Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 juli 2022

Av Malin wiper - 21 juli 2022 09:00


 

I går dök jag på ytterligare ett elskåp som blivit målat. Nu med flicka och en massa lila hjärtan. Det stod  en liten bit in mot centrum efter några bänkrader 

 

Klicka här för att se dom förra elskåpen 

 

                                

Adobe Stock

 

På baksidan får man se sagofigurens baksida


 

Vi köpte varsin pinnglass och satt oss på en bänk på Hammartorget. Där har man en härlig utsikt över det stora torget och mot butiker, restaurang, café och friseringar mm. Där satt vi bra länge och myste i den då inte så höga värmen.


      

Beyond the sea med Reina del cid tillsammans med andra musiker på en strand


 

Vi hade en dramaten med oss för vi skulle sen gå och handla lite i matbutikerna. I och  med att vi inte har egen bil längre så blev vi tvungna att köpa en sån väska.


 

Här sitter Mr T och myser


 

Sist vi var till Åsby Hem & Trädgård så köpte jag denna blomma som jag glömde ta reda på namnet på. När jag köpte den så var den lagom stor för att vi skulle kunna ha den på tv-bänken men bara efter en dag började den växa. Till slut blev den så hög så den fick stå ute på ett bord. Den fortsatte att växa och sen kom knoppar som blev större för varje dag och snart slår dom ut och då kan vi använda en app för att se vad det är för blomma. Så nu har jag ändå ingen blomma i krukan på tv-bänken så jag fick mig en läxa att kolla vad det är jag köper hem


   

En närbild på knopparna. Jag vet ju inte ens om det är en inom- eller utomhusväxt och den kanske måste sättas i en större kruka så småningom


 

Det var ju Ölets Dag i går så vi svalkade oss med varsin Corona Extra 3,2 alkoholhalt. På Lidl har dom extrapris på 6-pack för 54 kr. Jag som aldrig förut gillat öl utan vitt vin men det verkar jag inte tåla längre för jag blir dålig i magen av bara ett glas. Öl däremot mår jag bara bra av och det finns ju så många fina sorter numera. 

  

         

Ennio Morricone med Le Vent Le Cri ett magiskt vackert klipp. Som jag har skrivit förut så är han min favoritfilms kompositör. Jag kommer aldrig att glömma så länge jag lever att min son såg till att jag fick uppleva Ennio Morricone live i Globen för 3 år sedan. 

 

                                   


Have A Look 

Hej på er!. Hoppas natten varit sömnrik trots den tryckande värmen. Nu har vi bråttomt att komma ut för det är redan 23 grader 08.30 I dag tar vi kaffe och smörgås med oss. Nu önskar jag er en skön torsdag i värmen, ni som tål den, vi andra får söka upp lite skuggas. Kram på er

 

 

#elskåp #pinnglass #Reina #dramaten #Åsby #blomma #Corona #Ennio

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards