Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Anita Lindblom!

Av Malin wiper - 23 juni 2011 16:03

Grafikbilden kommer från Inger Maryissa  


Denna låt är midsommarnostalgi för mig men jag har aldrig hört den med Anita Lindblom förut. Den heter "Visa vid midsommartid". Klicka här för att kolla hur många skivor hon spelat in. Klicka här för att komma in på "Farbror Sids" blogg där man kan se många bilder på henne. Klicka här för att komma in på "Larssons blogg" där hon också är representerad plus en massa annan nostalgi. Anita Lindblom är född 1937 i Hille, Gävle och är en svensk schlage-sångerska och skådespelerska. Hon bor numera i Frankrike sedan länge i en liten studio med sin katt. Vad jag har hört så tog hon hand om hemlösa katter förut.  Klicka här för att läsa vad som skrevs om henne när hon fyllde 70 år för 4 år sedan. 


 

Bilden kommer från Vickes animeringar


Vi skall bara göra vad som faller oss in i morgon och har inget mål alls.  Jag tar en bloggpaus på en eller 2 dagar. Vi hade helst velat bjuda hem ett par vi lärt känna men orkar inte just nu eftersom vi nyss börjat på  Carlshamnsdieten. Jag hade tänkt göra en ny midsommarheader men känner att det inte finns nån energi till detta.

 

Ha en riktigt härlig Midsommarhelg alla mina härliga bloggläsare.


  

Grafikbilden kommer från Inger Maryissa

  


 
 
Ninz

Ninz

23 juni 2011 20:06

Anita Linblom, ja du, hon har en mycket säregen sångröst som jag gillar. Mörk å mystisk, med lite sensuellt inslag :)
Sv; Stackar lilla pippi and, jag hade nog börjat böla. Är så känslig av mig när det gäller djur. Började lipa för den lilla grå på vägen hem, usch det var jobbigt värre :( Vet att det är livets gång, men livet är så grymt många gånger *snyft* Nu till roligare saker. En gooo & glá midsommar önskar jag dig. Vi hörs när du är tillbaka igen :D
Bamse Kramen till dig vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

23 juni 2011 22:35

Jag gillar också hennes beslöjade mörka röst. Ville vara som hon när jag var ung och klädde mig i nästan samma kläder ;) Ja du jag är också lika känslig när det gäller djur. Vi har haft haltande änder här som vi tagit hand om.

Ha en härlig midsommar själv gulliga du
kramar

 
ansepanse

ansepanse

23 juni 2011 20:50

det gör du rätt i :) ha nu en riktigt trevlig helg,
vi ska ha tre barnbarn sovande över en natt
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

23 juni 2011 22:34

Jag behövde en paus just nu. Vad härligt att du har tre barnbarn som kommer till er.

Ha det jättebra i midsommar
varma kramar

 
Sussi

Sussi

23 juni 2011 21:18

Ibland räcker inte orken till bara. Så är det ibland. Hoppas ändå ni får en superbra midsommar :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

23 juni 2011 22:33

Det tog helt enkelt stopp. Tack snälla du

Hoppas du och din familj får en fin midsommar också
kramar

 
Stevie

Stevie

23 juni 2011 23:06

Vill bara ønska Er en TREVLIG MIDSOMMAR!
:)
Kram
Stevie

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

24 juni 2011 07:15

Tack snälla du. Mr T hälsar tillbaka

Ha en toppenmidsommar
kramar

 
Maya

Maya

23 juni 2011 23:17

Tusen tack för Dina långa och varma kommentarer. Orkar inte riktigt svara på dem just nu då jag inte orkar sitta vid datorn. Har läst och ville bara kika in hos Dej för att Önska Er en jättefin Midsommar! :) Ha det gott och njut!

PS! Den visan har jag sjungit i kör så den känner jag till mycket väl. Ibland känns det som om jag vore hundra år när jag berättar allt jag gjort hahaha.

Nej nu blir det vila för nu är värken värre...

STOR VARM MIDSOMMARKRAM TILL DEJ OCH MR.T

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

24 juni 2011 07:12

Varsågod! Jag blev väldigt berörd och det gör ont i mig att du skall behöva ha det så. Ibland önskar man att man kunde trolla. Klart att du inte orkar sitta vid datan då, jag själv skulle inte tåla så mycket som du gör. Gulligt av dig att ändå titta in.

Vad roligt att du sjungit den låten i kör. Du har verkligen haft många strängar på din lyra och upplevt mycket.

Mr T hälsar tillbaka till dig
Vi önskar dig och din man en härlig midsommar också med hopp om att du får vara så bra som möjligt

Stor varm kram

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

24 juni 2011 00:25

Tack för meddelandet i min gästbok på min hemsida, och så glad att du gillar de bilder jag gjort.
Får nog sätta igång och göra fler...det är ju så roligt att få dela med sig..

Fin blogg du har..och headern / bilden överst är så fin
Är den gjord i Gimp ?
Jag har nyss laddat ner det programmet och håller på att bekanta mig med det.

Ja, Visa Vid Midsommartid, är så vacker.

Önskar dig en riktigt fin Midsommar

http://ingermaryissa1.blogg.se

Malin wiper

24 juni 2011 07:15

Vad roligt att du tittat in till mig. Du har verkligen en fin sida som jag skulle vilja länka till. Dina bilder föll mig i smaken direkt. Headern har Vicke gjort till mig och den är tillverkad i gimp. Jag själv försökte lära mig animeringar men jag har både en utbrändhet och nackskada så jag orkar inte både blogga och lära mig animeringar. Kul att du gillar min blogg. gimp skall vara jättebra när man fixar bilder.

Ha en jättehärlig midsommarhelg
Med vänlig hälsning
Malin

 
Cattis

Cattis

24 juni 2011 08:18

Jag önskar dig och Mr T och en glad, trevlig och underbar midsommarhelg.

Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

24 juni 2011 08:32

Tack gulliga du
Mr T och jag önskar dig och L detsamma

Sköt om er
varm kram

 
Pisan

Pisan

24 juni 2011 09:03

Hoppas ni får en riktigt härlig och mysig midsommarhelg! Du gör rätt i att ta en bloggpaus när du känner att du inte har energi nog. Man skall lyssna på sin kropp. KRAMAR till er båda från oss!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 juni 2011 16:13

Tack snälla du ;) Hoppas ni också får en härlig midsommarhelg. Ja du det tar på energin att gå på diet än om denna var den bästa jag gått på. Blir lite vimsig och hög ;)

Kramar till er 4 från oss

 
Annawii

Annawii

24 juni 2011 11:08

Ha en underbar midsommar Malin och hälsa Thorleif!

Kram från Jämtland!

http://www.annawii.blogg.se

Malin wiper

24 juni 2011 16:13

Tack snälla du ;) detsamma till er. Ha det toppen i Jämtland. Mr T hälsar tillbaka
kram

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

24 juni 2011 21:26

Hej igen,
Så glad du gillar min blogg och hemsida och de bilder jag gjort
Och naturligtvis får du länka till min sida, jag blir bara glad
Ska försöka göra fler bilder till sidan på min hemsida med fria bilder
Har nu skaffat Gimp och håller på att lära mig det programmet också
det är kul att testa och lära sig nya saker.
Ha det så gott och hoppas du har en fin midsommar
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Malin wiper

25 juni 2011 08:27

Jag tycker dom är jättefina och bra upplagda. Kul att jag får länka till din sida ;)Jag kan även köpa nån grafikbild av dig. Gimp skall vara jättebra för man kan göra väldigt mycket där. Vad kreativ du är.

Ha en fortsatt fin midsommarhelg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 08:45

    Detta är en lånad bild från Restaurang Guru. Vi åt lunch på detta ställe i söndags med min son. Det heter Park Food Court och ligger på Erikslund. Det är ett ställe med många små restauranger och det ser ut som man sitter på ett torg utomhus...

Av Malin wiper - Tisdag 7 maj 09:15

  Nu har Karma Café slagit upp sina portar och vi såg att dom hade ett erbjudande på cheescake med kaffe för endast 60 kr/person. Jag hoppas det går bra för dom för dom hade så mycket fint bröd och smörgåsar, även sallader och annat. Ägaren av caf...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 17:15

  När min son var hit i lördags så åkte vi även ner till hamnen för att gå runt. På grund av det varma vädret så var det fullsmockat med folk både i hamnen, restaurangerna, glassbaren och badstranden. Det såg ut som det gör på högsommaren.   ...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 10:15

    Vi hyrde denna bil i lördags från GoMore . Det är privatpersoner som hyr ut sina bilar. Vi åkte och hämtade min son som vi skulle tillbringa helgen med. Här är vi framme på baksidan av huset där han bor. Bilen är en Skoda Fabia och den var b...

Av Malin wiper - Lördag 4 maj 08:00

    Läkarmissionen som vi besökt i många år fanns förut på Bäckby men har nu flyttat till Stenby. Det är ett område med många butiker, restaurang mm. Läkarmissionen ligger nu i ett stort hus där både gym, frisör och annat finns att tillgå.    ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards