Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

Spis och best Hippie songs.

Av Malin wiper - 28 februari 2016 13:00

          


Det blir ingen reparation av köket  eftersom hyresvärden inte har tid just nu och vi har oss själv att skylla som inte tog reparationen när vi flyttade in. Då hade jag just gått igenom en operation och hade ingen ork. Vi får i alla fall en bättre spis där ugnen fungerar. Den vi har nu har lagt av vad gäller ugnen så det går inte att baka och laga mat i den. Det kanske är lika bra att det inte blev nån reparation för vi har andra planer. Vi fixar till köket lite själva så det ser lite fräschare ut. Vi har bytt knoppar på överskåpen och vi har så det räcker till nederkåpen också. Sen kan vi slipa och måla lite på luckorna. Det värsta är att bänkarna är för låga för våran längd så vi har fått ta till specialåtgärder för att vi båda skall kunna fixa mat och diska utan att få ont. Min man har ju bara några månader kvar att arbeta och därför håller vi på att ta en del beslut som rör framtiden. Så länge man lever så har man en framtid

 

 

                                 

                                   Animatesimage 

 

Nu skiner solen och man blir varm och glad. I dag har vi städat köket så det är fint när hyresvädens ena son kommer med spisen, han kom precis när vi var färdiga och spisen är ett snäpp modernare och bättre än den förra. Vi har varit ute så mycket på galej nu så en innedag är inte fel så vi kan fixa lite hemma också. Fast innerst inne skulle jag nu vilja vara ute och åka i en husbil och bara vara fri och åka vart man ville. Vet ju att det finns dom som inte har tak över huvudet så man får vara tacksam men man kan ju ändå få drömma lite. Klicka här för att se en häftig lösning på motor home 

 

Best Hippie Songs Of All Time     



#Spis #Husbil #Hippie

 
 
Annelie

Annelie

1 mars 2016 12:56

Tråkigt att hyresvärden nästan "straffar" er för att ni inte godtog renoveringen i samband med inflyttningen.
Han kunde väl se som så att diskbänken är såppas låg för er skull och göra det fortast möjligast.

Gött med en bättre spis i alla fall..

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 mars 2016 14:30

Det är inte hyresvärdens fel utan vi skulle ha tagit reparationen förut när dom hade tid. Vi bryr oss inte nu för vi har andra framtidsplaner och blir inte kvar i denna lägenhet som vi känner nu.

Jag får stå med en balja och diska ovanpå diskbänken så man blir verkligen förflyttad långt tillbaka i tiden men vi var desperata när vi flyttade

Spisen är jättemycket bättre vad gäller både plattor och ugn. Den är så välskött så den ser ny ut

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards