Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

MC:ns dag i Borås!

Av Malin wiper - 30 april 2011 21:24

  


Vi åkte över Borås när vi skulle till mamma och upptäckte att det var MC:ns dag och hela stan sjöd av liv och motorcyklar syndes överallt, det var jättehäftigt. En del av cyklarna kostade flera hundra tusen. Vi kunde inte låta bli att gå omkring och bara hänföras av alla olika märken och utseenden på motorcyklarna. Hade vi haft tid så hade man kunnat gå där hur länge som helst. Hela torget var fullt av knuttar och spättor...  som det hette förr. Alla var så häftigt klädda och är med i olika motorcykelklubbar. Medelåldern är rätt hög men alla ser pigga och häftiga ut.

  

Klicka här för att läsa om MC:ns dag i Borås 30/4 2011.


   

Jag gick på som rena paparazzin och bad att få fota en man som såg jättehäftig ut nästan som en yngre Willy Nelson  som är en countrysångar fast han har två flätor.

 

   

Jag var så fräck så jag bad honom vända sig om så jag fick fota hans snygga fläta..


   

Inte nog med det utan jag bad honom ställa sig vid sin MC också...  Jag tror att han var nån slags talesman i sin Mc club "Eagle Riders MC Borås" eftersom han blev intervjuad och fotad av en annan man som säkert var journalist.


Klicka här för att komma in på deras hemsida 

   

Fotade en man som hade en häftig väst med clubnamnet


   

Detta är en BMW MC 


  


   

Den här mannen stod min man och pratade med ett tag. Hans MC var en Yamaha


 


  


   

Här får man en Easy Rider känsla.


   

Klicka här för att kolla på en annan Hammer Victory MC 


  

    

  

Häftig fontän mitt på torget 


 

   


Soundtrack från filmen "Easy Rider" 


 
 
Annelie

Annelie

1 maj 2011 01:11


Va häftigt o komma bland alla motorcyklar när man inte vet om det.
Hihi, du är ju tuff som frågar om du får fota både hojjen och föraren.
Jag fotade ewn väldigt annorlunda hojj idag utan Malmö´s största MC-affär, som jag lägger ut på bloggen i morgon.
Men, ägaren var inte där då.

Vad många mysiga affärere du hittar (läste ett tidigare inlägg), med mycké fina varor av alla de slag.

Jag tycker du/ni har ett sånt aktivt liv,, händer alltid nåt. Skôjj..!!

Va gullig du är som går till ert favorit kondis med både en vas och tulpaner när de firar 1-årsjubileum.
Du är såååå godhjärtad så det är inte sant.

Stor varm kram på dig... // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

1 maj 2011 07:43

Ja du det var ett helt hav av motorcyklar. Skäms lite nu men han var så trevlig och ville verkligen vara med på bild ;) Vad häftigt att du fotat en annorlunda hoj då skall jag gå in och kolla sen. Det finns mycket att hitta utefter vägarna vad gäller butiken och annat.

Tack för dina snälla ord om mig ;) Du är så snäll själv

Ha en fin första maj
kramar

 
Vicke

Vicke

1 maj 2011 07:10

vilken tur ni hade som sprang på den, ha en fin dag nu

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 maj 2011 07:40

Ja det var jättehäftigt.

Ha en fin första maj
kram

 
Helene

Helene

1 maj 2011 08:06

Kul med en massa hojar.... brukar inte vara några problem att ta kort på hoj/bil folk dom flesta är väldigt stolta över sin hoj/bil och ställer gärna upp på kort. Vi har varit på Car Show i dag, mycket gott muller och chrome!! God 1st Maj eller vad man nu säger!!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

1 maj 2011 08:42

Ja jag märkte att dom inte skyggade för kameran ;) och det kändes kul ;) Dom hojarna var verkligen nåt att vara stolt över. Vad kul ni har haft det. Måste kolla om du lagt upp några bilder

Ha en fin första maj min USA vän
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

1 maj 2011 10:08

Jag gillar verkligen alla dessa MC som du visar och de "mogna" förarna är ju häftiga!!

Men åka MC är inget för mig och jag gillar inte den fart som ungdomen gärna kör i... tycker det är så oskyddat! Men igår kväll såg jag de "stora", som ser ut som en fåtölj hemma i vardagsrummet ungefär! Det är stabilt - tror jag!

Idag går MC-paraden från Piteå och fyrkanten runt! Det brukar vara tusentals och idag är det rätt väder!!

Ha det så gott! Kram!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 maj 2011 13:56

Ja det är häftig med mogna ungdomar och hojar, det visar att åldern inte har nån betydelse så länge ork finns. Jag har kört MC några gånger och gillade det men nu skulle jag inte tordas. Ja du det finns såna som är som en fotölj nästan ;)

Vad kul att ni har en MC-parad där i dag. Vilken häftig syn

Ha en fin första maj
kram

 
ansepanse

ansepanse

1 maj 2011 11:44

vad många fina motorcyklar
kram

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

1 maj 2011 13:54

Ändå var detta bara en bråkdel

kramar

 
Ingen bild

Monica

1 maj 2011 13:01

Hej på dig
Va en av "spättorna" på torget igår :-) kul att ni tyckte det va roligt. Ha en fortsatt bra dag

Malin wiper

1 maj 2011 13:53

Vad roligt att du tittar in på min blogg. Jag var så hänförd så jag glömde att fota nån tjej också. Det var verkligen kul och givande. Synd att jag inte visste vem du var så jag kunde fota dig ;)

Ha en fin dag själv
Hälsning Malin

 
Ingen bild

en som inte kunde köra dit på hoj

1 maj 2011 21:53

kul att det var trevligt i borås i går för almänheten den du fota är mycket riktigt en viktig person för deras klubb han är det som kallas hövding och en som man kan tala med om man har frågor om mc kulturen i klubben som han kommerifrån och då får man oftast dom svar man behöver. tror att killarna och inte att förglöma tejerna som körde där igår uppskattar att folk kom och sog dom med den största prakt som kunde visas!!!

Malin wiper

1 maj 2011 21:56

Tack för din kommentar och att du talade om vem jag fotat. Skulle ha frågat själv men jag var så exalterad ;) Han var hur trevlig som helst så jag förstår att han är hövdingen. Det var verkligen en Mc och klädprakt som visades upp och det får vi tittare vila våra ögon på. Tack för det.

Ha en fin kväll
varm hälsning från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards