Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 maj 2022

Av Malin wiper - 29 maj 2022 14:15


 

Eftersom vädret var så mycket bättre i dag så tog vi med oss ryggsäcken med kylväskefunktion och begav oss ut. Till vår glädje så kunde vi ändå få med oss två små paraplyer för det fanns plats på vänster sida om ryggsäcken. Det var bara att trycka ner dom i en resårsnörning

 

 

Vi råkade gå förbi ICA Matkassen och vad tror ni hände då?, jo vi bestämde oss ändå för att gå in och fika På deras Gretas Vardagsrum & Kök. På grund av detta så promenerade vi 5 km till nåt ställe i naturen och tog bara hälften av det vi tagit med oss till fika. Jag säger som min mamma skulle ha sagt: Toka på sommarnöje. Det är ju Mors Dag så vi får skylla på det. Min man valde en äppelkaka med vaniljsås som han tyckte var jättegod

 

 

Jag valde en morotskaka som också var jättegod men orkade inte hela för den var rätt stor

 

 

Efter det tog vi vår promenad och gick förbi denna gamla fina smidesgrind där dom satt en blomlåda så idylliskt och fint

 

 

Efter den långa promenaden så tog vi en paus med minifika i denna lilla parkoas vi varit i några gånger förut. Där finns även en lekpark, hammok och grönområden

 

 

Visst ser jag ut att njuta?. Det har varit lite tryckande till och från så jag trodde ett tag att det skulle bli regn men då helt plötsligt slutade jag svettas från pannan så regnet kom av sig. Jag är väldigt väderkänslig tyvärr

 

                                                

Hur lycklig blir man inte när man får denna text sig tillsänd "Best Mom In the Galaxy" från sin son över MMS?, hur lycklig som helst. Klicka här för att se vad jag fick av min son i fredags

 

 

En minnesbild på mig och min son som jag tror är från ca 1983

 

      

Här passar det då bra med en låt från 1980-talet med Alphaville och låten Forever Young. I wish

 

 

En FORD GALAXIE 500 från 1966 som jag såg häromdan

 

 

Min man fotade denna bil häromdan som stod vid OKQ8. Min man fick klartecken av dom i bilen. Bilen var en BUICK från 1960

 

  

Åsby Floristen hade söndagsöppet i dag på grund av Mors Dag

 

Det blev hela 7 km i promenad i dag så vi har gått bort det mesta vi fikade. Jag har mer att skriva om fredagen då vi var till min son men det kommer i några andra inlägg. Sen blev vi inne ett tag och fixade lite och åt lunch. Vi skall gå ut en promenad igen för jag känner att det behövs. Ha det bra och sköt om er.

 

                                  

Clipart Library  

       

James Brown med I Feel Good 

 

#ryggsäcken #Gretas #Morotskaka #smidesgrind #promenaden #parkoas #väderkänslig #Mom #minnesbild #Alphaville #Ford #Buick #James

Av Malin wiper - 29 maj 2022 09:15


 

Min son bjöd oss på mat ute när vi träffade honom i fredags och det på Saby Jai Thai & Sushi. Detta är en bild från 2018 som jag tog till i och med att det satt så mycket folk där nu så jag kunde inte fota. Nu var det jättefina blomkrukor som hängde ner från taket på uteserveringen. Detta ställe har hållit kvaliteten på maten hela tiden och dom är väldigt trevliga. Nu var det ju extra mycket folk för det var lunchtid och vi har alltid varit där på helger. Min son tog ju ledigt i fredags för han hade tid att ta ut. Tack sonen!

 

Klicka här för att se hela inlägget från 2018. Klicka här för att se när vi var där i november 2018 och satt inomhus. Klicka här för att se när vi var dit 2020.

 

 

Helt plötsligt mejlade min son över en bild han tagit på oss där vi sitter på Thairestaurangens uteplats. Jag kom inte ihåg att han fotade oss där för det hände så mycket hela tiden. Bilden är ju visbar och där ser man att det hänger blommor ner från taket

 

 

Min son och jag började med sushi innan vi dök på thaimaten

 

                                     

ServiWet 

 

Min man han körde all In..  . Tyvärr kunde jag inte fota där vi satt och inte heller vid buffén för det var fullspikat på restaurangen. 

 

En lummig park som ligger framför restaurangen. Den har fått sett ut så här så här länge och det är så skönt att inte allt är avskalat. Vi hann mer än vad jag trodde på drygt 5 timmar i Enköping så jag har lite kvar att skriva om  

 

 

Såna här Vinbergssnäckor såg vi massor av i fredags på många gångvägar där vi promenerade

 

         

What If Guns N' Roses went Bluegrass. Gänget heter Walk On Eart och dom har även blivit nya favoriter till mig. Älskar att vara ute på Youtube

 

                                                 


Clipart Library  

Vi vaknade båda lite sent i dag 09.00 och vi som brukar kliva upp senast 07.00 Typiskt då vädret är fint igen med sol och klar himmel. Det bästa är att vi nu kan ta med oss kaffe ut och sätta oss nånstans och njuta igen. Det är 10 grader varmt i skuggan men det blir säkert varmare framåt dan. Hoppas ni mina kära besökare har haft en jättefin helg och får en skön och härlig söndag

 

 

 


#Saby #bild #sushi #buffén #park #Walk 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards