Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 juli 2022

Av Malin wiper - 28 juli 2022 08:30

 

När detta inlägg (längre ner på sidan) skulle vara publicerat på morgonen så hade jag tid hos Ögonmottagningen och sjuktaxi var beställd. Tyvärr så fick jag ont i halsen i går eftermiddag och bara nån timme senare så började jag hosta. Sen kom hesheten så jag kunde knappt prata senare på kvällen. Jag har kännt mig trött i några dagar men då trodde jag att jag hade sovit dåligt på nätterna. Det har tydligen varit igång ett tag men inte brutit ut förrens nu. Jag fick skriva meddelande på 1177 att jag inte kunde komma och dom skulle skicka ut en ny tid. Fick även avbeställa taxin sent i går eftermiddag.

 

Nu är vi två i denna lägenhet som är sjuka och hostar ikapp. Min man har blivit så dålig i hostan så han skall ringa Vårdcentralen i dag. Hur kan det bryta ut så snabbt men det gjorde det för min man också. Vi har ju knappt haft kontakt med folk och har inga barnbarn eller barnbarnsbarn. Vi har ju varit så försiktiga och man kan ju inte lita på covidtesterna än om utslaget blir negativt har jag hört. Min son ringde mig i går eftermiddag och han hörde att jag var hes och hostade men det blev ännu värre framåt kvällen och i natt har jag inte sovit mycket. Jag har dessutom fått kolla upp min man i och med att han hostar ännu värre nu och är helt slutkörd. 


Här kommer ett inlägg med några bilder jag tog för några dagar sen. Inlägget skrev jag i går förmiddag:

 

   

I förrgår såg jag en katt liggande på gruset i vår lekpark nedanför vår balkong. Den var så fin och låg där så avslappnad och trygg


 

Det är nog den katten jag fotat förut som jag träffat på några gånger lite längre bort i vårt bostadsområde

 

                                                    

Clipart Library 

 

På gräsmattan en bit därifrån satt en annan katt som också var vit. Katter har såna häftiga ögon och nåt vilt över sig som jag gillar. Hade jag kunnat ha husdjur så hade det blivit katt. 

 

       

Pharrell Williams & Brad Paisley med  Here comes the sun (Tribute to  The Beatles)


 

Häromdan såg jag även denna Honda motorcykel som är från år 2000 


 

Samma dag dök denna  gröna långa tjusiga bil upp där den stod på Ingos bensinmack. Den har jag fotat ett antal gånger förut och det är en Dodge Coronet 600. Vi har ju macken Ingo inte långt från vår bostad och där ser man ofta veteranbilar på vår och sommar

 

        

Taylor Fagins med  We need more. Jag är ju ute och söker musik på Youtube varje dag och då dök jag på detta klipp. Jag fick gåshud och gråt i halsen av både hans röst och texten på låten. Tänk att det fortfarande ser ut så i världen för många 2022. Klicka här för att se hela texten. Vi är födda till denna värld allihopa vart vi än kommer ifrån och skall ha samma rättigheter och skyldigheter. Tyvärr med facit i hand så kommer det aldrig att förändras så länge vi inte kämpar emot onda krafter. 

Klicka här för att läsa lite mer om Taylor Fagins

 

Jag kommer nog att bli mycket sämre så kommer jag inte ut på bloggen på ett tag så vet ni varför. Ha en skön torsdag och var rädda om er. Hjärtlig kram från Malin    

 

#hosta #katt #Pharell #Brad #Gretas #kalspaderbulle #sallader #Honda #Dodge #Taylor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards