Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 mars 2016

Rouge, borste och Connie Francis.

Av Malin wiper - 17 mars 2016 13:00

  

Sist vi var in till Jönköping så köpte jag mig lite nytt smink. Detta är ett rouge som har en kall färg som går lite mot vinrött, rosa  Max Factor. Köpte det på Åhlens och priset var 129 kr. Jag hade ett rouge förut men tyckte det var för skarpt rosa. Detta ser lite blekt ut på bilden men blir mer färgmättat på kindbenen. Borsten har jag köpt på The Body Shop för några månader sen och det är en lite dyrare sort som verkligen håller och är superbra. När man tvättar en sån borste så skall man inte ställa den i ett glas utan lägga den på ett hushållspapper istället för annars kan vattnet rinna ner och in i plåten och förstöra.

 

   

Sen köpte jag även en borste på Åhlens för att använda till mitt löspuder "bareMinerals" borsten ser ut som en rakborste..  .  Jag hade en borste förut som inte passade så bra för puder. Denna kostade bara 74 kr, jag har testat den på morgonen och borsten funkar perfekt. Löspuder har blivit ett måste numera och denna sort är så behagligt och har inga konstigheter i sig. Jag längtar efter att få måla ögonfransarna som jag inte gjort på många år nu på grund av allérgi på ögonen. Jag har blivit bättre genom att skölja ögonen varje dag så jag skall testa för att se om det funkar.  Får ta en mascara som inte har en massa konstiga ingredienser utan mer naturlig och bara använda vid vissa tillfällen                          

 

   

Dom hade massor av smink som var nedsatt i pris så jag köpte detta läppstift som ser ut som en penna. Man vrider upp stiftet och det har kostat över 100 kr men nu 45 kr. Det är L'oréal glam shine på nätet kostar det 79 kr. Det är lite mörkare än läppstift jag brukar ha nuförtiden. Åhlens i Jönköping har sån fantastisk personal som är både hjälpsamma och trevliga så stämningen därinne är så härlig och det är så välskött och snyggt. Dessutom en belysning som tilltalar.          

 


 

Lipstick On Your Collar med Connie Francis . På svenska "Läppstift på din krage". Klicka här för att höra låten på svenska med Bibi Johns fattar inte att hon nu är 87 år. 

  

 

 #Rouge #Åhlens #Body #Minerals #Borste #Läppstift #Connie

 

 
 
Ingen bild

Lena

17 mars 2016 15:43

Jag köper smink från yves rocher och har gjort det i många år. De har för känsliga ögon o hud. Sen använder jag även maria åkerberg schampo o balsam. Endast naturliga grejer i det. De har även hud och smink också. Maria åkerberg finns bla på life på a6.

Malin wiper

17 mars 2016 15:53

Tack för dom bra tipsen som skall kollas upp. Shampoo måste jag ha sånt som håller kvar färgen eftersom jag intensivtonar mitt hår. Fast det kanske finns sånt i Maria åkerberg? Skall kolla på life. Bra att du hittat sånt du är nöjd med.

Ha en fortsatt skön dag
kram

 
Ingen bild

Lena

17 mars 2016 16:20

Du kan söka på maria åkerberg på nätet så kommer återförsäljare och även alla produkterna upp. Kram

Malin wiper

17 mars 2016 18:18

Tusen tack snälla du. Det skall jag göra

Ha en fin kväll
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

18 mars 2016 08:34

Puder och rouge har jag aldrig använt,,, sminkade mig gjorde jag alltid som busschaufför.
Nu har jag sååå hängande ögonlock, så det känns inget roligt med smink längre.. :o((

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 mars 2016 08:39

Jag använde aldrig puder förr men sen denna löspuder kom så kan jag inte sluta, det är så bra. Du ser inte ut att ha hängande ögonlock. Jag har inte använt ögonskugga på länge men skall testa nån dag.

Jag kan inte låta bli att sminka mig lite för jag har gjort så sen jag var 15 år. Jag har n sån blek vallonhud så jag blir för vit annars.

Beundrar dom som kan köra buss och lastbil mm för det kan inte vara lätt och så stressande.

Ha nu en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

18 mars 2016 08:35

KRAMEN glömde jag ju bort... :o//

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 mars 2016 08:39

Kram tillbaka. Kommer in till dig efter min promenad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards