Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Malin wiper - 21 mars 2010 07:54

  

 

Lite bilder som jag fick av syrran från konserten.


 

Hon till vänster är en gästartist som heter Ida. Sen är det två körtjejer till höger.

 

  

Tommy Blom in action.

 

    

Tommy, Gert och Glenn med orkestern bakom.

 

   

Glenn Carlsson i full gång med att underhålla. Han sjöng så bra att jag fick ståpäls. Nu tog det stopp igen så jag vet inte om inlägget kommer in. När det blir så här så funkar inget på nätet på våra två datorer. Jag blir superstressad och arg. 

Av Malin wiper - 21 mars 2010 05:20

  


Den här killen var kvällens överraskning och han heter Glenn Carlsson och är Elvistolkare. Han har inte sjungit på ett år och gjorde come back. Här har jag hämtat honom bakom scenen för att få en autograf.

 

           

 

Så är ser han ut i vanliga fall när han tolkar Elvis.

  

  

 

Glenns autograf som är lite säregen. Nu funkar det inte igen. Detta har tagit mig 50 minuter att få in så jag får fortsätta senare. Det är otroligt frustrerande och jag kommer bara in ibland på hela nätet.

 

      

Av Malin wiper - 21 mars 2010 03:58

  

Gert Lengstrand, född 30 maj1942, är en svensksångare och låtskrivare. Han var sångare i gruppen Streaplers från bildandet 1959 och fram till 1966. Han har skrivit många låtar till olika artister och grupper

 

   

Här är Gert Lengstrands autograf.

 

Klicka här för att komma in på The Cadillac bands turneplan


Gert Lengstrand som står till vänster på bilden som syrran tagit var kvällens behållning trots att Tommy Blom också sjunger jättebra. I första akten var det lite lamt och nästan bara lugna låtar. Sen small det till när Gert började rocka loss. Det var nästan så att taket reste sig på Folkets Hus. Gert är trots allt 68 år gammal men pigg som en ung man.

 

   

Här har Gert signerat sin skiva och kolla bilden hur han såg ut som ung...   

 

   

Detta är innan konserten började och dom håller på att repa. Lokalen var rätt snygg och det var behagliga stolar. Vi satt längst bak eftersom man såg bäst och ljudet var rätt högt påskruvat. Ljudteknikern var ingen höjdare eftersom han dränkte sången med för hög musik i många låtar.

 

   

Här ser man när dom repeterar inför konserten och The Cadillack band var hur bra som helst och dom kom in i Rockabilly hall of fame för några år sedan. Tyvärr var det en besvikelse att inte trummisen B.B Cunningham som varit Elvis trummis men nu spelar med Jerry Lee Lewis dök upp. Syrran frågade ang. detta och då hade han fått en bättre spelning med mer publik...    

 

Jag kunde inte sova så jag skriver detta mitt i natten men det har nu tagit en halvtimme att få in text och bild. Nu kommer jag inte in längre i bildarkivet. Jag har massor av bilder och annat material men det funkar ju inte så det måste vara vårt bredbandsbolag som har problem eftersom det funkar för er andra. Det går inte att få tag på bredbandsbolaget på helgen så vi får ringa i morgon. Jag blir superstressad på detta och kan inte heller komma in på era bloggar eller svara på kommentarer.

 

   

Så här ser det ut på väggarna på sidan i lokalen. Nu kunde jag skriva lite mer men det har nu tagit 45 minuter att göra detta inlägg.

 

   

Så här ser Folkets Hus ut i Skene. Det är mycket större än bilden visar.

 

   

Min svåger köpte denna fina T-shirt.      

 

       

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards