Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 maj 2022

Av Malin wiper - 25 maj 2022 17:00


                                   

 

Här kommer lite bilder från en tur på landsbygden. Härlig syn men inte till höger där ladan håller på att rasa ihop. Den andra börjar också se lite sliten ut. En del försöker bevara såna här fina byggnader men alla har ju inte råd att rusta upp


 

Nu har jag sett en trana igen på ett fält och denna gången fick jag mycket skarpare och bättre bilder än förra gången


 

Tog även en närbild och dom är mäktiga

 

   

Äntligen dök det upp några kor i den maskrosbetäckta marken.



 

En stund senare så hade alla fyra vänt sig om och kollade lite grymt på mig

 

 

Dom här gamla mjölkflaskorna i ett ställ köpte vi på Frejas bod när vi bodde i vår förra längenhet. Dom stod som en prydnad på vår balkong. Jag fattar inte hur vi tänkte när vi senare gjorde oss av med dom för vi hade ju kunnat ha dom på denna balkong också. Så här såg mjölkflaskorna ut när jag var barn och det fanns både såna bruna och även ofärgade                    

 

Klicka här för att komma in på ett ställe där dom sålde såna möjlkflaskor i ett ställ för 600 kr. Vårt ställ var ju mycket finare. Nej! vi galningar gav tillbaka det till nån second hand. Så har vi gjort många med saker som vi sen har sett varit värda en del 


 

Ett rött litet hus vid vägen 

 

        

Insects In slow motion with Om System OM-1


  

Ett lamm stod där i en hage och kollade på mig


 

En fårtacka med sitt lamm som hon diar


 

Vilket vackert idylliskt hus som stod framför landsvägen på ett ställe


 

Detta vackra välskötta hus har jag fotat några gånger genom dom 2,5 år vi bott här i Västmanland 


 

Vi tog även en tur till Västerås hamn den dagen och jag såg denna kråka som satt på en båts solcellsplatta


 

Dom är rätt mäktiga kråkorna med sin kraftfulla näbb

 

      

Jack and Daisy med Don't think twice It's aldright (Bob Dylan cover). Fintstämt och vackert

                   Jag önskar er en fortsatt fin dag  

 

#landsbygden #trana #kor #mjölkflaskor #hus #slow #lamm #fårtacka #kråka #Jack 

Av Malin wiper - 25 maj 2022 12:15

 

I går eftermiddag tog vi med oss fika ut igen och vi satt först vid den vackra parkoasen med sin fontän

 

 

Min man tog en bild på mig från andra sidan fontänen. 


 

Min man hade med sig smörgåsar och jag dom nya ekologiska digestivekexen och utan palmolja. Dom kan man även ha pålägg på men när vi går ut så sätter jag bara lite smör på dom. Min mage mår toppen på dessa kex

 

     

Det finns ju ett utegym ovanför parkoasen där vi brukade leka runt lite. Fast jag och min man bestämde oss för att gå dit några gånger i veckan och träna lite och även ta med oss lite fika. Jag körde med lite promenadtakt på bilden

 

  

Tjosan! ser det lite ut som

 

     

Det finns lite kraft i armarna fortfarande


 

Efter det så promenerade vi en stund på Hälsans stig som är kuperad och slingrar sig fram

   

När vi sen promenerade runt ett villaområde så blev jag eld och lågor då jag såg denna snygga gamla moped av märket Monark, tror jag. Det var även så snyggt i denna trädgård både lummigt och pyntat

 

        

Här passar mitt bildspel bra in där jag fotat gamla veteranmopeder genom åren. Klippet är från 2019


 

När vi hade promenerat runt ett tag så satt vi oss på en bänk ovanför OKQ8  och en rondell. Vi tog resten av fikat och kollade efter veteranbilar eller nåt annat. Här ser man en camper och det är inte så ofta numera

   

En stund senare dök denna VOLKSWAGEN bubbla upp från 1965. Det som slår en är att det är att man inte ser lika många veteranbilar som för 2,5 år sedan


 

Ett vackert träd vi går förbi på vägen hem igen. Tror att det är äppelblom

 

         

Willie Nelson med Just Breath

 

                                       

Nu har vi varit ute på promenad igen men det blev bara 4 km på morgonen men vi skall fortsätta efter lunchen. Vi trodde det skulle bli regn men nu är det lika fint och soligt igen. Det är så mycket hemskt som händer nu så man törs knappt se på nyheterna. Mycket hade kunnat undvikas genom uppmärksamhet och handling. Gillar inte heller att det är så lätt att få tag på vapen. Det var i alla fall både lugnande och härligt att promenera i luften som det bjöds på nu. I dag skall jag tona mitt hår inför turen till sonen på fredag. Tyvärr ser det ut som det skall bli regn på fredag, så typiskt. Fast vi behöver regn och det är huvudsaken att vi får träffas igen. Nu har jag inte mer att komma med så jag önskar er en härlig onsdag mina härliga följare och besökare

 

#parkoasen #digestivekexen #utegym #moped #bildspel #camper #Volksvagen #Willie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards