Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 augusti 2022

Av Malin wiper - 15 augusti 2022 09:00

  

I slutet av juni satt jag/vi och åt glass hos OKQ8 som syns på bilden. I går på promenaden så var det så varmt med 28 grader så vi blev helt slut. Vi köpte varsin glass och slog oss ner där men nu fanns det ingen parasollhållare så min man frågade en kvinna därinne vad som hänt. Hon sa att nån eller några hade slagit sönder alla underreden som parasollerna skulle sitta i och det skedde på natten, det finns 3 bord framför macken så alla bordens hållare var sönderslagna. Det är helt vansinnigt för dom tjänar ju inget på det utan är bara ute för att förstöra

 

                                                     

Clipart Library 

Vi som sköter oss får betala kalaset på skatten så det blir kollektiv bestraffning. I framtiden kommer det nog bara att finnas rå betong som sitter gjutet fast men klotter har nog kommit för att stanna. När jag växte upp så fanns det en liten polisstation på varje ort men det är ju borttaget för länge sen. Jag vet inte varför det inte görs nåt åt detta. När det finns missnöje och dåligt mående så får det såna här konsekvenser om inget görs. Jag är inte van vid att till och med bänkar och annat måste kedjas fast för att få vara ifred. 

 

       

Jack Johnson mfl med sittin' on the dock of the bay (Otis Redding)


 

Inte ens en sten får vara ifred från klotter. Den gick vi förbi i lördags nere på Öster Mälarstrand

 

  

Nu har Jula satt upp en Pop up store på Erikslund. Jula och många fler butiker brann ner för ett tag sen. Klicka här för att se hur det går till att handla där. Varorna är inställda i röda kontainers. Jag läste om att Jula är på gång att komma tillbaka i nya lokaler inom en snar framtid och det låter toppen


Klicka här för att läsa om branden 

  

I går när jag var på väg hem från promenaden så såg jag denna katt på en inhägnad balkong. Jag blev verkligen utstirrad..   . Klicka här för att se en katt på hal is

 

 

Jag känner mig fortfarande lite hängig men det går sakta framåt och jag orkar mer. Fast i går var det så varmt och tryckande så promenaden blev bara 2,5 km. Vi har bestämt oss för att gå ut redan 07.00 innan det hinner bli för varmt och då kan man ju lika bra ta frukosten med sig och sätta sig på nån fin plats

 

       

The good, the bad and the ugly (soundtrack) till filmen med samma namn från 1966. Framförs här av Southern Raised. Gruppen består av fyra syskon som växte upp i Arkansas och fick en klassisk musikutbildning. Dom har en förkärlek för bluegrassmusiken och dom bildade bandet 2007. Ennio Morricone har komponerat musiken

 

                                 

Dreamstime  

Klicka här för att se ett roligt och dråpligt klipp. Hoppas ni får en bra början på denna nya vecka som ligger framför oss. Njut av solen och värmen ni som tål den och vi andra kan njuta i skuggan och svalka oss med en kall dryck. 

 

Min son mejlade över denna tecknade figur till mig. Tecknaren är Hannah Hillam. Min son tyckte den stämde in på HSP (högkänslig personlighet). Både min son och jag har HSP. Den beskriver en person som varit och hälsat på folk kanske en hel dag eller flera. Sätter sig sen i bilen för att köra hem och är lite irriterad av trötthet. Fumlar sen med nyckeln i låset hemma. Efter det till sängen med en filt för att få återhämtning.

 

Det är bara en sida av HSP. För mig var det en befrielse att få reda på min personlighetstyp men jag hade önskat att jag hade vetat det tidigare. Nu finns det en förening för oss med HSP så jag funderar på att gå med där. Klicka här för att komma in på en sida som var den första jag dök på och förstod att jag var HSP. Högkänslighet är ett personlighetsdrag som finns hos 20% av befolkningen. Det är varken en sjukdom eller funktionsnedsättning, eller ett hinder för ett vanligt liv


 

#OKQ8 #parasollhållare #Jack #klotter #Store #katt #Southern #Hannah #HSP 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards