Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 maj 2022

Av Malin wiper - 21 maj 2022 12:30



 

När vi ändå var ute och åkte i går så besökte vi även PMU second hand som bara funnits i ett år. Det är en jättestor lokal där det förut varit en sportbutik. Vi har varit dit en gång förut och dom har även café där.


 

Lite retrosaker framför kassorna. Lokalen är så stor och allt står långt ifrån varandra så det är väldigt luftigt och jag som är doftöverkänslig kände inte några jobbiga dofter. Det var en fin och vänlig stäming därinne


 

Möbler finns det massor av från olika årtionden. Bokhyllan är lik en som mamma och pappa hade i sin lägenhet i Göteborg. Fast då hade dom flera såna i olika utföranden som dom satt ihop


 

En rolig tröja jag såg på damavdelningen för kläder med texten Internet Famous. Det finns hur mycket kläder som helst och det är en fin ordning med allt sorterat på rätt ställe


 

Detta är bara en liten del av damklädes- avdelningen

 

                                

Clipart Library 

 

En gammal väl bibehållen byrå med spegel


 

Bord och olika soffor finns det också gott om. Kolla in den gamla fina väl bibehållna barnvagnen till höger. Undrar om det är ca 1960-tal


 

Ett gammalt väggur som såg lite annorlunda ut


 

Dom har även en stor herrklädes-avdelning också. En rosa sommarhatt och en keps låg där ovanför en av klädställningarna. På 1970-talet så var det inne för killar och män med rosa skjortor mm. Nu har jag hört att har en man nåt i rosa så är det nåt märkligt och det förstår jag inte alls. Män skall väl få ha olika färger på kläder precis som vi kvinnor. När min sons pappa och jag gifte oss så hade han en rosa/cericefärgad slips och en medaljongmönstrad skjorta i olika färger men även rosa. Det var i början av 1970-talet

 

                       

Så här såg min sons föräldrar ut när dom gifte sig. Det vill säga jag och hans pappa Arne. Den rosa slipsen syns tydligen men inte den rosa färgen på skjortan tyvärr. Jag hade köpt både kjolen och blusen från första Hennes- butiken i Sundsvall och då fanns det bara damkläder där

 

 

På herravdelningen fanns även dessa färgstarkt blå skor som lyste upp. Märket är Venice. Då tänker man osökt på Venedig och dit reste ju min man och jag 1996 och det blev ett minne för livet

 

      

När jag tänker på blå så dök denna låt upp. Scooter feat Vicky Leandros med  C´est  Bleu. Klicka här för att höra orginalet med Vicky Leandros från Eurovisionen 1967. Klicka här för att läsa lite om Vicky Leandros

 

     

Några klickbilder. Bild 1 bild rån herravdelningen, bild 2 barnavdelningen, bild 3 soffa och byrå. Klicka på bilderna så blir dom större

 

Fortsättning följer med bilder från deras café..........................

 

Just nu har vi 12 grader varmt men ingen sol. Vi har varit ute en sväng men skall fortsätta efter lunchen. Efter promenaden så blir det till att stryka lite kläder och sen skall jag städa lite och min man har dammsugat hela lägenheten och skall även städa badrummet. Sen vi köpte luftrenarna så har det blivit stor skillnad för jag har inte så torra ögon längre och det känns sällan som grus och kärvhet. Min man säger samma sak. Hoppas ni har nåt roligt på agendan i dag mina kära besökare. Önskar er allt gott och njut och ha roligt för man vet inte vad som väntar runt hörnet. 

 

       

Jag hittade en låt som passar bra när det gäller runt hörnet (the corner). En låt med Per Gessle feat Helena Josefsson och den heter Around the corner. En riktigt fin låt som jag aldrig hört förut 

 

#Second #retrosaker #Damavdelningen #barnvagnen #väggur #rosa #föräldrar #skor #Scooter #Vicky #Per #Helena

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards