Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 maj 2022

Av Malin wiper - 26 maj 2022 12:00


 

Lite bilder från några promenader nere vid gästhamnen. Kiosken på bilden säljer glass och kanske nåt annat. Hittar ingen fb för denna kiosk men skall ta reda på lite mer nästan gång vi är där


 

En tjusig båt som då inte hade kommit i vattnet än


En liten bild över båtplatserna

 

          

Lighthouses In the storm 

                           

                                                               

Clipart Library

 

Det är så lugnande och skönt att gå omkring i hamnen och kolla på båtar, båtar fågelliv och vattnet


   

Det blåste rejält den dagen så när jag stod på träbron för att fotas så jag fick luggen i ögonen. I dag har vi lite mindre blåst men det började regna lite så det var tur att vi hade paraplyerna med oss. Jag känner när det skall bli regn för jag börjar svettas i pannan och känner lågtrycket

 

   

 

En båt på väg ut från sin båtplats


   

Sen gick vi ut på en brygga för att kolla lite båtar och för att se om nån var på väg lite längre ut.


         

Livet är hårt och det finns en del hinder utefter vägen. Dessa stenar fanns inte där förut så gräsanden har lite att jobba med innan han kom ut på gångvägen till sin hona som var snabbare. 

 

Som sagt så regnar det just nu men inget skyfall. Vi kunde därför inte ta med oss fika ut utan bestämde oss för att handla lite iställe och sen gå hem. Vi går ut en lite längre promenad efter lunchen och tar med paraplyer. Jag skulle in på Apoteket Hjärtat och blev så förvånad över att det var stängt på en torsdag. Jag hade inte en aning om att det är Kristi himmelfärdsdag i dag och då är det tydligen stängt. Ha en fin tordag kära besökare

 

      Nu lättar jag ankare och fixar lite lunch för det är min tur i dag  

 

       

Roger Whittaker med The Last Farewell. Han är en sångare som var väldigt inne på 1970-talet och jag hade själv några LP vinyl skivor med honom. Detta klipp är en klassiker och jag blev väldigt glad och förvånad över att han finns i livet fortfarande och han är nu 86 år gammal. Han har varit aktiv från 1962 och är så fortfarande.

 

                                                                         

 

Roger Whittaker är en brittisk sångare och kompositör. Han slog igenom 1969 med Durham Town och hade sedan flera stora hits under 1970-talet. Han är även känd för sin förmåga att vissla. Klicka här för att höra honom vissla. Jag blir så nostalgisk när jag tänker på alla årtionden man gått igenom med allt vad det innebar av både musik, mode, frisyrer teknik mm

 

#gästhamnen #kiosken #båt #Lighthouses #träbron #brygga #gräsand #Roger 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards