Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 juli 2022

Av Malin wiper - 24 juli 2022 16:00


 

Jag var in på Apoteket Hjärtat i går för att köpa en flaska Kan Jang till min man för han hostar så mycket nu. Jag var tvungen att kolla flera gånger på prislappen i och med att det stod 169 kr..  . Förut har ju en sån flaska kostat ca 69 kr så man blev lite chockad. Flaskan är ju inte så stor så den räcker inte så länge. Jag kollade på nätet och den billigaste där kostade 106 kr för 300 ml. Det var på Kronans Apotek så vi har nu skickat efter en till. Nu har han ingen feber längre men hostan kommer nog att vara kvar ett tag och även hesheten. 

 

Köper man Kan Jang över nätet hos Apoteket Hjärtat så kostar det 115 kr för 300 ml 

 

      

Heart & The Royal Philharmonic Orchestra med Alone. Heart är en amerikansk rockgrupp som bildades 1973 i Seattle. Gruppens frontfigurer och enda konstanta medlemmarna är systrarna Ann (sång) och Nancy Wilson (gitarr) 

 

                                      

Clipart Library

    

Det duggregnade på förmiddagen i går då jag begav mig ner mot centrum för att handla lite som fattades


 

Alltid ser man nåt som ligger på marken som inte skall vara där. Det står Coca Cola på parasollen men jag kan väl inte tänka mig att den blåst ner från nån balkong för såna måste man ju fästa ordentligt och även fälla när när det blåser och regnar

 

  

Jag såg denna skogsduva  för ett tag sen

 

 

En gammal lastbil av märket Scania Vabis som jag fotade när vi bodde i Småland

 

Jag har inte så många bilder klara och lagret börjar ta slut så jag har satt in det jag hade klart. I dag har vi fått tillbaka lite av sommarvärmen men nu är det 23 grader varmt och det passar mig ypperligt. Jag har bara att önska er en skön och behaglig söndag.  

 

               Hjärtlig söndagshälsning från Malin  

 

    

Francoise Hardy med Tous Les Garcons från 1962. Hon  är en fransk sångerska, gitarrist, skådespelare, författare och astrolog. Hon är känd för sina minimalistiska arrangeman och sitt Shangri-La- liknande sound 

 

#Hjärtat #Kan #Parasollen #skogsduva #Scania #Francoise 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards