Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 juli 2022

Av Malin wiper - 10 juli 2022 08:45


  

Här kommer lite fler bilar jag fotade i fredags på vår promenad. En lååång glänsande blå  Chevrolet Corvette från 1973. Jag hade tänkt göra ett bildspel av veteranbilarna och lite detaljer men det finns inte längre nån bra gratismusik och jag har inte råd att köpa låtar för minst 450kr/låt. Den gratismusik som finns kvar passar inte till veteranbilar. Jag skall fråga min son om han kan sätta ihop nåt stycke åt mig.

 

Klicka här för att se gårdagens inlägg med fler bilar 

 

 

Bredvid den bilen stod denna vita Ford från 1964

 

 

Vi intog vårt fika bredvid husvagnar och dom fina veteranbilarna. Bakom oss har vi kanalen mot slussen så vi bara njöt.  

 

  

En glad och nöjd Mr T


 

På vår vänstra sida kunde vi blicka ut mot denna bil som hade en personlig skylt men jag gissar på en Corvette. På sidan ser man en stor husbil


 

När vi promenerade vidare så såg vi en Dodge Dart GT Hard Top


 

Vi la även blicken på en snygg SMV husvagn. Klicka här för att läsa historien över såna veteranhusvagnar. Dessa husvagnar är verkligen tidlösa och man ser rätt många även numera. Det är verkligen kvalitetshusvagnar i en härlig äggform

 

Klicka här för att se lite husvagnar och husbilar jag fotade i augusti 2020. Klicka här för att se ännu äldre husvagnar jag fotade 2011

 

        

Här kommer ett klipp från SMV weekend met 2021 och dom befinner sig på camping de Victorie i Meerkerk


   

Ibland får man skynda sig för att få upp kameran i sista sekunden. Detta är en tyskregistrerad Dodge


 

En bullig, röd snygg  Monarch Lucerne Cabriolet från 1954


 

Den här bilden tog jag 2015 och då bodde vi i Vaggeryd. Småland. Tänk att vi bodde där i 17 år, det är det näst längsta jag bott någonstans. Föddes i Sundsvall och bodde där i 25 år. Bilen var motivlackad på motorhuven med en bild på Elvis Presley

 

       

Elvis Presley med If I Can Dream. Klicka här för att se en trailer på filmen Elvis. Jag tycker inte den skådespelaren passar att spela den rollen. Fast jag säger inget mer innan jag sett filmen.

Då har vi sköna söndag som förr var en vilodag. Numera är det som vilken dag som helst och nästan allt är öppet. Vi vaknade till sol l4 grader varmt så nu blir det lättare att promenera igen. Vi har lite blåst i träden men det är bara skönt. Tyvärr kom jag inte ut nåt i går för jag var supertrött så jag fixade lite hemma istället. I dag måste jag ut och vi tar nog med oss fika. Hoppas ni haft en fin helg och får en härlig söndag. Sköt om er och njut 

 

 

Jag dök på ett bildäck som låg på en gräsmatta för ett tag sen. 

 

 

#Chevrolett #Ford #fika #Dodge #husvagn #Elvis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards