Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juni 2021

Buick 1957, Mopedbil och Dickie Henderson

Av Malin wiper - 2 juni 2021 12:15


 

Jag satt en stund på en parkbänk i centrum och då såg jag denna tjusiga veteranbil. Jag som skrev häromdan att man inte ser några veteranbilar i år, så dyker det upp en. Det är en Buick från 1957. Så häftigt med rävsvansen som fladdrar i vinden

 

Klicka  här för att se när jag fotade denna bil 2020

    

 

        

 

Motivlacket på bilen är så estetiskt och passande. Sen är bilen så välskött så den ser ut som helt ny

 

Klicka här för att se några andra läckra veteranbilar


     

Heders åt alla som sköter om sina veteranbilar så vi andra också får njuta av dess skönhet. Dom är som konstverk


 

Baktill med läckert motivlackat och där står det också bilens årtal 57


 

I Västerås såg jag en mopedbil för ett tag sen. Den stod på samma plats på trottoaren som cyklarna

 

Klicka här för att se ett vackert klipp med rapsfält och tåg


 

Som motpol visar jag vår sista (tror jag) bil som var en Suzuki Wagon R+. Vi kallade den för Silver och vi hann bara ha den i 1,5 år. Den kostade oss i reparationer 15.000 kr så det var inget bra köp. Vi hade en likadan då vi flyttade hit för drygt 4 år sedan men den var röd. Den hade vi haft ett tag men när vi flyttade hit efter ett tag så stannade den helt plötsligt i en rondell på värsta rusningstrafiken. Det var en mardröm. Vår första Suzuki Wagon R+ var gul och helt ny. Den var fantastiskt bra men där hade vi otur också för ett djur sprang ut på vägen och vi åkte rakt in i ett räcke så bilen blev kvaddad.Vi har även haft en röd begagnad BMW som såg het ny ut. Den hade vi för att dra vår sista husvagn som var en ny Adria. På 30 år tillsammans har vi haft sammanlagt 6 bilar

 

Klicka här för att läsa om vad jag skrev ang bilen då den inte gick att rädda. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2018 då den röda bilen bärgades bort

 

 

I dag är det jättefint väder och lagomt varmt med lite svag vind. Jag promenerade en stund för mig själv och sen tog jag en fika på Hallsta Café & Restaurang. Först satt jag ute själv på uteserveringen men sen kom Tore så vi pratade bort en stund. Efter det kom Kristina så jag var nog där 1,5 timme. Min man ringde och sa att det blivit nåt fel på taxibokningen så han blev försenad. Jag gick över till Mat Piraten och handlade lite som fattades. Sen ringde Mr T igen och han hade då kommit hem igen. Nu är han så trött så han skall gå och lägga sig några timmar. Själv skall jag göra iordning mat och sen kanske gå ut på en promenad igen.

 

     

Dickie Henderson i en härlig och komisk parodi på Frank Sinatra från 1969.  Dickie Henderson var en engelsk underhållare. Han dog 1985 i en ålder av 62 år. Det roliga kommer en bit in i klippet. Klicka här för att läsa lite mer om honom. Hoppas ni får några goda skratt i dag. Ha en härlig dag i vårt sommarväder

 

                                    animated-laughing-image-0108


 

 #Buick #Motivlacket #Mopedbil #Suzuki #Dickie 

 
 
Veiken

Veiken

2 juni 2021 15:50

Det är fantastiskt så väl de flesta tar hand om sina "dollargrin" Många ser helt nya ut. Min svåger har alltid haft en "jänke" av något slag, men han bor inte nära oss tyvärr. Några repor på stan har det blivit genom åren! Vilken otur ni har haft med era bilar! tråkigt!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

3 juni 2021 08:57

Det är verkligen fantastiskt vilken tid dom lägger ner. Vad kul att din svåger alltid haft såna fina veteranbilar. Trist när man bor så långt ifrån varandra. Vi har verkligen haft otur men vi hade ju kunnat ta reda på lite mer och nu vet vi vad vi skall köpa om det blir en bil igen


Ha en jättefin torsdag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

2 juni 2021 18:31

Det ligger många timmar bakom att få bilarna så fina och visst är det något visst med dessa bilar,synd det är dyrare att ha och parkering inte att tänka på.
Vilken otur ni haft med era bilar.Dyrt med bil och så alla reparationer det är som att kasta pengarna i sjön,så det är klart man grämer sig.Tur ni inte skadade er, jag stannande en gång i en rondell och hade en sådan tur att det fanns en verkstad i närheten för fy vad ställd man blir.Mår illa bara jag tänker på det.Därför har Falcks bilbärgning ifall det händer något.
En solig fin dag har jag haft.
Ha en bra kväll!
Kram!


Malin wiper

3 juni 2021 09:01

Det ligger verkligen många timmars arbete för att sköta om såna gamla bilar. Det är verkligen inte billigt att äga en sån och som du säger parkering också.

Vi har i alla fall lärt oss en läxa och vad man skall köpa för bil om det blir nån fler gång. Vi träffade en man som tipsade oss om Kia som han har bra erfarenhet av och även vilken firma vi skall köpa den hos

Vilken hemsk händelse du var med om men vilken tur detta med verkstan i närheten. Ja du jag känner som dig då vi blev stående i en rondell.

Härligt att du haft sol hos dig också. Det fortsätter i dag och nu på morgonen är det 16 grader redan

Ha en jättefin torsdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards