Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 mars 2020

Linda Skugge, att göra lista och The Beatles

Av Malin wiper - 20 mars 2020 08:30


 

Eftersom vi skall försöka begränsa våra liv så måste man hitta på nåt att göra mer än att se film, lyssna på musik och annat. I morse skrev vi upp i en bok "Att göra" lista där vi väljer en sak var varje dag. Får vi mer gjort så är det bara en bonus. När och om allt blir normalt igen så har vi i alla fall utrensat ordentligt och slipper sånt som ligger över oss och blir betungande. Sen har vi ju övningen att räkna från 5 och nedåt och sen bara ta tag i saker. Den har visat sig effektiv för den ställer lite om hjärnan. 

 

                            

 

Tyvärr så händer saker i kristider och grupper ger sig på varandra och än så länge är det folk över en viss ålder som nu får sitt. Linda Skugge drar sig inte för att trycka ner en hel generation och säger att vi beter oss som tonåringar. Alla dras över en kam men hon själv är helt felfri tydligen. Vår grupp måste ta ansvar säger hon men titta dig omkring eller läs så ser du att fler i yngre grupper inte heller tar ansvar men det gäller inte alla utan det finns faktiskt olika människor i olika åldrsgrupper vi är inte lika bara för att vi är i samma ålder. Kollektiv bestraffning eller uttrycka dig som du gör är väldigt förhastat och du har inte tillräckligt på fötterna för att skriva som du gör. Det är inte 70 plussare som dragit in denna smittan i landet och dom flesta av oss har ändå inte råd att resa på grund av dom skamliga pensionerna. 

 

                    animated-shopping-cart-image-0001               animated-shopping-cart-image-0001               animated-shopping-cart-image-0001

 

Min man som är några år yngre än mig skall när vi börjar få slut på mat handla men då vara på plats utanför nån av våra matbutiker precis då dom öppnar. Annars kan ju Linda Skugge komma hit och hjälpa oss.. . Det är en väldigt konstig och ny känsla att inte kunna åka ut med bilen och även gå in på butiker och kolla runt men så är läget nu och kommer säkert att vara hela året ut känner jag på mig. Jag tycker väldigt synd om små företag på mindre ställen som nu är i kris och kanske måste lägga ner sina verksamheter. Dom mindre företagen borde också få lite hjälp. Mina inlägg kommer att se lite annorlunda ut nu och vara begränsade för det gäller att hitta på lite annat än det vanliga att skriva om.  

 

     

Jag säger som The Beatles "Help". Tänker på er alla mina blogg och fb vänner och andra vänner i denna tid av oro. Stor varm kram från Malin

 


#Lista #Linda #Beatles

 
 
wiolettan

wiolettan

20 mars 2020 10:40

Det finns alltid något att göra om jag orkar, tänker jag. Min man tycker att det känns "tomt", men han får väl städa i sin garderob om han inte har annat att göra. Han går också till affären och det känns bra att han kan det. Jag borde hålla mig undan folk.
Bra skrivet av dig, för så är det ju, beträffande smittan.
"Göra lista", en mycket bra grej.
Var rädda om er så mycket det går.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 mars 2020 11:24

Ja du om man orkar så finns det alltid nåt att göra som man ligger efter med. Jag är själv bara i riskgruppen på grund av ålder inte för nåt annat. Vi känner att har vi en sak på en lista så är det överkomligt

Tack snälla du. var rädda om er ni också
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards