Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 november 2022

Fika, gulddäck, får, Move About, The Tremeloes serier och Harpo

Av Malin wiper - 2 november 2022 08:00



 

Här kommer en blandning av bilder jag tagit under olika tidpunkter. Jag har fått en bloggtrötthet i och med att synen inte fungerar så jag blir så trött och varje inlägg tar sån tid och sen skall min man kolla igenom alla stavfel och även bilderna. Skulle egentligen ta en liten bloggvila men det är svårt. Ingen har hört av sig än ang ögonoperationen och i morgon är det sista dagen med ögondroppar. Det blev i alla fall en vila från bloggen i går och det kan bli fler


 

En cappuccino utanför OKQ8 för ett tag sen. När man sitter där så kan man om man har tur få se nån snygg bil eller motorcykel. 


 

Bildäck som blivit guldfärgade, så läckert. Dom såg jag utanför Skantzen Kanal kafet

 

     

The Tremeloes med Silence Is golden


 

Lite mer på deras tomt


   

Sist vi åkte till min son så såg vi en hage med får. Jag fotade denna som kom fram och kollade på oss

 

Så åkte vi på dom små vägarna för där dyker det alltid upp nåt


 

Så här ser elbilen ut som vi hyr numera och då är det ingen reklam på sidorna. Den är från Move About i Västerås. Vi har satt upp oss på bilen lite i förväg för att umgås med min son en hel helg. 


 

När vi var träffade min svåger sist så gick vi även in på Myrornas second hand. Min man hittade denna gamla bäckenskål som han visade oss. Klicka här för att se ett liknande bäcken. Den har nog förut varit på nåt sjukhus eller servicehus. Det såg lite lustigt ut. Inget som man vill köpa med sig hem om man inte är samlare..  På prislappen stod det 99 kr. Vi gick ut därifrån tomhänta. 


 

En fin balkong i smide

      

I går promenerade vi bara drygt 5 km. Vi hade 12 grader varmt och vindstilla så det kanske inte blir nån riktig vinter i år. När jag växte upp i Sundsvall så började vintern ibland redan i mitten av september eller tidigare till och med. Vi hade ofta 30 grader kallt men det var en torr kyla så man led inte så mycket. Det var långa snörika vintrar då och snöröjningen var helt fantastisk. När man kom ut på morgonen så var allt redan skottat, plogat och sandat. Då höll även bussar och tåg en högre kvalitet så det var sällan några problem som det är nu. Då tillverkades tågen i Sverige men nu i andra länder ex Italien och Canada. 

 

Serier jag följer:

 

Tunna blå linjen Svt play

 

Chelsea Detective Svt play

 

Efterglöd Svt play

 

St Aidens sjukhus Svt play

 

Kockarnas Kamp Tv 4 play

 

Hem till gården Tv 4 play

 

Law & Order Tv 4 play

 

Sjuksystrarna på Fredenslund  Tv 4 play

 

Beck Tv 4 play

 

Hela Sverige bakar Tv 4 play

 

Jag har även sett en del dokumentärer som jag kan skriva om senare. Alla dessa serier gillar jag och då fortsätter jag följa dom. Sen är det en del som jag redan sett klart och jag har lite serier jag kollat på som min son tipsat om. En av dom skall jag först se klar innan jag skriver nåt. Det finns ju hur många kanaler som helst men dom har så många och långa reklampausar så jag avstår. Ibland har jag Netflix men använder den inte så ofta för jag har sett så många av deras filmer och serier redan.

 

                                                   

Clipart Library 

Nu på morgonen har vi 10 grader varmt men det skall bli regn vid 14.00-tiden Vi har inte bestämt än om vi skall ta bussen och åka ut nånstans i dag eller vänta tills helgen. Vi är rätt uttråkade nu och saknar elbilspoolen till tusen men sånt är livet inget är för evigt. Ha en jättefin onsdag mina kära besökare. sköt om er

 

      

Harpo med Television

 

#blandning #cappuccino #guldfärgade #Tremeloes #Skantzen #får #elbilen #bäckenskål #balkong #serier #Harpo

 
 
Ingen bild

Gunilla

2 november 2022 12:43

Låter jobbigt med dina ögon så hoppas det blir åtgärdat snart.
Blir väl roligare sedan att blogga.
Vilket vackert får du visar och de guldiga däcken lös upp.
Nu så jag vad den serien heter som jag började och tittade på, som var bra, så nu tar jag upp den. Systrarna på Fredenslund var det.
Grått så det blir till att fixa inne,håller på och lägger golv i tvättstugan.
Ha en bra onsdag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

2 november 2022 14:19

Det kommer att bli en enorm skillnad när jag sen skaffar nya glasögon. Det är hemskt att man skall måsta vänta så länge på en op som tar ca 5 minuter. Det var verkligen fina välnärda får i den hagen. Jag gillar ju däck så det blir lite extra med guld ;)

Den serien är verkligen bra. Oj! då får ni nytt och fint i tvättstugan. Vi kom nyss hem från Västerås

Ha en jättefin onsdag Gunilla
Kramar!

 
Anna-Karin

Anna-Karin

2 november 2022 19:43

Oj, Malin, vad är det för problem med dina ögon? Kommer operationen att hjälpa dig med din syn? Det önskar jag dig att allt går bra. Serien Sjuksystrarna på Fredenslund har jag sett och den tyckte jag mycket om. Hos mig har det varit elva plusgrader idag. Ingen kyla precis än så länge i alla fall. Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

2 november 2022 20:32

Jag fick en glaskroppsavlossning på mitt vänstra öga och det gjorde att gula fläcken fick fel form. Gick igenom en operation som rättade till detta. Då upptäckte dom att jag hade fått ett annat fel som folk i varmare länder kan råka ut för som solar mycket. Det gör inte jag. Värst på vänster öga och det är opererat nu. Gula fläcken operationen gjorde att jag fick starr så jag måste operera mig igen på vänser öga. Har fått vänta så länge så jag är nu nästan blind på vänster öga så jag kan inte fokusera allt blir fel. Glasögonen stämmer inte på vänster öga och dom är så slitna.

Det är såna köer så man får vänta tills man mår urdåligt även psykiskt. Efter starrop så måste jag vänta sex veckor minst för att kunna köpa nya glasögon och har jag otur så blir det inte förrens till våren. Jag skall prata med läkaren för att få en op på annat sjukhus

Den serien är verkligen bra. Då har ni haft det varmt i dag. Vintern lär vänta på sig.

Ha en fin kväll
Kram från Malin

 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

3 november 2022 04:02

Jag förstår att du har det väldigt jobbigt nu, både fysiskt vad gäller synen men också mentalt. Hoppas att du väldigt snart får den hjälp som är utlovad.
Fin header, där ligger hon! :)
Stickbäcken på loppis, haha...allt kan man hitta på ett sådant. Kanske någonting att kunna använda som en vas?
Ha det gott!
Kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

3 november 2022 07:51

Tack snälla du för din omtanke. Det känns lite jobbigt i och med att det känns som det aldrig blir klart. Kul att du gillar headern som jag fotade när vi var och fikade på Global Living

Jag har aldrig sett bäcken på loppis heller ;) Vilken bra idé Karin detta med vas, så annorlunda set skulle se ut och orginellt. Du är påhittig

Ha en härlig dag själv
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards