Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Malin wiper - 19 juni 2013 18:00

     


Jerry Williams kommer till Kinnarps Arena 13 och 14 september för "Jerry Farewell show" Alla som sett hans shower live säger att det är fantastiskt.  Helst hade man velat se honom på en krogshow där man kan sitta och äta och känna feststämning samtidigt. Biljetterna kostar mellan 500-795 kr på balkong. Vill man sitta bra på läktare så kostar dom 995 kr. Vi kommer inte att ha råd med att gå och se honom för jag måste gå till Tandhygenisten och sen måste man ha lite reserver. Vi har inte samma inkomst som förr och det svider.  

 

    

  

Klicka här för att komma in på en sida för att läsa mer. Klicka här för att komma in på Jerry Williams facebook. Klicka här för att läsa om honom på SR minnen. 

 


    

I Jönköping ute på Hamnpiren så finns denna båt som man kan åka ut på tur med       


Klicka här för att läsa historik över båten. Klicka här för att komma in på första sidan på dess hemsida. Vi har varit ombord för att äta lite mat där för flera år sedan men vi blev då besvikna för dom köttfärssås på burk och sånt vill man inte ha när man går ut och äter. Antagligen har det blivit bättre med åren eftersom båten och turistturer finns kvar.

  

  


Det har öppnat en helt ny Bistro, bar Kafé i Jönköping där det förut låg ett annat Café i många år. Det heter Pique Nique och dom har tydligen hemlagad mat också. Klicka här för att komma in på deras facebook.   

 

Klicka här för att se vilket fint betyg dom fått å Cafékartan. Vi skall gå dit nån gång i sommar så kan jag själv skriva en recension.


  

Klicka här för att läsa om Grillhouse som har hemlagade hamburgare. Vi har inte varit dit och jag antar att det inte funnits så länge.


   


Här står det lite mer. Hittade detta i en nöjestidning när vi satt och fikade på Malmborgs Lilla förra gången vi var till storstan.

  


Klicka här för att läsa om detta folkluststpel som har premiär 1 juni 17.00 och kostar från 100 kr. Plats Folkets Park i Huskvarna. Klicka här för att läsa lite ytterligare ang detta folklustspel. 

  

   


Hammarkullen sonen Carl-Einar Häckner har fått årets Karamelodikt-pris (Povel Ramel) men sköts nu av hans son och dotter Lotta och Mikael Ramel. Grattis till priset. Häckner har sin egen stil och blandar friskt. Klicka här för att läsa historien bakom detta stipendium.

 

 

 

  

 

Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att se när hans nya varité har premiär på Liseberg.


 

Av Malin wiper - 19 juni 2013 13:00

   

I lördags hann vi även med en tur till Eko Hallen där Lerdalaboden finns. Dom har massor av garner och andra material för handarbeten. Det är så  enormt därinne så man kan gå där hur länge som helst och botanisera bland allt material dom har där. Barbro köpte ett rött virkgarn.  


 Klicka här för att komma in på Lerdalabodens hemsida. 


  

Här ser man massor av garn utanför butiken också. Rakt fram ser man ingången till Eko Hallen. 


    

Deras skyltdockor är nåt alldeles extra. Dom har stickat upp en hel del och visar upp på dessa läckra dockor   


       

  

Här håller Barbro upp ett garn som heter "Alp Natural"


  

  

Jag fick ta en bild av den trevliga och glada tjej som arbetade där. Glömde att fråga om hon var ägaren av garnbutiken. Jag har skrivit om dom en gång förut men det var länge sen.


   

Det finns så mycket tillbehör också till allt man skall pyssla med vad gäller syning och stickning.

 

 

 

     

En halsduk som stickats av bandliknande garn.  

 

   

Här har dom satt upp lite jättenålar och andra utsmyckningar 


   

Lite överallt så hänger det uppstickade saker så man kan få lite inspiration.  


   

Jag köpte detta måttband som jag satt på min nyckelring. Det är alltid bra att ha med sig ett minimåttband när man är ute och åker. På andra sidan har jag en nyckeldekoration som jag fått av min bloggvän Maypel, hon har tillverkat den själv och jag tycker den är supersnygg.

  

Jag köpte även ett måttband i en liten burk som reserv. Jag har börjat samla lite material till ett plakat som jag skall göra till en kommande födelsedag (90 år).  Köpte ett band och en jätteknapp som syns på höger bild. Det kommer att bli lite utsmyckat. Jag har en del material sen förut i mina gömmor också. 

   

Av Malin wiper - 19 juni 2013 08:00

         


När vi bodde i vårt egna hus så umgicks vi en del med ett par som bodde bredvid oss och en av deras söner med familj  tog över deras hus när dom också flyttade till lägenhet.  Sonen råkade ut för mördarbakterien och blev felbehandlad av läkaren på det aktuella sjukhuset. Han blev hemskickad trots att värdena var urusla så han fick sen åka upp igen med ambulans. På grund av det så fick det ödesdigra konsekvenser och han låg i koma länge och blev sen amputerad. Nu har han kommit ut med en bok som heter "Felbehandlad Ung man i sina bästa år". Klicka här för att komma in på Kim Harrys hemsida. I dag kommer han att medverka i radion p4 och ett program som heter "Lasso" Vet inte vilken tid men det brukar sändas från 14.00  

 

Klicka här för att komma in på IDUS förlag där man kan köpa boken. Den går även att köpa på ICA i Vaggeryd och några andra ställen. 

 

 

Jag visste att han höll på att skriva en bok men inte att den var klar förrens jag fick en länk av min syster till Expressen. Klicka här för att gå in och läsa den gripande historien.       

 

Han är ofta ute och håller föredrag om vad han har varit med om och har en stor talang för detta och gör det med både humor och värme. Klicka här för att se vad dom skriver om honom när han höll ett föredrag om detta på Bäckalyckan. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klick här för att läsa lite bakgrundshistoria över Kim Andersson. 


 

Vi träffade Kim i Vaggeryds Centrum i går på en Restaurang där han satt med sin familj och åt. Dom firade hans mammas födelsedag. Grattis till bokutgivningen...  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards