Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juni 2024

Karma Café Västerås, blandade bilder, Francoise Hardy och en luftballong

Av Malin wiper - Onsdag 12 juni 09:00




                                           


 

Det finns ju ett nytt café i Västerås centrum som heter Karma Café och vi var dom första som besökte cafét när det var nyöppnat. Vi har fikat där några gånger och det var supergott både kaffebröd, smörgåsar och kaffe. Dessutom är dom så vänliga och proffsiga där. Dom serverar även god mat så vi gick in dit och åt i går för vi hade varit så länge inne i centrum så vi var hungriga. Sen hade vi promenerat ner till centrum och gått runt länge i stan så vi kom upp i 7 km

 

Klicka här för att se när vi var dit 7 maj. Allt dom serverar är glutenfritt och dom har fått höga betyg på nätet 


 

Min man beställde in en pizza som går under namnet Vässan Focaccia Pinsa. Min man gillade smaken på både tomatsås, ost, kryddor och italiensk kokt skinka. Så han njöt lika mycket som mig


 

Jag beställde en bakad potatis med veganröra som också var en av dagens lunchrätter. till denna en jättegod sallad med tomat, gurka och en jättegod röra till salladen också. Det var verkligen supergott allting på tallriken och det var så fint upplagt också 


 

Här står en nöjd och mätt man framför dörren in till Karma Café. Det var lite kallt så vi satt inomhus men dom har en liten fin uteservering också

 

 

Sätter in lite bilder jag fotat förut för nu har jag inte så mycket att komma med för det händer inte så mycket. Vi längtar lite bort igen för vi hade så kul i Uppsala och vi skulle ha åkt båt med min son till Birka men nu vet jag inte hur det blir genom att jag väntar på operation och har inte fått nåt datum än. Förra året var det starroperationen som gjorde att vi inte kunde åka till Birka. Tre somrar i rad har det hänt nåt som gjort att vi inte kunnat förverkliga lite längre utflykter.

 

 

Färgstarkt på en balkong

 

        

Francoise Hardy med et les Filles. Nu har denna franska legendariska sångerska gått ur tiden och det i en ålder av 80 år

 

  

På ett broräckes baksida mot vattnet i Uppsala så kan man se dessa ljusslingor i form av en katt. Det måste se häftigt ut på kvällen när den är tänd

 

 

Här ytterligare en katt men då i upprätt form

 

  

Här ser ni kortsidan på vårt hus som nu skall målas efter reparation av husfasaden. Det finns tre såna här trevåningshus som är från 1947 och dom skall även byta alla fönster. Vi har även fått ny belysning i trappuppgångarna för ett tag sen. Dom verkar börja med alla kortsidor för på huset före oss är dom klara och sen tar dom långsidorna

 

 

Den 29 maj var min man ute på balkongen och såg denna luftballong en bit bort och då ropade han på mig så jag kunde både fota och filma

 

         

Här kommer mitt filmklipp på luftballongen. Med den önskar jag er en luftig och fin dag. 

 

                                                  

 


#Karma #färgstarkt #katt #husfasaden #luftballong

 
 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

Onsdag 12 juni 09:34

Den där bakade potatisen med veganröran och grönsaker till ser verkligen god ut.
Jag gillar de där krukorna som man kan hänga på räcken. Har inte sett dem här men jag kanske måste titta lite extra...
Tack för ditt trevliga inlägg igen Malin!
Kramar

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

Onsdag 12 juni 09:59

Jag trodde inte jag skulle gilla nåt som var veganskt men denna var supergod. Jag njöt ;)

Jag gillar såna krukor också och vi har haft några men dom passade inte på den balkongen vi hade då

Tack snälla du för dina fina gulliga ord. Du är en toppenfin bloggvän.

Jag skulle ha kommit in till dig i går men hade fullt upp och nu skall vi ut så jag tittar in på eftermiddagen

Ha en skön dag fina du
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Av Malin wiper - Söndag 23 juni 09:00

    Vi inte bara var ute och fikade i går utan vi tog oss en öl på Kajplats 9 glassbar. Innan detta så gick vi omking i olika hamnar så jag har tagit många bilderoch filmat     Man kan även sitta utanför baren på dessa höga röda barstolar...

Av Malin wiper - Lördag 22 juni 11:30

    Vi tog en fika på Bread & Sweet By Jennie i går, och det var syrran och hennes man som bjöd på detta. Vi fick en slant i och med ett  jubileum. Tusen tack!.      Dom har så många kunder så redan då vi kom så var flera nya bakelser slu...

Av Malin wiper - Fredag 21 juni 08:30

  Då har vi fredag igen och en Midsommarafton som många firar med sina familjer. En del kanske gör som på muggen ovan och tar sig en svängom. Många kommer att grilla och en del håller till på stranden. Ännu en mugg jag fotade hos Myrornas. Klicka ...

Av Malin wiper - Torsdag 20 juni 09:00

     Dom borde haft en "Brainstorming" innan kommunen tog ett korkat beslut. I 2 månader kan man inte ta sig in till centrum med buss för dom har stängt av en lång gata för att som dom säger göra till gågata och sommarfint. Dom har byggt ut en ut...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards