Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 augusti 2022

Av Malin wiper - 11 augusti 2022 08:00


 

Jag tar till lite bilder från Brödet & Fiskarnas second hand för att få till ett inlägg. Dom har ofta gitarrer där på musikavdelningen men tyvärr glömde jag att kolla priser när vi var dit sist

 

                              

Science Focus  

Med lite hjälp av min man så kan jag ändå blogga lite. Jag känner mig lite bättre men hostan vill inte avstanna och i natt har jag fått sitta i sängen uppallad och halvslumra. Nu på morgonen åker min man iväg med sjuktaxi till Västerås sjukhus. Dom skall röntga hans tunga i och med att han började prata lite sämre igen fast han gått hos Logoped och även tränat själv jättemycket hemma. Dom är så noga och det är vi tacksamma för. 


 

På övervåningen hos Brödet & Fiskarna stod denna radiogrammofon av märket Radiola LM. På prislappen stod det 500 kr. Jag undrar om det är nån som köper en sån för att spela just stenkakor på. Eller så har dom den som en inredningsdetalj 


      

Här ett klipp på en radiogrammofon men då med en vinyl singel. The Chimes med I'm In the mood for love. Det är ju en stor uppgång för vinyl just nu och många köper sig en skivspelare. Det blir ju ett mer levande ljud med lite rasp


 

På övre plan så har dom tyger, gardiner, möbler mm. Vilken fantasi att sätta upp halva gamla resväskor på väggen och spänna fast en kudde


   

Här en gammal vit resväska med en kudde som har ett mönster av gammal klocka


 

Jag samlade ihop dom bilder jag hade över från då vi varit dit några gånger. Här lite kläder i turkosa toner



Påhittigt att hänga upp skor för visning på detta vis

 

Här en som hänger i krokar. Jag har aldrig haft så höga klackar någonsin. Andra hälften av 1960-talet så hade man sk taxklackar och på 1970-talet platåskor. Det är märkligt för allt jag växt upp med är antikt nu

 

Platåskorskor med så tjock sula att foten befinner sig på en "platå" en bit ovanför marken. Sulan kan även vara kombinerad med en ännu högre klack. Även stövlar kan ha platåsula, de kallas då följaktligen platåstövlar.


 

Denna sko fick mig att tänka på 1970-talet och om den hade varit i min storlek så hade jag nog köpt den. Den var lite för stor


 

Ett gammalt modellskepp som är helt intakt


       

Gordon Lightfoot med Wreck of the Edmund Fitzgerald. Klicka här för att läsa lite mer om denna tragedi till havs. Gordon Lightfoot är en kanadensisk singer- songwriter och gitarrist som nådde internationell framgång inom folkmusik, folkrock och countrymusik. 

 

Det verkar bli en solig dag så nu skall jag pressa mig själv att gå runt kvarteret för jag börjar få besvär med kroppen. Sen är det bara att börja om igen med promenader så kroppen kommer igång igen. Nu är det torsdag igen och snart en ny helg så tiden går i alla fall undan lika fort. Ha nu en så bra dag som möjligt och sköt om er. Kram från Malin

 

                                           

Clipart Library  

Klicka här för att läsa om en 11-årig kille som gör nåt för miljön på sitt sommarlov. Det gör att hoppet om en framtid för kommande generationer kan bli bättre. Det behövs även fler som engagerar sig i vår miljö. 

 


#Brödet #radiogrammofon #Chimes #resväskor #kläder #skor #modellskepp #Gordon #miljön

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards