Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 juli 2022

Av Malin wiper - 6 juli 2022 15:00


 

Nu har tjejerna målat klart elskåpet och det blev supersnyggt. Bra gjort av er och vilken härlig fart i bilderna

 

Klicka här för att se vad jag skrev i går ang detta. Bilderna föreställer figurer från Super Mario 


 

Inte nog med det utan baksidan var lika fint målad. I like It


 

Vi tog sen en promenad i dag men det var så tryckande så vi kom inte långt. Känns som det kommer att bli både åska och regn. Det behövs en urladdning. Ett kul träd med en liten vit fågelholk till vänster och en egenkomponerad bänk framför trädet. 

 

       

Olle Ljungström med Norrländska Präriens Gudinna. Han dog 2016 i en ålder av endast 54 år. Han hade en röst som berörde.


 

Härlig grillplats med plats i ett bostadsområde

 

   

En närbild på en balkonglåda högt upp på ett hus


 

Inne i Hallsta centrum arbetades det för fullt och häromdan såg vi massor av sommarlovslediga ungdomar som städade upp allt skräp och rensade ogräs. 


 

Vi promenerade förbi en snygg välskött Lastbil av märket Mercedes-Benz. Det var en tjej som körde lastbilen och det är så kul att man ser fler och fler tjejer och kvinnor som kör tunga fordon. Jag har alltid tyckt det varit konstigt med denna uppdelning mellan könen. Sen skall kvinnor ha samma lön som män för samma arbete, det skall man kräva. Jag hade själv aldrig accepterat att få sämre lön än mina manliga arbetskamrater. Min hjärna kan inte ta in detta för det är ju så självklart, vi är väl människor också av kött och blod


 

Från sidan ser man att det står U-Schakt och det ligger i Västerås och vi har åkt förbi där några gånger och och jag har fotat deras gamla fina grävmaskiner som står som utställningsföremål på en grässlänt

 

Klicka här för att se när jag var dit i oktober 2020. Klicka här för att se när vi jag var dit 2017

 

      

W.C.E Mercedes-Benz Trucks Evolution (1926-2021) 

 

Mr T var bort till Ankis Fyndbod med några påsar med saker vi rensat ut. Han var helt slut av detta lågtryck som vi har nu och samma är det med mig så vi tar flera kortare promenader istället för en lång. Om regnet ändå kunde komma nu så luften blir lite skönare och vi behöver ju lite mer regn.  

 

 

Ha nu en fortsatt fin sommardag. Tack för att ni tittade in  


       

#elskåpet #Mario #Olle #grillplats #balkonglåda #Mercedes-Benz #Evolution

Av Malin wiper - 6 juli 2022 09:00


   

Min man promenerade ner till Lidl för att handla lite som fattades. Då såg han dessa två tjejer som höll på att måla ett elskåp utanför butiken. Jättegulliga tjejer som heter Johanna och Gabriella. Jag som har efterlyst i några år att låta nån/några snygga till både elskåp och väggar i samhället. Det finns många ställen som ser tråkiga ut och behöver lyftas upp så man får fina blickfång. Jag känner igen figuren som Super Mario. Jag kommer att gå ner och fota där för att se hur det ser ut när det är klart. Sånt här gillas..

 

                                        


 

Denna bild tog jag 2018 då jag såg ett mjukt leksaksdjur som låg på ett elskåp. 


 

När vi promenerade ut i måndags på en av våra gångvägar genom bostadsområdet så dök denna igelkott upp framför oss. Det var så länge sen jag såg en igelkotte på så nära håll. Jag kom ihåg när jag var barn att folk ställde ut ett fat med mjölk till igelkottar. Numera vet man ju att det inte är så bra för deras magar

 

       

You've Got A Friend In Me - Toy Story cover feat Casey Abrams

 

                    

Clipart Library

 

Den verkade inte så rädd för oss för vi stod så tilla vi kunde för att inte skrämma igelkotten. Min man räddade för några år sedan en igelkott som börjat gå över en hårt traffikerad väg. Han stoppade trafiken och lyfte den över gatan till gräset där. Alla bilister gjorde "tummen upp".

 

 

Vi såg även några fiskmåsungar som gick omkring på gräsmattorna. Dom vaktades av sina måsföräldrar som flög ovanför dom. Jag kunde inte gå så närma som jag gjorde för några år sedan då dom hade blivit vana vid mig. 

 

 

Thore Skogman dansar vidare på sin bultThore Skogmans plats. Den står så fint där framför Hammarteatern. Det har även blivit en populär sittplats som går runt hela bulten. Klicka här för att komma in på Thore Skogmans museum

 

        

Thore Skogman & Lill-Babs med Popp opp i topp från 1965

 

Jag sov dåligt i natt och vaknade flera gånger och såg då på nätet att vi har fullmåne 7 juli. Jag brukar känna av den några dagar före så då fick detta en förklaring. Nu skiner solen men vädret ändrar sig hela tiden. Vi har 17 grader varmt och inte så blåsigt som dom sista dagarna. Jag hade tänkt att magnetfiska i dag men jag är för trött så jag tar det en annan dag. Nu tar vi en längre promenad i och med att det inte är så tryckande varmt. Hoppas ni har en fin onsdag att se fram emot. Sköt om er  

 

                                          

DinCadget.se 


#Lidl #Elskåp #Johanna #Gabriella #leksaksdjur #igelkott #Casey #fiskmåsungar #Thore #bulten #Lill-Babs

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards