Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Malin wiper - 20 augusti 2009 17:12


Jag har nu testat att trycka på fingerpunkterna och det gav lite resultat men man måste nog göra detta några dagar för att cirkulationen skall komma igång. Min man säger att det är liknande som Zoonterapi som vi har lärt oss. Han skall nu även göra zoonterapi på mig eftersom nacken är så uppspänd också. 

 


När jag tryckte med nageln en minut där det står nacke så kändes det ända ner i hälen och det bevisar att en process sätts igång. Jag har i alla fall ingen huvudvärk längre men vet inte om det beror på tryckandet på handen.


Av Malin wiper - 20 augusti 2009 16:25



Här har jag några tändare att visa upp. Den ena är en delfintändare med 3D-bild



Den har en giftgrön låga och när man tänder så lyser det rött i bilden framtill. Locket är även i form av en delfin.



Denna tändare är en gammal sak som ligger i sin orginalask. Har köpt den på en antikaffär för ett antal år sedan. Den är i läder och på tändaren så är det ingraverat "General Motors". Har letat på nätet men kan inte hitta nåt om den.



Här några länkar till roliga tändare:


ooz.nu


PartyPrylar.nu


Prylstaden.se


 




Av Malin wiper - 20 augusti 2009 12:59


            

Jag har sällan huvudvärk numera eftersom jag går på akupunktur så ofta för min nacke. Han sätter då en nål uppe på huvudet och sen dess har jag varit befriad från detta gissel. Tyvärr har jag nu tydligen spänt upp mig och jag är i dålig form i dag och det var ett tag sen jag gick på akupunktur nu.


                                         

Vi har drabbats som många andra av arbetslöshet. Min man trodde att han kanske skulle få komma tillbaka till jobbet i höst men det verkar inte så nu och oron sprider sig. Vem vill ha en person på halvtid som har alla krämpor som min man drabbats av?. Det kommer inte att bli lätt. Det känns som att nu kommer den lilla guldkanten på tillvaron att dras bort.

 

Vi är ju inte ensamma om detta och jag  känner för alla som har barn där föräldrarna drabbats hårt och får gå både från hem och hus. Nu är arbetsgivarna rädda för att anställa. Det dras ner på skola och omsorg trots att det skulle behöva anställas många fler för att verksamheten skall fungera fullt ut. Det pratas vitt och brett att vi skall ta hand om våra barn och gamla, pyttsan säger jag. Mycket prat och lite verkstad.


                                                              


Jag har hittat en självhjälp vid huvudvärk på denna sidan


Instruktioner:


På bilden kan du se var de olika punkterna sitter på handen. Tryck på det stället som motsvarar vart i huvudet det gör ont. Han som skrivit detta  brukar trycka på båda händerna oavsett om huvudvärken sitter på ena eller båda sidorna av huvudet. Det brukar räcka med att hålla runt 1 minut eller tills huvudvärken avtagit eller försvunnit. Tryck ganska hårt med en nagel eller en penna. Jag kommer nu själv att testa detta och återkommer.



                                          

Är det nån som har nåt annat förslag så får ni gärna dela med er. Drar mig för att ta värktabletter eftersom min mage reagerar negativt.



Just nu går jag omkring med min Valdemarskrage och ser dråplig ut :D. Har man en nackskada så påverkas både huvudet och hörselgångarna. Mest yrsel och värk i öronen.



Av Malin wiper - 20 augusti 2009 10:32


Jag har fullständig bloggtorka :( . Jag har tömt en spargroda för att kolla hur mycket det ryms i den. Egentligen så skall det vara samma valör men nu har jag lagt olika mynt i grodan.


                 

Så här såg det ut när jag tömde grodan ;)


                   

Det blev 619:-. Valörerna var: 10 kronor= 330:-

5 kronor= 140:-, 1 kronor= 144:-, 50 öringar= 5:-.

                                            


Inte så illa men vad hjälper det att spara, måste i alla fall använda pengarna nu ;) i slutet av månaden.


                               

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards