Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Malin wiper - 24 september 2009 21:52

   

Nu blev jag supernostalgisk Glad. Här tjejgruppen The Ronettes som bildades 1959 och upplöstes 1966. 



  


Jag hittade bakgrunder som är stereogram, en av dom ser ni som bakgrund nu hos mig och om ni spänner ögonen och korsar dom lite så blir hela bakgrundsbilden djup. Alla klarar inte detta så försök inte för mycket utan sluta om det inte funkar. 


Av Malin wiper - 24 september 2009 21:26


  

 

 

50-talet med allt vad det innebär är tillbaka bland yngre. Dom gillar den tidsepoken och jag måste hålla med dom eftersom jag växte upp i den tiden. The Basebolls hittade jag på Jannes samlarsida. Det är verkligen häftigt att gå in i det rummet.

 

 



  

Av Malin wiper - 24 september 2009 19:07


  

Måste slå ett slag till för denna Low carb hamburgare som Max har. Det är tredje gången jag äter den och visst är det toppen att dom har nåt för dom som inte äter mjukt bröd?. Burgaren är jättegod och inte så tjock. Det är ost, tomat, lök och lite dressing på. Det enda kruxet är att den är svår att äta. Jag har hela ansiktet fullt med gegga när jag är färdig med burgaren så det är bäst att gardera sig med massor av servetter. När jag gick på riktig Gi för några år sedan så åt jag smörgåsar på det viset att jag rullade in pålägg i ett salladsblad och låtsades att det var en smörgås Skrattande. Nöden har ingen lag.  

 

Denna dryck går bort direkt Skrattande 

    

 

Jag var in på min favoritaffär "Lagos" i Jönköping och köpte mig ett par nya jeans. Dom var rätt dyra och lite tunnare och än mina andra jeans, dom är lite mer finjeans och jag har nog aldrig haft så ljusa jeans.

 

    

Dom ser blå ut på bilden men är gråa. Det är sytt ett M på fickan och det är ju första bokstaven i mitt namn, så passande Glad  

Vi gick inte och fikade nåt eftersom vi fikade på Ritz i förmiddags och nu måste vi hålla igen lite eftersom vi snart skall åka till min son och hälsa på. Sen är det en massa musikupplevelser vi skall på framöver.

     Tiden har gått lite för fort bara.

 

När vi var på väg hem så kom min man på att vi glömt att det i förrgår var 19 år sedan vi träffades. Vi har varit gifta i 18 år och det är viktigt att inte glömma men mänskligt. I början kom man ihåg alla såna dagar även förlovningsdagar men nu har vi blivit värdelösa på detta.

 

   

cket har hänt och jag kan inte längre ha mina vigselringar på ringfingret utan får ha dom på lillfingret. Jag var ju så smal då, vi kommer nog att köpa nya ringar men bara varsin. Vi träffades på en fackföreningskurs i Hällefors dit båda hade flyttat. Jag från Göteborg och han från Trollhättan. Vi var kompisar i 6 månader sen tände det till Kyss


 

 

Av Malin wiper - 24 september 2009 14:35


  

Lappugglan är den näst största ugglan. Den finns framförallt i Norr- och Västerbotten men har på senare år spridit sig söderut. Som andra ugglor lever den mest av gnagare.  

 

Nu har jag inte haft nån gissningstävling sedan jag hade min förra blogg "Tredje akten" så nu är det dags igen.

 

 

GISSNINGSTÄVLING

 

   

Denna grej hittade jag på Second hand när jag var där sist och den ser rätt gammal ut. Det är kanske för lätt och såna kanske finns nu i modernare form. Jag själv visste inte vad det var förrens en kund talade om det för mig. Vad används den till?. Ni får tid på er tills på måndag 14.00 då utses en vinnare. Den som kommit in med rätt svar först får ett pris av mig. Jag grunnar nu på vad priset blir. 

 

    

 

Om ingen kommit på vad detta är så får ni ledtrådar när tiden gått ut.

 

Av Malin wiper - 24 september 2009 13:03


                                               


Det är ju märkligt detta med bankrånet att man kan åka omkring med helikopter och lyckas få sån tid på sig. Undrar om inte fler än man tror är inblandade i detta. Att ha ett glastak på ett säkerhetsföretag så klumpigt. Att sen inga vakter fanns gör det ännu skummare. Förvaringen av pengarna? listan kan göras lång.

 

 

                                

 

 

 

Det är ju intelligent utfört om man bortser från att dom inte satt eld på helikoptern. Fattiga arbetslösa och sjuka jagar dom med blåslampa men dessa kriminella element får härja fritt. Det är vi folket som nu får punga ut från våra plånböcker summan som förskingrats.

 

  Vi som sköter oss har inga rättigheter bara skyldigheter numera. Jag är på krigsstigen nu som ni hör. Detta verkar så välplanerat och säkert insiderjobb så pengarna är nog långt borta nu och är dom så smarta som det ser ut så börjar dom inte använda pengarna än på länge. Fast jag hoppas verkligen att dom gör nåt misstag och åker fast. Enligt tidningarna är ju en maffiaboss inblandad.        

 

Nu får jag en chans att spela min älsklingslåt igen med Coolio.


Av Malin wiper - 24 september 2009 07:44




                 


Nu börjar det riktiga höstrusket ute men tänk att jag gillar hösten, det är nåt visst med alla färger och skiftningar i naturen. I dag måste jag ta mig ut eftersom jag skall vara hos tandhygenisten 11.15 det skall bli skönt att få en genomgång av tänderna och hon brukar även vita upp dom lite på slutet så man känner sig rätt fräsch när man går därifrån. Vi brukar gå till henne en gång/år och hon är inte så dyr som andra men jättenoga. Sist betalade jag bara 400:- eftersom det finns nån slags tandvårdsförsäkring och hon sa att jag kommit upp till viss summa. Går man till en Tandhygenist så kan man hålla tandläkaren borta och då blir det så mycket billigare. Sist jag var till tandläkaren så hade jag en lagning som skulle bytas ut och sen tog dom röntgenbilder och det lilla kostade 1.700:- vad kostar då stora saker?.

 

    

 

Har nyss ätit frukost och skall in i duschen, min man sov en stund extra så han bökar i köket nu Glad. Tandhygenisten håller till i vårt närbelägna samhälle som ligger 6 km härifrån.

 

   

I går satt vi upp den här antennen på husväggen. Den heter Digital Active Outdoor DVB-T Antenna SRT ANT 15 och kostade 500:- det är den billigare sorten men bilden på våra två tv-apparater är lika bra som när vi hade en vanlig antenn på taket. Det finns en dyrare sort som kostar 750:- men då blir det en vanlig antenn och nu går det inte att sätta en sån på skorstenen längre. I dag kanske dom blir klara med skrostenen om det inte regnar hela dan. Just nu regnar det för fullt.

 

Jag hoppas det blir en bra dag för er alla därute.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards