Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 juli 2022

Av Malin wiper - 30 juli 2022 08:30


 Higimask

Hej på er!. Min man ringde Vårdcentralen i går och en läkare ringde upp. Vi förklarade våra symtom och han trodde att det var Covid för det stämmer med att man snabbt insjuknar. Trots att våra covid tester visar negativt så är dom inte tillförlitliga. Egentligen skall man testa sig på Vårdcentralen men dom får inte testa längre och dom tycker själva det är helt galet. Dessutom sa han att smittan har börjat öka här i Västmanland.

 

                                                                      

Eftersom min man hostar en stor del av nätterna så har han rekommenderat några sorters hostmedicin. Jag hostar också men inte så mycket som han, inte än i alla fall. Eftersom han varit sjuk i 10 dagar och är feberfri så blir det han som fixar hostmedicinen. Han kommer att ringa Apotek Hjärtat och fråga om den finns. Sen tar han på sig munskydd och går ner dit och dom får komma ut med medicinen. Vi har ju ingen här som kan hjälpa oss och dom vi lärt känna har vi tappat kontakten med på grund av dessa mer än 2 år av covid. 

                         

Nu när jag är isolerad och inte kan gå ut på mina promenader så har jag fått mer besvär med min nackskad, rygg och ländrygg och man vet ju inte hur länge detta håller på så det känns deppigt. Jag har haft 37,4 i feber och det är feber för mig som annars har 35,8. Värst är att jag nu inte får min operation i tid och nya tiden för ögonundersökning blir 31 augusti och det känns som "Rysk roulette" i och med att bindhinnan nu kommit en bra bit mot pupillen och då är det bråttomt. Åkomman jag har heter Pterygium och det är omöjligt att veta hur man skall säga det ordet. 


        

Falkenbergsrevyn 2017 med Rena undret med Vita Pro. Äter man bra och rör på sig så behövs ingen Vita Pro. Det är som att kasta pengarna i sjön och så är det med andra vitaminer också. En gång på 1980-talet så var det så populärt att gå till hälsokost och köpa vitamintillskott. Jag gick på detta en gång men när jag tagit några tabletter ur burken så fick jag sån klåda och olust. Om man inte har en brist konstaterat av läkare så behöver man inga tillskott. Man kan göra nåt roligare för pengarna

 

Klicka här för att läsa om detta med vitamintillskott. Så fort jag mår lite bättre så kommer jag in på era bloggar

 

Jag har sån dålig ork så det blir bara nåt inlägg ibland och inte så långa. Hoppas ni får en skön helg och var rädda om er. Varm hälsning från Malin


#Covid #hostar #Falkenbergsrevyn #Vita

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards