Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juli 2022

Av Malin wiper - 1 juli 2022 08:00


 

Jag var in till Hallsta Skrädderi & Skoservice för att fota lite. Han som driver stället hade fått in så många snygga solglasögon. Synd att jag inte kan ha såna för jag måste då ha i min styrka. Nu har jag såna jag sätter ovanpå mina vanliga glasögon. Solglasögonen ovan har en guldig infattning upptill 

 

Klicka här för att se mina nuvarande solglasögon som jag är supernöjd med. 


 

Här ett par som också är lite guldiga men hela vägen runtom och ett mönster i glasögonbågen


 

Ytterligare ett par som är melerade i brunt och orangegult


 

Dessa har lite leopardmönster. Detta är bara några av många andra solglasögon dom har i sitt sortiment

 

         

Skeeter Davis med låten Sunglasses från 1965. Skeeter Davis var en amerikansk countrysångerska. Hon blev mest ihågkommen för låten The end of the world från 1962. Den spelade jag nästan sönder på min resegrammogon i plast med högtalare i fodralet.  Klicka här för att höra låten The end of the world.  


Jag köpte dessa sulor hos dom som är av märket Pedag international. Jag är så glad att vi har Hallsta Skrädderi & Skoservice. Jag skall köpa ett paket till så jag har ett par i reserv och även till andra skor. 

 

Dom har semester från 8 juli - 31 juli


 

Sulorna jag köpte skall jag ha i  dessa sneakers som jag köpte förra året och märket på skorna är Remonte soft. Tyvärr så höll sulorna som följde med skorna bara ett år så det var därför jag behövde byta. Dom jag köpte nu är jag jättenöjd med och dom har lite lagomt med svikt så dom känns verkligen soft


 

Detta är bara en liten del av alla sulor dom har i olika varianter. Klicka här för att se när jag var dit sist

 

 

Jag får plats med några överblivna biler från Åsby Hem & Trädgård som jag tog för ett tag sen då vi var dit

 

  

Massor av blomkrukor och det finns hur många som helst där av många sorter, färger och mönster 

 

 

På klädavdelningen såg jag denna vita klänning som påminner om en skjortblusklänning men denna har tunnare tyg. Det verkar som vitt är stort i sommar både i klänningar och blusar

 

       

Jill Johnson med On top of your game. Den hörde jag på Allsång på skansen och tyckte den var så fin. Tyvärr finns den inte i liveversion på Youtube och det var synd. Klicka här för att komma in för att se och höra låten live på SVT play Allsång på Skansen. Den har en snygg melodisk refräng som tilltalar mig och hon framför den så bra. Den handlar om hennes dotter Havanna 

 

                                        

Joom 

Nu åker vi ut en sväng med elbilen så man får se lite annat och även göra lite ärenden. Tänk att det i dag är första juli, så fort tiden gått. Typiskt att det skall bli regn i dag när jag vill fota lite. Synd att inte bilen var laddad i går. Än om ni arbetar eller är lediga så önskar jag er en dag som fylls med nåt bra. Sköt om er och var rädda om er.

 

#Skrädderi #Solglasögon #Skeeter #Sulor #Åsby #Jill 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards