Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 maj 2023

Läkarmissionens second hand, Selfie, Natalie Cole och Tina Turner

Av Malin wiper - 25 maj 2023 08:30


 

Häromdan då vi promenerade ner till centrum så använde vi vår selfiepinne. Kul att nån gång komma med på bild tillsammans. Vi bara går omkring och njuter och ser oss omkring på nya ställen. Här står vi på en av Svartåns broar

 

 

Den dan var vi även in på Läkarmissionens second hand. Kolla in vilken gammal fin butiksvåg. På prislappen stod det 500 kr. Klicka här för att komma in på en sida och se fler såna butiksvågar. Klicka här för att se en våg av samma sort som mina föräldrar hade när jag var barn. Vi hittade inget vi behövde denna gång men vi har köpt saker där genom dom 7 år vi bott i Västmanland. Innan covid så hade dom musik på lördagar och ett café som var jättefint. Dom har ett café nu också men lite mindre

 

Klicka här för att se när vi var dit i juli 2022. Klicka här för att se när vi var dit i mars 2023 

                           

 

Dom hade en hylla full med såna här fina kaffekoppar av ett känt märke. Jag fotade under koppen men bilden blev dimmig så jag kunde inte se märket

 

                                                    

 

  

Ett mönster inuti koppen. Det fanns 9 koppar och 10 kaffefat.

 

         

Natalie cole med Coffee time. Natalie Cole var en amerikansk sångerska och dotter till legenden Nat King Cole. Hon dog 2015 i en ålder av 65 år 

 

 

Här stannade jag till lite vid ett låst glasskåp för jag har haft såna där gröna ljushållare i form av blad. Det var nog på 1990-talet

 

 

En gammal radiogrammofon dök upp i ett av rummen. Klicka här  för att läsa lite historik över radiogrammofoner

 

 

En gammal stabil soffa där dom lagt en virkad rund kudde. Det blev lite kul

 

 

En av flera ställen med möbler, sängar, tavlor mm

 

 

Dom har massor av kläder, skor, hattar och mycket mer

 

 

Fint pyntat överallt. 

 

 

Snygg röd byrå och lite annat smått och gott

 

 

Ett par herrskor i lite snyggt mönster framtill på herravdelningen

 

  

En barnvagn i retro modell

 

En röd sammetssoffa framför skoavdelningen.

 

I dag skall vi städa lägenheten för på lördag kommer min son till oss. Han åker bussen hit och sen ligger han över en natt. Hoppas vädret blir lika fint som nu än om vi behöver lite regn. Vi har 14 grader varmt på morgonen men det blåser lite mer och vi är mer påverkade i år av all pollen. Det underlättar med en tablett och sen att skölja ögonen med ögonskölj varje gång man varit utomhus. I dag skall vi ägen handla hem lite inför helgen så vi tar bussen in till stan eller går till vårt Coop som ligger bara 800 m från oss. Hoppas ni har en fin torsdag att se fram emot mina kära besökare. Sköt om er och ha det så bra ni kan 

   CNBC  

Det känns så sorgligt för nu har även Tina Turner gått ur tiden. Det känns så overkligt att så många av ens ungdomsidoler börjar förvinna och hon rockade loss så man inte kunde sitta stilla. Tänk så många partyn man haft där hennes röst strömmat ut från högtalarna. Jag blev eld och lågor när låten Simply the best kom ut. Hennes dans, sång, utstrålning, ett sånt kraftpaket. Det känns precis som Tomas Tranströmers korta dikt: Tills ljuset hann upp mig och vek ihop tiden. 

 

      

Tina Turner med Simply the Best. Hon hade ju hur många hits som helst 

                     Låt din vackra själ dansa  vidare in i rockens himmel Tina     

 

#selfiepinne  #butiksvåg #kaffekoppar #Natalie #radiogrammofon #möbler #byrå #herrskor #barnvagn #Tina

 
 
Ingen bild

syrran

25 maj 2023 08:46

Vilken fin bild på er! Ser ut som ni är på semester :-)
Ha en fin dag!
kram från Syrran

Malin wiper

25 maj 2023 10:05

Vad roligt att du tycker det. Det känns verkligen som vi är på semester varje dag ;).

Ha en fin dag själv
Kram från storasyster

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

25 maj 2023 17:46

Mycket fint foto av er båda.
Ni är ju på semester nu resten av livet eller hur? Pensionärer som ni är. :)
Fina saker de har på secondhandbutiken. Mycket som jag gärna hade köpt där.
Tina Turner levde verkligen när hon levde. Full av liv var tjejen!
Nu rockar hon loss någon annanstans.
Kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

25 maj 2023 18:54

Kul att du tycker det. Vi har verkligen ständig semester. Man kan stöta på många fynd på second hand och en del är helt oanvända.

Fint och sant skrivet av dig när det gäller Tina Turner

Ha en skön kväll
Kramar

 
Ingen bild

Gunilla

25 maj 2023 20:27

En fin bild på er och du är så snygg i hatten.

Mycket fint och kopparna var väldigt fina och det verkar finnas det mesta som är mycket fint, och en sådan liknande barnvagn hade jag till äldste sonen som nu är en herre på 60 år.

Vilket ös Tina Turner hade jag blev svettig av att se henne uppträda, hon var suverän

En fin fredag och helg önskar jag er och må så gott!
Kramar!.

Malin wiper

26 maj 2023 07:49

Tack snälla du. Barnvagnen var så välskött också. Så kul att äldsta sonen legat i en sån. Min son fyller 50 år snart och det är ju inte klokt så fort tiden gått känns det som nu

Samma här när det gällde Tina Turner, mitt i prick

Hoppas allt är bra och att ni njuter i er trädgård

Ha en jättefin fredag själva och helg

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards