Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Café Bakgården!

Av Malin wiper - 6 januari 2010 10:35

   


bra dag är En rad med fina bänkar som jag fotade i Borås. Det var verkligen härligt när vi gick omkring där och myste. Att ha en sån guld värd.

 

     

 

  

 

I måndags kom vi så tidigt till Borås och var så kaffesugna att vi gick ner på stora torget och frågad första bästa person vi träffade om det fanns ett extra bra café i närheten. Då fick vi reda på att vi inte var långt ifrån ett cafe som var ett av dom bättre. Det heter "café Bakgården" och ligger i ett gammalt vackert stenhus.

 

     

 

Klicka här för att gå in och läsa mer. Hittade ingen riktig hemsida

 

Klicka här för att se hur dom ligger till på Cafékartan. Dom har fått väldigt blandat betyg. Allt från 2 plus till 5 plus. Jag kan inte ge betyg eftersom jag bara varit där en gång och inte smakat på deras kaffebröd men smörgåsarna var jättegoda och fräscha. Även servicen och miljön var bra.

 

 

    

 

En del tycker att det är för mycket pensionärer och mammor med barnvagnar så ljudnivån är för hög... När vi var där så var det väldigt lugn men det var så tidigt än. Alla måste väl få gå ut och fika än om dom har barn. Jag tog själv alltid med mig min son på både Café och restaurang ända från det han var jätteliten. Pensionärer måste ju också få gå ut och fika vart dom vill.

 

Den personen borde tänka på att han själv blir pensionär en vacker dag och säkert vill gå ut och fika ändå. Det är tråkigt om allt skall bli uppdelat efter ålder. Vi har faktiskt ett Café i Jönköping som vänder sig till småbarnsföräldrar....   känns inte bra att inte det skall finnas en blandning av folk som det alltid gjort. Nu har jag fått spy lite galla...  

 

  

 

Så här mysigt var det inuti. Dom hade två olika rum och alla möbler var jättegamla men fina. Det hängde 3 stora kristallkronor rakt över lokalerna. Det var ombonat varmt och mysigt.

 

  

 

Dom hade så mycket kaffebröd och det såg så läckert och inbjudande ut men vi klarade av att stå emot frestelsen än om det var svårt.

 

  

 

Vi höll oss till smörgåsavdelningen och det fanns mycket att välja på.

 

  

 

Så här såg våra smörgåsar ut och vi satt en lång stund och bara tog in atmosfären och njöt.

 

  

 

Under taket fanns gamla hyllor där kopparsaker och andra gamla grejer trängdes. Detta gjorde att det blev ombonat och trivsamt.

 

  

 

Så här ser det ut från vårt sovrumsfönster. Vi har rätt stor tomt bakom huset också. Där hade vi tänkt bygga en carport eller garage men det las på is när båda blev sjuka. Vi hann få bort lite av stenmuren mot vägen.

 

  

 

Här en bild tagen från sovrummet in mot köket. Vi renoverade köket för ca 4 år sedan och då var det inget gjort sen huset byggdes 1943. Det var så låg diskbänk att vi nästan fick stå på knä när vi diskade...  Tyvärr så har den röda fondtapeten blivit jätteful nedtill och höll inte vad den lovade trots att den var jättedyr. Den skulle gå att torka ren men så är inte fallet. Mitt uppe i renoveringen som min man gjorde själv utom rörmokerier och el så fick han en hjärtinfarkt så allt las på is en längre tid och jag fick stå och grilla all mat på altanen. Det är nog därför vi inte grillar så mycket på sommaren numera...  

 





http://www.thetam.net/glitter 

 

 

  

 
 
-Nena-

-Nena-

6 januari 2010 13:03

Nej blandade åldrar är roligast.

Såg riktigt mysigt ut där på cafét.
Jag äter hellre en god smörgås än en kaka när jag är på sådana ställen men så är jag inte så mycket för kakor.

Ha en fin dag!
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

6 januari 2010 19:38

-Nena- Bra att du tycker detsamma. Det var rätt mysigt och varmt. Lyckliga du som inte gillar kaffebröd.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
ela

ela

7 januari 2010 08:33

Det var ju ett mycket härlig cafe. Det ska jag lägger till minnet och titta in när jag är nästa gång i Borås.
Väldigt mysigt.
Ha en bra dag / ela

http://neonelakitchen.blogspot.com

 
wiper

wiper

7 januari 2010 09:14

ela: Ja det var mysigt och bra bröd och service. Tack för att du tittade in.

Ha en bra dag själv

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 08:45

    Detta är en lånad bild från Restaurang Guru. Vi åt lunch på detta ställe i söndags med min son. Det heter Park Food Court och ligger på Erikslund. Det är ett ställe med många små restauranger och det ser ut som man sitter på ett torg utomhus...

Av Malin wiper - Tisdag 7 maj 09:15

  Nu har Karma Café slagit upp sina portar och vi såg att dom hade ett erbjudande på cheescake med kaffe för endast 60 kr/person. Jag hoppas det går bra för dom för dom hade så mycket fint bröd och smörgåsar, även sallader och annat. Ägaren av caf...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 17:15

  När min son var hit i lördags så åkte vi även ner till hamnen för att gå runt. På grund av det varma vädret så var det fullsmockat med folk både i hamnen, restaurangerna, glassbaren och badstranden. Det såg ut som det gör på högsommaren.   ...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 10:15

    Vi hyrde denna bil i lördags från GoMore . Det är privatpersoner som hyr ut sina bilar. Vi åkte och hämtade min son som vi skulle tillbringa helgen med. Här är vi framme på baksidan av huset där han bor. Bilen är en Skoda Fabia och den var b...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards