Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 juli 2022

Av Malin wiper - 23 juli 2022 15:30


       

Jag fick låna ett filmklipp av min Youtubevän Paola. Hon är så skicklig på att filma, bildspel, klippa och sätta till bra musik. Jag är ju även ett fan av gamla lastbilar och det får man sig till livs i detta klipp. 

 

 

En lastbil jag fotade i augusti 2021 och det är en Scania Vabis från 1954  

 

                        

  

Jag har haft en del teman i bloggen genom åren och nu ett tag framöver så kommer jag att visa en minnesbild en gång/vecka. Detta är en bild på min son då han var liten och den är dubbel i och med att man sätter in mobilen i en OWL Virtual Reality Kit för att kolla på bilder i 3D. Min son skickar såna bilder till mig emellanåt och jag har fått en sån bildvisare av honom för några år sedan. Här står han framför sin farmors bil med ett knippe maskrosor han plockat. Min sons pappa och jag hade eget hus ett antal år i Sundsvall. Jag har inte sett denna bild förut så det var kul. Han ser så fin och gullig ut.  

 

  

Så här ser min OWL Virtual Reality Kit ut som jag fick av min son i julklapp 2019

 

        

Nu behövs det nåt kul som livar upp och det blir med Galenskaparna och After Shave. Klippet heter Hipster och vi behöver skratta lite. Med detta klipp så önskar jag er en fortsatt fin lördag vad ni än skall hitta på. Här blir det lugna gatan i och med min mans förkylning. Han blir så ompysslad nu, och jag har varit och handlat i regnvädret som var på förmiddagen.  


Klicka här för att läsa om vad en hipster är. Klicka här för att se ett roligt klipp ang Hipster


#filmklipp #lastbilar #minnesbild #Virtual #Galenskaparna

Av Malin wiper - 23 juli 2022 10:45


 

Dom har många fina träbroar nere vid Mälarens vatten och jag har fotat nästan alla under olika årstider


        

Jeff Bridges med Fallin' and Flyin'. Jeff Bridges är ju främst känd som skådespelare. Efternamnet passar bra till brobilden. Jeff Bridges är en amerikansk skådespelare och han är känd för sin mångsidighet. Han har fått många olika utmärkelser under hela sin karriär som sträcker sig över sju decennier. Han har fått en Oscar och två Golden Globe Awards 

 

                                  

Clipart Library

 

En annan liten bro där man går över till Mälarens vatten och sen fortsätter sin promenad 


 

Detta är grågås och dom tycker jag ser så stolta och mäktiga ut och jag gillar deras näbbar. Har fotat såna några gånger förut. Grågås är en andfågel inom släktgruppen gäss som placeras i släkten anser. Arten beskrevs av Carl von Linné 1758. Grågåsen är en stor och kraftig grå gås med kraftig ljusrosa näbb och ben, tydliga ljusgrån vingframkanter. Grågåsen är en kortflyttande flyttfågel som häckar i stora delar av norra och mellersta Palearktis och den kategoriseras som livskraftig

 

Klicka här för att se lite fler grågäss jag fotat

 

 

På lite närmare håll


 

Nu har våra pelargoner på balkongen verkligen slagit ut i full blom. Vi har ytterligare en som hänger på kallförrådsdörren. Samma kruka men lite mindre. För övrigt har vi lagt ner balkongmys så vi har inte satt upp våra balkonglådor i år. Förra året satt vi där rätt mycket och vi kallade balkongen för Café Minimal i och med corona. Två stolar och ett litet bord bestod detta café av. Man måste få skoja till det lite i dessa tider för att uthärda

 

 

Här sitter Mr T på vårt Café Minimal i juli 2021 (eget påhitt) i och med corona. Caféskylten hänger nedanför blomman. Skall vi sitta där nästa år så skall vi köpa nya bättre stolar. Vi hade mycket bättre balkongmöbler i förra lägenheten men då var balkongen mycket bredare. Vi har fått göra oss av med många bra balkongmöbler, bänkar, bord, parasoller och annat.  Nu lever vi lite mer minimalt

 

 

Nu har jag lutat mig tillbaka tillräckligt länge på morgonen. Det är dags att fixa till sig och gå ut och handla det som fattas. Min man får hålla sig inomhus för han har både hosta, heshet och lite feber. Vi har 15 grader varmt och det har regnat i natt. Solen lyser med sin frånvaro men luftfuktigheten är hög så jag har en liten fors från pannan ner i ansiktet. Min son åkte ändå på dagsresan med sina kompisar än om inte vi kunde följa med, det gjorde han rätt i. Min son har ju semester och då är det dags att uppleva lite och njuta av dom veckorna. Det känns väldigt tråkigt att en förkylning skulle komma just då när vi inte haft nån på 5.5 år. Vi hade behövt ha lite kul men jag har pratat med sonen och så fort inget kommer i vägen så åker vi direkt till honom och hittar på nåt äventyr över dagen.

 

Ha nu en njutningsfull och skön lördag och helg  

 

      

Queen med Bicyclen Race mfl. Queen har ju varit i Stockholm nyss och gjort en konsert på Avicii Arena

 

#träbroar #Jeff #Mälarens #grågås #pelargoner #Minimal #Queen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards