Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

sjön Rusken!

Av Malin wiper - 22 juli 2010 08:20

  

 

Jag fick akuta magbesvär i går eftermiddag och det berodde nog på att jag slutade med Losec som har en bra inverkan på IBS mage. Jag har försökt förut utan att lyckas och det är ingen idé att gå till läkaren för jag har gått igenom alla undersökningar och inget fel hittas och då har man IBS tydligen. Fick gå och lägga mig efter vår utflykt. Min man fick göra en snabbutryckning till Apoteket och sen tog jag två stycken och magen lugnade ner sig och i dag är jag mycket bättre. Jag är dessutom lite ledsen och stressad av att jag måst säga nej till folk som skulle komma hit och hälsa på och sånt kan utlösa IBS också. När jag skulle gå ut på datan så var allt utslaget och min man har undersökt men hittar inget fel hos oss så vi skall ringa bredbandsbolaget. Tack och lov så köpte min man för ett tag sen ett mobilt bredband som vi nu kopplat in på min data tillfälligt. 

  

 

Tack för era härliga kommentarer som jag snarast skall svara på. Vi åkte ut till den finaste i vårt tycke badstranden i går, den som var långgrund och har en underbar sandbotten.

 

  

 

Som ni ser så var det lite folk där två stycken längre ut i vattnet och en liten flicka lekande på stranden. Det stod två bilar där när vi kom och sen kom två till. Vi satt oss ner och fikade som vanligt och bara insöp atmosfären och bara njöt. Vi var där ett bra tag men vi badade inte för jag har inte haft en baddräkt på många år och om jag skall bada så måste jag köpa en som är minst tre storlekar större. Vet inte om jag vill bada men det känns lite lockande.

 

  

 

Innan vi åkte till badet så var vi till minuten för att ta ut lite pengar och då stod denna tjusiga bil på gatan bredvid och jag fick lov att fota den. Tyvärr glömde jag att fota bilen framifrån. Det är en Morgan från 1962

 

  

 

Sen dök en traktor upp som körde in på badplatsen med två stora dunkar med 

 

  

 

Det visade sig att han skulle vattna gräsmattan som tydligen var rätt nysådd. Eftersom det är en kommunal badstrand så blir den bättre omskött och deras omklädningsrum och toalett är i toppskick.       

 

  

 

Sen åkte vi vidare för vi hade tänkt åka tillbaka till Nydala för att besöka klostret och kyrkan som ligger bredvid Cafeét som jag skrev om för några dagar sen. Helt plötsligt så dök det upp en liten utsiktsplats alldeles bredvid den lilla smala vägen. Där kunde man sitta och njuta av fika och utsikt och bordet var helt i sten.

 

  

 

Det satt en skylt på en av stenarna så man kunde läsa historiken över utsiktsplatsen.

 

  

 

Ett exempel på utsikten som var svindlande vacker men går inte att förverkliga på bild helt.  

 

  

 

Man in black....  . Min man var helt svartklädd och med svarta solglasögon så såg han ut att komma från filmen "Men in black" fast i en softare och vardagligare version för dom har ju svarta kostymer på sig...  

Men in Black är en amerikansk sci-fi-film från 1997

 

  

 

Sen åkte vi förbi ett fält som var full av rallarrosor och ännu mer än bilden visade. Det var otroligt fint. Jag får dela upp inläggen lite så jag återkommer med nästa snart. 

 

 
 
Petra

Petra

22 juli 2010 11:21

Var rädd m din mage!! Önskar dej en bra trots allt..Kram!!! Vackra bilder som vanligt har du lagt in!!!Det ser ut som rallarosor tycker jag men det kanske är ljung :)

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

22 juli 2010 11:49

Petra: Tack för att du rättade mig ;) det är naturligtvis rallarrosr ;) hur tokigt det kan bli.

Kul att du gillar bilderna.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

22 juli 2010 18:05

Vilken konstig stavning jag hade på morgonen :) Var rädd om din mage !!Önskar dej en bra dag trots allt ska det naturligtvis stå :)!!Vackra rallarrosor tycker jag :)

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

22 juli 2010 18:25

Petra: Inte tycker jag din stavning ser konstig ut. Det var ju bara gulliga ord. Det var hur många rallarrosor som helst men allt kom inte med när man tar närbild

Ha en fin kväll kära du
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helene

Helene

23 juli 2010 08:10

Malin,
Nu har ni varit på flera härliga ställen igen och som vanligt en hel massa fina bilder!! Hoppas att det är bätre med magen nu, det låter väldans jobbigt det där.
Kul att du kom in på min blog jag vet inte varför det strular för dig att lämna kommentarer.
Hoppas att du her en bra fredag, här är det dags att hoppa i säng!
♥Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

 
wiper

wiper

23 juli 2010 09:26

Helena: Jag fattar inte själv varför jag inte kommer in men till slut kom jag in och jag får nog göra allt i en annan ordning. Kul att du gillar bilderna. Du har länkar till såna fantastiska ställen att man bara vill köpa och uppleva ;)

Ha en bra fredag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards