Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 mars 2016

Skrivkramp och Spring Is In the air.

Av Malin wiper - 17 mars 2016 07:55

                    


Jag har fått nåt slags "skrivkramp" och bloggtorka som gör att det är fullständig kortslutning i hjärnan. Jag har fastnat i ett mönster och kan inte komma ut..  . Dessutom sover jag så dåligt och drömmer så mycket så min man får väcka mig flera gånger på natten. Känner mig även deppad och det kan ju bero på både vårljuset som kommer nu och lite annat.  Försöker få mig på rätt köl igen med en del verktyg, vet att jag är en stark person än om en gnutta "högkänslig". Nu blev det lite personligt och det har jag lite svårt för och får alltid jobba med mig själv för att få bort osynliga spärrar som sitter som berg. Sen har nacken varit dålig ett tag men börjar rätta till sig lite, är så glad att övriga ryggen har en uppgång. Jag har inte varit till gymmet nån gång denne veckan tyvärr men jag har inte kunnat. På måndag hoppas jag kunna gå dit igen för kroppen skriker efter aktivitet.

 

   

Det är så tråkigt att jag fick sluta cykla på grund av nacken men jag funderar på att skaffa en cykel bara för att kunna åka ner till centrum och göra ärenden för det tror jag funkar. Denna fina gula cykel såg jag i Jönköping mot en vägg i en gränd

 

 

   

Best animations

 

 

   

Ett rätt nybyggt hus i centrum där dom bemödats sig med att göra gula ränder som en snygg och upplivande detalj så det blev lite intressant. Nu kom jag i alla fall igång lite med skrivandet men vi får se hur det känns framöver.

 

Sen går jag nog ut genom dörren och tar en uppfriskande promenad. Det känns som jag dras till strandpromenaden som inte ligger långt ifrån vårt hus. Nu hoppas jag ni mina kära läsare får en härlig torsdag i solgasset och den förhöjda värmen.

 

 

 


Spring Is In the air              

 

 

 

 #Skrivkramp #Sover #Verktyg #Cykel #Spring

 
 
Annelie

Annelie

17 mars 2016 08:55

Roligt att du är tillbaks vännen :-D
Men, tänk på dig själv först och främst,,, ta det lite med ro.
Jag har ju inget speciellt att skriva om,,, men några rader blir det ju.
Även om det mest är "svammel".. :-D

Jag saknar också detta enkla som att cykla,,, man blir ju mer och mer påmind om det nu, ju mer solen skiner och vårlikheten kommer med stormsteg.
Jaja, cykeln står i garaget och väntar på mig. ;o)

Om du köper en cykel,, ta det med ro.
Om du är osäker även på balansen, köp dig då en 3-hjuling, så slipper du tänka på det. *bara en tanke*

Ha en underbar dag i vårsolen.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 mars 2016 09:59

Det har du så rätt i och tack för dina tips med trehjuling. Jag har en bra balans så jag tror inte det behövs så länge jag går på gymmet. Härligt att du har en cykel. Jag sålde min för några år sedan men jag köper mig en begagnad så småningom.

Ha en härlig dag själv i vårsolen

kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

17 mars 2016 14:19

Jag har det ungefär så som du har det just nu, Malin. Efter att ha haft några bra dagar så är det plötsligt som att kraften rinner ur mig. Men nu läste jag och skrev en kommentar till dig i alla fall. Önskar att du snart känner dig bättre igen.

Kram

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

17 mars 2016 14:25

Ja då vet du hur det känns. Ibland har man flera bra dagar men sen kommer det bakslag. Känner precis som dig att kraften helt rinner ut. Tack för din omtanke och att du tittade in.

Önskar dig också snar bättring

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards