätter att snurra trots allt tråkigt som händer. Solen skiner även i dag och det är -16 grader så temperaturen går upp och ner som en berg o dalbana. Jag var uppe redan kl 07.00 och tog en långfrukost och bara satt och myste med vår fina utsikt från köksfönstret. I dag blir det som vanligt en promenad och sen skall jag fortsätta med min filmklappa plus lite annat som måste fixas hemma.

 

  

 

På lördag kl 09.30 slår portarna upp för vår nya skoaffär som heter "MA skor". I denna byggnad har förut funnits både färgaffär, zoologiska mfl. Vi hade en skoaffär för några år sedan som var inhysta där nu min frissa huserar. MA kommer även att sälja väskor och andra tillbehör.

 

  

 

  

 

Här är dom två blivande affärsinnehavarna som heter Myrna och Annika. Det roliga är att Myrna till vänster är min tandhygenist...  och jag blev lite orolig att hon skulle sluta men det visade sig att hon skall ha kvar sin halvtidstjänst på sin klinik som heter "Munhålan". Myrna är en humoristisk, ambitiös och skicklig tandhygenist som verkligen tar sitt jobb på allvar.

 

  

 

Jag antar att det dom kommer att sälja både dam och herrskor. Vi skall gå dit på lördag och fota lite och se om jag hittar nåt i sko eller väskväg.

 

         

 

klicka här för att gå in och kolla lite om skoskötsel 

 

    

Av Malin wiper - 4 mars 2010 08:14

  


Nu har tyvärr ridån gått ner för ytterligare en ung skådespelare som tagit sitt liv. Emil Forselius blev bara 35 år gammal. Han tog sitt liv i sin lägenhet när sambon och den lille sonen var ute. Han brann för teatern och fick en guldbagge för filmen "Tic tac" 1997. Han lämnade efter sig ett brev till sonen, pojken föddes i november förra året och Emil hade just nu ledigt från teatern för att vara med familjen.

 

Den sista filmen han är med i är Wallanderfilmen "Indrivaren" som släpps på biograferna i vår. Han har bl.a varit med i filmerna Sprängaren, Järngänget, Beckfilmen "Vita nätter". Han har spelat teater på både stora och små scener. Jag har själv sett honom i alla dessa filmer och även tv-serier. Jag känner mig jätteledsen och tänker på hans familj och vad dom går igenom nu. Han var tydligen deprimerad men visade inte så mycket utåt. Han utexaminerades från teaterhögskolan 2002

 

  

 

Klicka här om ni vill läsa lite mer om detta

 

 


        

 

Vad jag inte visste är att han var en skicklig pokerspelare. Här ett klipp från Unibet poker open i Madrid 2008.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards