Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 juni 2024

Av Malin wiper - Tisdag 4 juni 07:45


 

I Uppsala centrum så har dom en sån här "långbänk" där man bara kan slå sig ner och njuta av folkvimlet. 


 

Här ser man längden på en av bänkraderna och till vänster fortsätter dessa "långbänkar". Jag har aldrig sett nåt liknande förut


 

Dessutom har dom hängt upp stora lampskärmar i olika mönster längs en av centrumgatorna. Det tycker jag är läckert. 


 

Här några till långt upp mellan två hus 


   

Här en uteplats på ett cafe som känns färgstarkt och inbjudande


          

5 Desk Fan singing. Funny fan colors (fläkt). Jag klarar mig inte utan fläktar hemma så jag har en bordsfläkt på mitt datorbord och en solfjäder eller liten handfläkt med mig ut 


 

Jag kunde inte låta bli att gå in i några gränder till husens innegårdar och då såg jag denna fina balkong


 

Här ett ställe med en fin uteplats med grill för härliga grillkvällar 

                              

 

Det finns hur många fina gamla hus i centrum som helst så det blir en vacker arkitetur som möter besökarna


 

Utefter Fyrisån dyker mycket fint upp och här en skulptur i form av en liggande kvinna som även fungerar som bänk. Klicka här för att läsa om denna skulptur som går under namnet Jona och den stora fisken som är skapad 2004 av Kajsa Mattas


  

Såg denna retroskylt från bilen på ett hus där Lindvalls kaffe håller till. Dom började sin tillverkning 1891


 

På detta torg var det full rulle med att fixa till och göra iordning fler saker av pallar med pallkragar för att placeras ut i stan


 

Ett hus med väldigt mycket fint att kolla in, bland annat denna rundade balkong med fint snidesstaket


 

När vi sen var på väg upp mot Uppsala slott så föll blicken på denna lilla biograf som gick under namnet Slotts Biografen. Det är en av landets äldsta bevarade biografer. Klicka bara på länken för att läsa mer om bion som är så vacker

 

Klicka här för att se en från utsidan av biografen från 1933


 

Västerås Summer Meet kommer att äga rum 4-6 juli. Tyvärr så får dom inte åka omkring som förr inne i stan. Man får därför åka ut till Johannisberg för att vara med om evenemanget. Det känns inget vidare för oss som inte har bil. 

 

Klicka här för att läsa lite mer ang detta. 

 

        

The Wise Guyz med Jumping Record

 

                                            

Vi har lite svalare så här på morgonen med 16 grader men den höga luftfuktigheten består. Vi skulle ha gjort så mycket hemma men orkar inte på grund av värmen. Vi får ta sånt när det är lite svalare. I går blev det bara en promenad på 5 km men det tar vi igen i dag. Det blåser så fint i det vackra gamla trädet framför vår balkong. Vi har många grönområden hos oss så det känns lite idylliskt. Dom har bevarat mycket mellan husen. 

 

 

Hoppas ni får en dag som går i positiva tecken trots allt runtom oss som man blir mörkrädd av. Som HSP så tar jag in allt som sker och känner hur det kokar under ytan. 

 

                                            Hjärtlig hälsning från Malin..

 

                                         

 

#Uppsala #lampskärmar #uteplats #Fan #innegårdar #skulptur #Lindvalls #balkong #Biografen #Meet #Wise 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards