Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Mot alla vindar!

Av Malin wiper - 4 januari 2010 07:12

 
  


Min man skickade efter en filmbox och och fick 2 för ett pris. Då blev det en serie som gick på tv 1980 som heter "Mot alla vindar". Den skildrar en av de mest våldsamma och turbulenta epokerna i Australiens historia. Serien slog ner som en bomb i början av 80-talet och följdes av miljoner människor världen över. John English prisbelönta ledmotiv blev så populärt att det översattes till Svenska. Serien har fått pris för bästa skådespelare. Serien är ett drama


 


Serien består av 4 cd som vardera innhåller 4 avsnitt. Jag blev riktigt arg ibland när man ser hur folk blev behandlade av överheten. Det är en skrämmande men både rafflande och fin människoskildring med skådespel på hög nivå.


Klicka här för att läsa mer


Serien får 5 megafoner av 5 möjliga


         



 

 
 
Vicke

Vicke

4 januari 2010 08:13

den serien tyckte jag om, jag hoppas att du får en fin start på veckan nu

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
Berith

Berith

4 januari 2010 08:28

Det var en serie jag följde slaviskt då den gick på tv.en mycket bra serie !!!
Även serien Rötter följde jag , som var en annan bra serie som gick och handlade om Amerikas slavhandel !!
Jag har alltid gillat historia och det var nog därför jag föll för dessa två underbara serier...tragiskt hur människor blev behandlade och det är viktigt att inte dessa epoker i historien glöms bort ......
Önskar dig en riktigt bra dag !!
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

4 januari 2010 09:03

Åååhh! Den serien kommer jag ihåg, och jag ÄLSKADE låten! Vi sat bänkade hela familjen framför tv:n när den sändes :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 januari 2010 09:29

Nämen kära nån! Höll på att glömma svara dig vart jag köt mosaikspegelbrickan!!
Den har jag köpt på ett av dom Party Lite ljuspartyn jag varit på. Dyr men värd varenda krona :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

4 januari 2010 10:28

Jag fullkomligt älskade den serien. Tänkte på den i somras och köpte då hans cd med låten mot alla vindar.(den långhårige i filmen)

Tycker att de kunde sända lite mer sådana repriser i stället för samma varje jul och nyår!

Kramar

Lena

http://wilenas.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 januari 2010 10:44

Så fint du har gjort på din blogg, Wiper! Rena vårstädningen!
Ut med tomteluvan och in med fjäril och vackra färger;)
Vi såg också varenda avsnitt av "Mot all vindar", förfärades och fascinerades. Mycket bra liksom Rötter.
Ha det gott!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 januari 2010 10:46

Wiper, när jag talade om vårstädning menade jag din presentationsbild - toppbilden är ju fortfarande vintrig som sig bör.
Flera kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

4 januari 2010 21:08

Vicke: Kul att du gillar den serien också.

Ha en fin vecka själv
kram

Berith: Ser att vi är många som gillar serien. Dom andra du nämner är också bra. Ja det är synd att sånt glöms bort. Jag blir riktigt ilsken i vissa avsnitt.

Ha en fin kväll
kram

Pisan: Ja den är ju bara så bra och även musiken.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

4 januari 2010 21:13

Sussi: Ingen fara på taket ;) den är ju så supersnygg.

Ha en fin kväll
kram

Lena: Vad kul att du också gillar serien. Det var ju rätt länge sen den gick. Ja det är synd att man inte får se mer kvalitetsserier

Ha en fin kväll
kram

Lambergsfrua: Tack snälla du jag gillar att böka härinne ;)
Det behövs städas ibland. Ja du serien är hur bra som helst och även Rötter som du nämner. Jag har tydligen missuppfattat nåt ;) ibland funkar inte hjärnkontoret så är det för en utbränd =))

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards