Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 juni 2024

Av Malin wiper - Måndag 10 juni 09:15


  

Denna inramade poster såg jag på Röda Korsets secon han sist vi var dit. Världens bästa anka Kalle Anka 60 år 1994


 

Jag kunde inte motstå den så nu sitter den på vår tomma vägg i hallen. Vi skall ha två tavlor till  men dom  fixar vi själva av material och tavelramar vi redan har


 

Här ser man den till höger från andra hållet. Den passar så bra i och med att vi har retrosaker på förvaringshyllan mittemot. Tyvärr är tapeten så mörk i hallen så vi skall fixa till förvaringshyllan som är svart så den blir ljusare. I förra lägenheten hade vi en sån liten hall med bara en rad med garderober så vi hade inte tillräckligt med intredning  till denna hall så vi fick ta förvaringsskåpet som vi hade i sovrummet i förra lägenheten. Vi har haft 2 lägenheter där vi kunde inreda hallarna men dom möblerna finns inte längre.


         

Kort animerad film med Donald Duck

 

 

Vi gick omkring lite i centrum i går och här står blomstersängen nu på Sigmatorget. Förut stod den på ett annat ställe i centrum. 

 

 

Sigmatorget har blivit en mer livlig plats i sommar i och med att dom ställt ut stolar, bord, blomlådor, extra stolar på olika ställen, lekstuga, sandlåda och solstolar

 

 

Jag fotade en ringduva som hade satt sig på en dörr in till en restaurang som heter Bar Mangia Mi

 

  

Här ser man restaurangens uteplats och den ligger på höger sida om Global Living. Mangia Mi har funnits länge där och fått höga betyg så man ser att många köper med sig mat och en del sitter ute eller inne i restaurangen som inte är så stor


 

När vi sen promenerade hem så  fotade jag lite blommor på olika ställen


         

Bilderna fick tala för sig själv


Nu har vi fått ett riktigt busväder med både regn och kraftig blåst så man skulle ha haft ett sånt där stormparaply som håller bättre. Tur att jag har både regnjacka och en allväderskappa att välja mellan. Vi får se hur pass dåligt väder det blir för jag vill bara ut och gå. Hoppas ni får en fin början på den nya veckan

 

                                                       

Detta är ett stormparaply  

 

         

Rocco Petruzzi med Mio Fiore Mio

 

#Röda #Kalle #animerad #Sigmatorget #Ringduva #Mangia #blommor

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards