Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 juli 2022

Av Malin wiper - 4 juli 2022 16:00


 

I går söndag då vi hyrde elbilen så åkte vi till Bread & Sweets by Jennie för en fikastund. Vi kommer att sörja att inte elbilen finns här längre från 30 september. Då får vi hyra den i Västerås istället men med mer planering än när vi hade den så nära till hands. Jag hade känt på mig länge att nåt var på gång och så är det att vara HSP.

 

                                  

Clipart Library 

 

Kolla in vilka läckerheter till bakelser. Det är alltid nåt nytt i bakelse. eller brödväg som man dyker på. Klicka här för att se mitt bildspel gällande cafét       


 

Vi valde min mans favoritbakelse budapest och den har aldrig varit min favorit men nu har jag blivit ett fan. Deras budapest är så otroligt god och inte så söt utan man känner dom bra råvarorna och den fluffiga gräden. Sen hade dom jordgubbar inuti men ofta har dom hallon som ingrediens. Annars är det ju vanligt med mandarin men det blir lite söligare. Utsidans har en typ av mjukare maräng och känns  som en dröm för gommen.    

 

        

Natalie Cole med Coffee Time  


 

Här ser ni Anders som är delägare ihop med Jennie. Till höger ser ni Sanna och båda är otroligt trevliga och proffiga.

 

 

En del av en hög ställning där dom har sånt man kan köpa med sig. Jag gillar syltkakorna och även kolakakorna. Min man gillar deras skorpor i form av skivad vetelängd

 

 

Vi behövde inte använda paraplyerna på förmiddagen för regnet kom av sig och sen kom det lite sol. Det kändes att det hade regnat i natt för luften var så ren och skön att andas i. När jag sen skulle avsluta detta inlägg så kom åskan och då väntade vi lite med att gå ut. Sen kom då regnet och det behövs verkligen. Det bara vräkte ner  så vi kan inte gå ut förrens senare eller i morgon. Ha en fortsatt fin dag.

 

        

The Carpenters med Rainy Days and mondays. Passande denna dag. 

 

#elbilen #Bread #budapest #Natalie #Anders #Sanna #Carpenters 

Av Malin wiper - 4 juli 2022 09:45


  

I går var vi ute och promenerade i Västerås centrum och omnejd och det blev hela 6 km. Vi kom dan efter att Cityfestivalen och Västerås Pride hade varit så allt var lite avslaget och tyst. På bilden en gammal fin traktor som användes till att frakta skräp och saker som använts på cityfestivalen. Traktorn var en Bolinder-Munktell  från 1952. Jag är så förtjust i gamla traktorer och har alltid varit så varit så länge jag kan minnas 

 

Klicka här för att komma in på Munktellmuseet i Eskilstuna. Det måste jag besöka för vi har inte så långt att åka dit


 

Här har dom stannat på en gata för att ta rast och då passade jag på att ta en liten närbild. 


 

Här står det Bolinder-Munktell BM-Victor Typ 230. Klicka här för att se samma traktor på Munktellmuseet. Där kan man även få lite  information om denna traktortyp


 

Framifrån. Både gamla traktorer och veternabilar är som konstverk för mig 

 

       

BM Victor på en åker i sitt rätta element


 

Här på sidan om stadshuset hade dom rensat upp och sen åkte dom upp mot centrum där jag såg dom nästa gång


 

Efter det så dök denna Food Truck upp utanför en restaurang som heter Mon Ami Marcel P. Bilen är en skåpbil Citroen


 

Så här ser skylten ovanför restaurangen ut. Mon Ami Marcel P. Det är en franskinspirerad restaurang mitt i Västerås city. Dom har mat, dryck och fest i alla former. Klicka här för att läsa lite mer

 

      

Charles Aznavour med La bohéme. Passande i och med att han var en fransk sångare. Gillar klippet som känns som en poetisk rundvandring i ett franskt centrum där bild och färg flyter ihop i en enhet. Charles Aznavour gick ur tiden 2018 han blev 94 år gammal


 

Lite överallt var det upphängt på linor fjärilar i olika färger. 


 

Runt pelargångar och andra ställen kunde man också se fjärilar uppsatta. Antar att dom tas ner nu då cityfestivalen är slut men det kan ju hända att dom låter dom sitta kvar under sommaren

 

Vi hade tänkt gå ner till Skantzsjön och magnetfiska med magneten jag fick i present av min son för ett tag sen. Tyvärr verkar det som att det skall bli regn för det är rätt mörkt och dystert ute. Det ser ut som det regnat i natt. Hade vi haft bil så hade vi nog åkt ändå men nu väntar vi lite tills det ser bättre ut. Klockan är 09.30 när jag skriver detta men vi hade än inte kommit i kläderna. Vi sov rätt länge och det spelar ju ingen roll då man har ständig semester. Än om det börjar regna så tar vi en promenad med paraplyn för ut måste vi. Jag har fått mer besvär från min nackskada igen så promenader löser upp mycket och sen skall jag börja igen med att sitta kortare stunder vid datorn. Utökar avslappningsövningarna till 2 gånger/dag nu

 

         

Vi har en ny fräsch vecka som jag hoppas blir bra för er alla mina kära besökare. Tack för att ni tittar in till mig och även stort tack för kommentarer. Sköt om er 

 

#Bolinder-Munktell #Foodtruck #Marcel #Charles #Fjärilar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards