Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 september 2019

Pilar, Öronvärk, Tysk Spets och Frankly Speaking

Av Malin wiper - 19 september 2019 13:00

 

Vi båda promenerade ner till centrum för att handla lite som fattades. Dom beskär träd som min man tror är pilträd och solen skiner men det blåser rätt mycket och är 7 grader varmt. När jag kollar på nätet så är dessa inte lik pilträd så jag undrar om nån vet vad det är för träd på bilden?

 

                   animated-tree-image-0039                                        animated-tree-image-0039

 

 

Så här nakna kommer Pilarna att se ut i vinter men till våren blommar dom upp igen

 

  

Vi tog en fika på Hallsta Café & Restaurang och pratade lite med Kristina som också har detta som sitt stamfik. Jag vaknade med värk i höger öra i morse och antar det kommer från nacken att jag legat konstigt. Helt plötsligt snurrade det till och jag försvann en sekund. Blev lite rädd att få kristallsjukan igen men jag har ju lite yrsel ständigt från nacken men nu blev det lite för mycket. Jag är så glad för pillerasken jag fick av min bloggvän/vän Bittan för ett tag sen. Den har jag ständigt i väskan och nu kom den till nytta igen. Här ser ni en delad alvedon brus och en ibemutin som jag tog för att få bort värsta värken. Sen tog vi en promenad som gjorde att jag slappnade av och då blev det också lite bättre. När vi sen kom hem så gjorde jag avslappningsövningar till musik och det är väldigt effektivt     

 

                                                                                        

                                                                               Bluebox         

Vi gick in till Garnstugan som stänger ner sin butik 28 september och där möttes vi av denna fina hund som är en Tysk Spets och heter Sammy. Han är 9 år gammal berättade hundens trevliga matte. Jag blir ju alldeles till mig då jag träffar hundar, katter och andra djur. Jag fick klappa på Sammy jättemycket och det är rena avslappningen. 

 

                     animated-dog-image-0932          animated-dog-image-0932

 

Tysk spets är en glad och alert hund vilket gör dem till goda vakthundar. De har många egenskaper som gör dem till fina husdjur. Klicka här för att läsa mer om den tyska spetsens egenskaper

 

 

Det tog ett tag innan matte fick Sammy att sitta still men till slut fick jag några bilder. Tusen tack snälla du

för att jag fick fota din fina hund. Han hade en sån lurvig, mju och fin päls

 

 

Snäll till tusen var han också så det var svårt att slita sig

 

                


                       Pompes 

   

      

Chasing Butterflies. Song for my dog. Frankly Speaking. Önskar er en fortsatt fin dag och tack för att ni tittar in

 

 

                    animated-dog-image-0012                                      animated-dog-image-0012                

 

 


#Pilar #Pillerasken #Spets #Frankly

 
 
Veiken

Veiken

19 september 2019 17:09

Aj aj. Ont i örat är inte kul alls. Bra att du har tabletter med dig. Hoppas du blev av med värken!
Den där vovven ser så mysig ut. Nästan som ett gosedjur! Typisk "klapphund"
Ha det fint!
Kram

http://veiken.se

Malin wiper

19 september 2019 17:24

Värken gick bort efter ett tag och jag la även lite kyla på nacken så nu är det bra igen.

Ja du han var verkligen ett gosedjur ;)

Ha det fint själv Veiken
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards