Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 juli 2017

Gallerix Punkt Gallerian Västerås

Av Malin wiper - 7 juli 2017 19:00



 


För några dagar sen då min man och jag var ute och promenerade i Västerås så gick vi in på en galleria som heter Punkt Gallerian. Där ligger ett jättefint Gallerix med trevlig personal. Jag hade hittat en bild på mamma som jag tänkte köpa en ram till. Då visade det sig att dom hade rea på jättesnygga ramar        

 

Ramarna heter "Andrea" och finns i två mått. Jag köpte den större som är 20x25 cm. Den stora ramen kostar 159 kr men nu med 50% så gick den på 73,50. Dom finns i färgerna vitt, svart, och trä


  

Jag har nu satt in en gammal bild på mamma där hon hade ett par glasögon på sig som jag fått för ett antal år sedan och har legat som prydnad på vår byrå. Nu kom jag på att glasögonen kan ju ligga på ramkanten som en passande accesoire


 


Dom ligger så snyggt där på kanten och jag funderar på om det var på 1960-talet hon hade dessa eller 1970-talet hon hade dessa.

 

                                                                 

  


Vi gick tillbaka till Gallerix dan efter och köpte en till ram som min man skall sätta sin mamma i och lägga nåt som passar till henne. Hon gillade att plocka bär och stickade sockor åt hela familjen. Vi har köpt minigarnnystan men dom var ändå lite för stora så vi skall banta ner dom lite och lägga dom på ramen och sen sticka in en liten ministicka där. Fast vi söker ändå vidare för att hitta nåt med bär                                         


  

Så här ser djupet ut på ramen


  

Baksidan!. Den går att ställa åt båda hållen eller sätta på vägg som jag gjort. 


 


Dom har ytterligare ett stort bord fullt med saker som är nedsatta med 50%                     

                             



#Gallerix #Ramarna #Mamma #Glasögon #Djupet #Bord 

 
 
Annelie

Annelie

8 juli 2017 07:31

Nu vart jag snopen... jag trodde att Gallerix har gått i konkurs,,, för alla affärer runtomkring här nere har slagit igen. Sedan är det privata, TROR jag som har öppnat något liknande.
http://www.expressen.se/nyheter/butikskedjan-gallerix-ansoker-om-konkurs/
Där kom svaret...

Snygga ramar har ni köpt i alla fall,, gillar djupet i de. Vart ju mysigt med glasögonen efter din mamma på kanten.

Ha nu en jättefin lördag min vän.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

8 juli 2017 10:14

Det finns inte många Gallerix kvar och jag tror dom är i annan regi. Denna var väldigt och det fanns mycket man blev sugen på

Tack för länken


Ramarna var jättesnygga och att jag kom på att man kan sätta en minnessak eller prydnad nertill gjorde det lite roligare. Man kan ju ha bara jättesmå saker och vadsomhelst som passar till ett foto

Ha en härlig lördag själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards