Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 juni 2024

Av Malin wiper - Torsdag 13 juni 08:30


 

När vi var till min son 1 juni så  avslutade vi dagen med att åka till Mel's Garage. Det var så varmt med hög luftfuktighet så vi valde att ta varsin bägare med glass, och dom har väldigt god glass


 

 Utanför Mels stod denna gula Ford Delivery från 1941och lyste upp utsidan


 

Så väl bibehållen bilen var, som ny och man förstår vilket jobb som ligger bakom


   

Så här såg motivmålningen ut på sidan om bilen

 

         

Hittade ett klipp från Mel's Garage där dom sålt en Ford Pickup från 1941 som var på väg att levereras


 

Detta är en Ford Tudor Modell A från 1931


Lite mer framifrån. Vad jag gillar att promenera runt på Mel's fina garage där man kan ta sig en fika, mat eller glass och bara njuta av omgivningen. Alltid har dom fått in lite nya bilar och möblerat om lite med retrodetaljer. Vi har besökt Mel's sen dom hade sitt garage i Fjärdhundra


 

Jag tog en bild inifrån också genom det öppna bilfönstret fram


 

En lååång tjusig Oldsmobil 88 Custom från 1958


 

Bilen baktill med motivmålning i form av en raket

 

                                 

Bilradio från 1950-talet

 

 

Så här såg den ut i motorn och det står Brown Rocket


 

Detta detta är en släpvagn av snyggare modell där man skall placera taket när man använder bilen som cabriolet


 

Kul motivmålad släpvagn på närmare håll


 

Så här ser släpvagnen ut från sidan

 

           

Lite passande musik för den tiden med Gene Vincent & The Blue Caps. Låten heter Be bop A Lua


 

Min son mejlade mig denna bild på en bil han såg i Enköping där han bor. Kul motivlackad med djur. Tack sonen för att du bidrar med bilder emellanåt till min blogg

 

I går var det toppenfint väder men blev lite svalare vid 12.00-tiden och sen kom det lite regn men bara så där lagomt. Vi kom bara upp i 4 km promenadtid i går för vi var så trötta så vi bara slappade senare på dagen. Här händer inte mycket nu i och med att vi inte kan bestämma nåt förrens jag får veta när jag skall opereras. Det blir samma som dom två sista  somrarna då man får lägga allt på is och gilla läget

 

Slutord:

 

Förstår inte varför det skrivs så lite om sjukvårdsstrejken. Nu får dom skynda på att ge vårdpersonalen kortare arbetstider, mer i lön och även anställa fler. Fast det är väl viktigare att Kristensson och hans ministrar för löneökning igen för andra gången på kort tid. Vi sk vanligt folk har fått en ökning på lön och pension som äts upp av hyreshöjningar, matpriser mm. Nu skall man även få betala 100 kr för sjukvårdsrådgivning så dom få hundralapparna man får i höjning går till att försöka täcka kostnaderna men det räcker inte fullt ut ändå. Mycket skall ha mer som dom sa förr. 

 

                                     


            Mitt i allt negativt så önskar jag er en positiv torsdag kära besökare 

 

 

#Mel's #glass #Ford #Oldsmobil #släpvagn #motivlackad #löneökning

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards