Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 augusti 2022

Av Malin wiper - 12 augusti 2022 09:00

        

Ett fantastiskt klipp som min son mejlade över till mig. Cykeltricks i en vacker miljö och sånt behöver vi i dessa tider. Tack sonen för att du bistår mig med klipp och annat emellanåt.   En motpol till allt elände både här och runtom i hela världen 

 

I går 08.30 så promenerade jag ut för första gången på 15 dagar och det kändes magiskt. solen sken och jag hostade inte så mycket som jag trodde jag skulle göra. Det kändes att lungorna var intakta för jag behövde inte gå så sakta som jag trodde men jag var helt genomsvettig då jag kom hem. Promenaden blev 2,37 km och det är jag nöjd med i denna situation. 

 

  

    

Min man fotade mig med sin mobil från balkongen då jag var hemma igen. 

 

 

Här sitter min man och väntar på sjuktaxin. Den var lite försenad så det är bra att det fanns bänkar på långsidan av vårt hus. Sen ringde han från sjukhuset och sa att deras röntgenanläggning var trasig. Därför fick han åka vidare till Köpings sjukhus och göra sin röntgenundersökning där, så det dröjde länge innan han var hemma igen.

 

      

Tears For Fears med Everybody wants to rule the world. 

 

 

I en kommentar så fick jag ett toppenbra tips av min bloggvän Karin. Hennes dotter hade testat detta och det hade lindrat när det gäller slemmet och det blir lättare att andas. Man fyller en burk med vatten och sticker ner ett sugrör och sen blåser man bubblor. Nu har jag testat metoden och det stämmer. Känns både lindrande och lättande. Nu får jag inte denna panik av att inte kunna andas och att slemmet nästan kväver mig. Tusen tack Karin för detta toppentips.                        

 

 

Jag testade både i burk och glas och det funkade med båda än om det blev lite kraftfullare i burken. Jag använde mig av sugrör jag redan hade hemma och dom är i metall. Jag fick upp slem som jag inte förut kunde få upp och fick spotta ut. Efter detta så kittlade det inte hela tiden som det gjort förut

 

Solen skiner och vi har 18 grader på morgonen och det skall bli mycket varmare. Jag går ut i dag också på en kortare promenad i närområdet. Jag önskar er en njutningsfull dag

 

                           


Roll up kungen 


#Cykeltricks #Promenerade #sjuktaxin #Tears #burk

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards