Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Klädnypeklänning!

Av Malin wiper - 4 juli 2010 16:37

  


Nu har vi invigt våra nya Bodum koppar. Vi tog bara 3 st små hårdbödsfyrkanter var med tomat på. Vi åt lite för mycket i går med både utemat och våra två tryfflar men å andra sidan så rörde vi oss mycket. Fast skall man gå ner i vikt så måste man hålla sig till det man föresatt sig. Min man har svårt att låta bli bröd till maten när vi går ut och äter så vi skall inte äta ute så ofta tills vi gått ner ett antal kilon. Fika kan vi inte låta bli men då delar vi på en smörgås och undviker ost. Kopparna funkade jättebra och man brände sig inte p.g.a av siliconbeläggningen som även håller drycken varm.         

 

  

 

Jag har en klädnypeklänning klar nu men är väldigt besviken på att jag inte valde att ta förklädet som klänning och tvärt om. Det hade blivit snyggare. Sen märkte jag att tyget är lite för tunnt till detta ändamål men det funkar om man inte har alltför mycket klädnypor i. Tygerna skall höra ihop men här ser det kanske lite konstigt ut på bilden. Jag får kanske sätta på nåt vitt nertill. På dom andra som jag snart har klara så har jag satt andra färger på snedslåbanden så alla är olika. Jag blev lite snurrig av alla mönster och färger...  men man skall ju inte stå och stirra på den sen.


 

 

 

Nu ger jag mig för i dag eftersom jag bloggat mer än jag tål. Hoppas ni får en fin kväll...  

 

 

 
 
fru-glad

fru-glad

4 juli 2010 18:20

Go kväll i stugan ,kaffet o smörgåsarna ser ju bara för goda ut.Tack för alla fina bilder du delar med dig av, alltid lika roligt att titta o läsa på din fina blogg.Annars allt lungt här i Tumba 29gr och strålande sol.Är ju trött efter lite festande i helgen, men är på bättringsvägen Bara att ta nya friska tag.Sommar o sol
Go kväll önskar fru glad

http://fru-glad.bloggplatsen.se

 
anna

anna

4 juli 2010 18:32

jag tycker att det var en söt klänning!

http://www.glamour-och-flaskpannkaka.blogspot.com

 
wiper

wiper

4 juli 2010 18:35

fru-glad: Det var bara små färdiga hårdbrödsbitar från en kartong. Kul att du gillar att kolla på bilderna ;) Då har ni lika varmt som vi har inomhus för ute är det över 30 grader phu!

Kul att ni festat i helgen ;) det är viktigt att ha roligt.

God kväll goa du
kramar

anna: Vad roligt att du tycker det ;)

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

4 juli 2010 20:00

Du och mr T är på så spännade och roliga saker hela tiden!!Kul att se alla bilder du lägger in..Jag älskar gammla hus så jag blir så glad av att se när du fotat sådana!!

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

4 juli 2010 21:41

Petra: Vad roligt att du tycker det och att du också gillar gamla byggnader. Tack för dina kommentarer, jag är så glad att du besöker min blogg. Tänk vad länge sen det är nu som man var med i Tasteline.

Ha en fin kväll goa du
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 juli 2010 21:44

Gokväll!
Klänningen ser jättefin ut:))
Tycker det är härligt med mycket mönster och färger, men förstår om det blir för mycket för dig när du sitter länge med dom.
Vilket varmt väder ni haft i helgen! Här blev det inte lika soligt som det var sagt, men ändå skönt med en ledig helg.
Ha en fortsatt fin kväll så ska jag läsa vidare i din blogg, har nog missat en hel del i helgen;)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 juli 2010 21:45

Superhäftiga kaffemuggar förresten, såna har jag aldrig sett med silkon på. Måste vara behagliga att hålla i!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

4 juli 2010 21:53

Monica: Bra att du tycker det för en av dom skall du få ;)

Ja du jag håller på att flyta bort och orkar knappt nåt.

Ha en fin kväll själv vännen
kramar

Monica: Roligt att du gillar muggarna också. Dom finns i massor av färger och former. En del i glas med silicon på mitten. Ja det blir ett stadigt grepp trots avsaknad av öra.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 juli 2010 23:50

Nä, man får akta sig för att halka dit i vanliga ätandet igen. Det är lite för lätt hänt!
Jag lyckades i alla fall igenom ett kalas med kaka, bulla och glass utan att äta nåt av det *stolt* :)

Klädnypeklänningen var jättesöt. Det gick lika bra med att ha prickiga som bakgrund. Det såg bra ut.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

5 juli 2010 01:23

Hej Wiper!!
Mycket snygg dukning!! Brickan, muggarna och de små söta tomatmackorna!! Man blir så sugen...
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

5 juli 2010 05:39

Sussi: Ja du det är lätt hänt och nu är vi på rätt köl igen innan vi hann gå upp ;) Grattis till att du lyckades motstå alla sötsaker, det var bra gjort. Gulligt sagt av dig med klänningen. Den ser faktiskt bättre ut i verkligheten.

Ha en fin dag

kramar

Margit: Det var gulligt sagt. Det är ju bara små kex med tomat för att vi inte skall föräta oss ;)

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
fru greta

fru greta

17 oktober 2010 12:03

Hej jag använder min klädnypeklänning i badrummet till bomull och bindor.Den är väldigt praktisk.
kram till dej ;)

http://fru greta

Malin wiper

17 oktober 2010 12:48

Vad kul att höra av dig fru greta ;) Härligt att du har användning för klädnypeklänningen. Jag har också en i badrummet med bomull i ;)
Du skall veta att jag också har användning av din egenhändigt tillverkade hushållsrullehållare som står så fint på min bänk i köket. Jag byter ofta mellan katten och den röda koppen.

Ha en fin dag
kramar (Mjau!) ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards