Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 juli 2022

Av Malin wiper - 16 juli 2022 17:30


 

Vår promenad i dag blev 5,07 km och det var vi nöjda med. Här kommer en nästan ordlös bildsvit från vår promenad i dag


 

En BMW från 2013


     

       

Pete Seeger med Where have all the flowers gone. Jag gillar verkligen det han säger innan han börjar sjunga i mitten av klippet. Han fick en humoristisk knorr när han säger "hon" istället för "han" på ett ställe. Det tas alltid för givet när det har nåt med religion att göra då är det en manlig gestalt. 


       

 

När vi sen var på väg hem så började det regna så det var tur att vi hade paraplyer med oss. Nu är vi peppade igen för att gå våra långa promenader som brukar bli 5-8 km men en gång gick vi en hel mil. Det varma tryckande vädret har satt käppar i hjulen för oss. Vi bestämde oss nu för att gå ut så tidigt som möjligt på morgonen för då hinner det inte bli så varmt.

 

Klicka här för att se ett paraply i form av en vinflaska som jag köpte 2019. Det har jag inte använt utan det står på vår barvagn som en rolig prydnad

 

       

Pugh Rogefeldt med Vandrar i ett regn. Nu vandrar jag vidare till det jag höll på med och önskar er en festlig och härlig lördagskväll

 

                        

Profile Express  


#promenad #Pete #BMW #regna #Pugh

Av Malin wiper - 16 juli 2022 14:30


 

Jag har skickat efter hårrullar på nätet för jag har slutat för rätt länge sen med plattång och lägger numera upp håret på rullar. Håret har blivit mycket friskare och liknar mer min kvalitet från förr. Jag fick tag på såna här hårrullar som jag hade på 1970-talet. Dom har kommit tillbaka i handeln under vissa perioder. Dom gula var bäst för min hårlängd så jag skall skicka efter lite fler av dom och även en storlek större. 

 

                                                          

Clipart Library 

Klicka här för att se ytterligare en modell av skumgummirullar som jag använder. Dom har jag haft så länge så dom har blivit utslitna i just skumgummit men jag skall skicka efter några nya så jag har lite att välja på. Dom heter magic curles Dom har en hård form under så dom är bra om man bara vill ha lite fall på håret och om man har lite längd på håret. Dom är just nu nedsatta i pris från 99 kr till 69 kr för 6 st


 

Jag skickade efter dom från  Salon Classique och jag är supernöjd med dom. Det har blivit mer vanligt nu att lägga upp håret på rullar för det sliter inte på håret på samma sätt 

 

 

Så här ser dom ut utfällda så dom sitter kvar som dom ska. Det finns ju även hårrullar med taggar men dom är för veka för min hårkvalitet så dom ramlar ur. Hårrullarna finns i 4 olika storlekar. 

               

 

Hårrullarna kom redan dan efter att jag beställt dom. Papperen som var med var så fint ihopsatta och man fick sån bra information. Det var heller inte dyrt med 200 kr för 17 st hårrullar och dom finns i många storlekar

 

      

Jag kom att tänka på musicalen Hair och den har jag sett den svenska versionen av 1968. Det var på Sundsvalls Folkets Park där Bill Öhrström hade en av huvudrollerna. Här sjunger han och Bruno Wintzell låten Hair som blev den mest populära. Här i en svensk översättning. Klicka här för att höra filmversionen av samma låt. När jag bodde i Göteborg andra halvan av 1970-talet så var jag på blues och jazzklubben Nefertiti och lyssnade på Bill´s Boogie Band. Jag träffade honom efter spelningen och fick autografen. Han var så häftig på scenen så jag och många andra kunde inte låta blir att gå upp och dansa på det lilla dansgolvet framför scenen. Klicka här för att se honom live på Club Stampen i Stockholm 2017

 

 

Jag har även för länge sen slutat med vanliga stylingprodukter för dom förstörde mitt hår och jag klarar heller inte dom starka dofterna. Jag använder milk shake lifestyling som har både värmeskydd och lite styling som gör att det lockiga i håret kommer fram. Det luktar ingenting så det kör jag med. Ibland snabbtorkar jag håret och då är det bra med värmeskydd. Denna produkt kostar från 166 kr upp till 325 kr  så det är en väldig priskillnad på samma produkt. Min länk ovan visar den som kostar 166 kr och mer har inte jag betalt och den räcker jättelänge


   

När håret sen är torrt så använder jag Oil Ultime Argan Finishing Oil. Jag har så torrt hår så denna olja gör att håret inte blir frissigt och det får näring. Man behöver inte ta så mycket och en flaska räcker minst ett år. Klicka på länken ovan så står det allt om oljan på den hemsidan. Jag använder inte hårspray för jag får inte tag på nån som jag tål. 

 

      

Ett häftigt dansnummer med Riccardo Cocchi & Yulia Zagoruychenko med  Hello baby 

 

                                                    

Vi gick ut en sväng och det blåste rejält men luften kändes skön att andas in. Vi har sol till och från och en temperatur på 17 grader så det har blivit lite varmare. Nu skall vi snart ut igen på en liten promenad men vi tar med oss paraplyer för det är lite mörkt på himlen. Hoppas ni har en fin helg att se fram emot vad ni än skall hitta på. Tack för att ni tittade 

 

#hårrullar #Salon #Milk #Oil #Riccardo #Yulia

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards