Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 juli 2022

Av Malin wiper - 25 juli 2022 16:00


 

En skylt ovanför en skivbutik som heter City Records. Klicka här för att se när vi var dit i december 2014 då vi hälsade på min son och min mans bror. Vi bodde fortfarande kvar i Vaggeryd i Småland då. Klicka här för att läsa om Adonis Jalamudis som driver skivbutiken 

 

                                          

Ginza.se

 

En skylt jag såg för ett tag sen i Västerås av den gamla typen. Salong Came


    

Bilderna i detta inlägg är fotade från flera omgångar då vi hyrt elbilen och varit ute på vift


 

Det finns ju massor av såna här skyltar men jag tyckte denna var lite speciellt gullig 


 

På böljan den blå. 


 

Nu är jag beredd, nu kör jag igång, tycks han tänka


 

Härligt härligt

 

     

Härligt härligt, men farligt farligt med Björn Skifs


 

I väntan på att få köra igång


  

 

En knallröd cykel som verkligen lyste upp


 

En guldig cykel 


        

Cykeln fick mig att tänka på The Tremeloes med Silence Is Golden. En klassisk låt som jag själv har stått och dansat till på en del popklubbar andra halvan av 1960-talet. The Tremeloes är en engelsk beatgrupp som bildades redan 1958 i Dagenham, Essex. Klicka här för att läsa lite mer                      


Det tar sån tid att blogga nu då jag ser sämre och sämre på vänster öga. Av detta så blir jag så ansträngd och får migrän till och från. Min man får rätta stavfel och kolla bilderna så jag har fått till dom som jag brukar. Nu har jag ju en tid för undersökning igen 28 juli så jag hoppas jag inte åker på en förkylning nu då det bara är 4 dagar kvar. Jag hoppas ni har det bra och att den nya veckan började på ett tillfredställande vis. Nu skall jag ringa min son och höra hur han hade det på dagsresan som vi också skulle ha följt med på om inte min man blivit förkyld.


 

#Records #Salong #skyltar #böljan #Björn #cykel #guldig #Tremeloes

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards