Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 juli 2022

Av Malin wiper - 7 juli 2022 18:45


 

Jag har sett denna vackert blå Lincoln Premiere . Lincoln Premiere var en lyxbilsmodell som såldes av Lincon under 1956 till 1960.

 

 

Mäktig och tjusig


Här kommer lite saker jag sett på olika second hand och fotat. 


 

En sån här hushållsvåg hade jag på 1970-talet. Nu kan man få en sån för ca 40 kr


 

En väl bibehållen marionettdocka. En marionett är en ledad docka som med hjälp av trådar eller liknande styrs av en människa så den ser ut att röra sig av egen vilja. Klicka här för att läsa mer 

 

         

Ett häftigt klipp på en marionettdocka som styrs så proffsigt av Alex Barti. Detta kan inte vara lätt. Klippet heter Puppet Rockin' out. Klicka här för att se ytterligare ett roligt klipp. Klicka här för att komma in på Alex Barti facebook

 

Klicka här för att se ännu ett häftig klipp på denna marionett. Sånt hade jag velat se på våra gator och torg men numera ekar det tyst överallt vad gäller både musik och annat som förr förgyllde våran utemiljö.


 

En klädställning med lite färgstarka kläder hos Stadsmissionens second hand. Det ser ut att vara lite olika årtioneden och 1970-talet var ett färgstarkt period


 

Lite saker från en svunnen tid som fanns att se hos Stadsmissionen. Dom har ett stort runt bord där dom pyntar och ändrar om efter vad som kommer in och även årstider

 

Klicka här för att komma in på Vintagebyrån

 

      

Modern Funiture (1958)


 

Ett par häftiga vinglas som lutar vinglar så kul fanns också hos Stadsmissionen.


  

En gammal resväska såg jag hos Myrornas second hand. Så här såg en del av resväskorna ut då jag var barn. Då var det populärt att sätta på eketter för att visa vilka resor man varit ute på. Undrar vem som haft denna väska och fått njuta av olika länder 


 

En gammal fin fotölj med roligt mönster. På prislappen stod det 149 kr.

 

Det har regnat rätt kraftigt i dag men sen kom solen tillbaka och det har varit jätteskönt väder. Vi hyrde elbilen några timmar men flera av dom regnade bort så jag kunde inte fota så mycket utomhus. Det ni ser i detta inlägg fotade jag i dag. Vi hade tänkt kolla lite på Summer Meet som pågår nu i Västerås men det regnade så kraftigt så vi fick avstå. När vädret blev bättre så rann tiden ut och vi måste åka hem. Nu tar jag det lugnt och kollar på en serie som heter Återskaparna Engelska versionen. Det har funnits en svensk version också men den verkar vara nedlagd efter några säsonger. Jag gillar serien som fixar till gamla saker så dom går att använda igen. Väldigt skickliga restaurerare.  

            

Tyvärr så stöttar inte Västerås stad Summer Meet fullt ut längre och det tycker jag är botten. Nu får dom stå för många av kostnaderna själva. Klicka här för att se vad Summer Meet skriver på sin hemsida. Västerås tjänar så mycket på detta evenemang så det känns så skamligt att dom inte stöttar detta evenemang som är så populärt. Jag blir riktigt förbaskad 

 

   

Nu har jag bara att önska er en fortsatt fin torsdag. Hoppas ni har en fin helg att se fram emot

 

#Lincoln #regissörsstolar #marionett #Alex #Second #Furniture #vinglas #resväska #fotölj

Av Malin wiper - 7 juli 2022 09:45


 

Sist vi var ute med elbilen så kollade vi i lite butiker runt Erikslund. Gick in på Åhlens Outlet dit vi inte varit på länge. Där hittade vi en ställning för matoljor som var nedsatt i pris och nu kostade 90 kr. Den har säkert kostat flera hundra för den var så stabil med lite tyngd. Det går ju att ha annat i den också bara sakerna har lite höjd. Vi hade bara en avlång plåtbricka till oljorna så detta var mer praktiskt och snyggare

 

                         

                          Lyckasmedmat 

Förvaringen kommer från Sagaform Kitchen - Design by objecthood. Det ser inte ut som detta finns att köpa på nätet längre men det kan finnas kvar på Åhlens och butiker där man köper köksprylar eller inredningsbutiker. Klicka på länken ovan så får ni se en likadan fast vit


 

Den var väldigt svår att fota så färgen stämmer inte fullt ut


 

Så här ser det ut när matoljeflaskorna ställts dit

 

                                                        

 

Lite från sidan och det blev en färgklick som livade upp   


 

Den har en extra plåtbricka som oljan står på med lite höga kanter. Lätt att rengöra

 

I dag på morgonen hade vi bara 12 grader varmt och solfritt. Nu kom regnet och det känns faktiskt skönt och det blåser nästan ingenting. Tiden bara rusar iväg när vi redan har torsdag. Time goes bye. Jag hoppas ni får en fin dag mina kära besökare. Sköt om er

 

 

Gifer 

          

Hans Zimmer performes musiken till filmen Inception "Time" The world of Hans Zimmer. Jag är ju väldigt förtjust i filmmusik så jag har några filmmusikkompositörer som jag gillar. En av dom är just Hans Zimmer. Jag såg filmen 2010 men musiken var bättre än själva filmen. Klicka här för att se min recension

 

 

Måsparet ruvar fortfarande på sina ägg på garagetaket och det känns lite märkligt för så länge brukar det inte hålla på. Vi får se vad som händer.

 

 

#Åhlens #Sagaform #matoljeflaskorna #Hans

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards