Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 maj 2022

Av Malin wiper - 19 maj 2022 17:00



 

I onsdags så när vi var ute med elbilen så köpte jag även två klädesplagg och det på Cassels Erikslunds Shopping center. Den ena är en blå blus som satt jättebra och den känns som en finblus. Jag passar bra i kläder som gör att jag får lite större axlar och så blir det i denna.


 

Det är struktur i tyget. Blusen hängde på en provdocka vid ingången


 

Här ser man att det är resår nedtill på ärmen. Blusen var lite vid men en mindre storlek blev så kort så behövs det framöver så syr jag in den lite. Sen kanske jag så småningom drar in lite på resåren nedtill på ärmen men det skall ju vara lite oversize

 

         

Alvin Lee med The Bluest Blues. Alvin Lee var en engelsk sångare, låtskrivare och gitarrist. Han är mest känd som huvudsångare i bluesrockbandet Ten Years After. Alvin Lee dog 2013 i en ålder av 68 år                


 

Jag hade tur i onsdags för jag hittade även en topp som föll mig i smaken. Den är i vitt, grått och en kall grön färg. Den är hopdragen nedtill och där hänger en rosett och man kan dra ihop den mer. Sen har den fickor på sidorna. Den är mycket snyggare i verkligheten än jag fick fram på bilden


 

Här ser man mönstret och kvaliten är lite stretschig

 

                      

Ting & Tang

 

Mönstret ändrar sig över hela toppen. 

 

 

Pål Läkarmissionens second hand hade dom pyntat för kommande student. Det finns tydligen lite studentfest- kläder där också plus lite andra utsmyckningar

 

  

Detta kan man väl kalla kitsch. En herrsko i nåt tungt material och en bulldogg som ligger över skon. Den var verkligen tung och jag har nog aldrig sett nåt liknande och priset är 50 kr så det är ingen dyrgrip

 

  

Såg en lampa med en lampfot i form av en lila uggla. Då tänker jag på min bloggvän Pisan som gillar ugglor 


 

Vi kom i alla fall upp i 8,28 km i dag på våra promenader. Vi har kaffe med oss varje gång så man kan sätta sig ner och njuta. Bilder kommer senare för nu har jag hur många som helst för det dyker upp mer fåglar när man sätter sig ner i stillhet. 

 

        

Paul McCartney med All My Loving 

 

                       All my love I send to you my viditors   

 

 

#Cassels #blusen #Alvin #topp #Läkarmissionens #kitsch #Paul

Av Malin wiper - 19 maj 2022 12:15


 

Vi hade pengar kvar på bilkontot och jag mådde lite bättre i morse och då hyrde vi elbilen och for ut en sväng på landsbygden. Det är så lugnande och stärkande och man får så fina synintryck och bekymren rinner av en. 


 

Det är så lummigt överallt och vackert


 

Helt plötsligt dök en trana upp på vänster sida om vägen på ett fält. Då stannade vi bilen och min man satt på rätt sida så han fick fota den.


 

Så länge man sitter i bilen så är den inte rädd utan fortsatte att leta efter föda. Klicka här för att se ett vackert klipp gällande trana

 

       

Tranor vid Hornborgarsjön 2016 

 

  

Den 15 april 2021 så såg jag denna trana på landsbygden

 

          

En blomprydnad i form av en trana som vi hade i en stor kruka i vår trädgård i Vaggeryd då vi bodde i eget hus Bilden är från ca 2010 


 

Vi åkte vidare och då såg jag en traktor jag fotat förut några gånger men nu stod den på ett annat ställe


 

På samma gård stod denna som jag också fotat då den stått på olika ställen på den stora fina tomten

 

 

När vi gick runt lite i hamnen och mellan husen så såg vi en ringduva som satt på ett garagetak. Duvan satt så stilla och verkade inte alls rädd och jag pratade med den i lugn ton.. Jag är ju jätteförtjust i duvor som jag tycker har så häftiga ögon och ser så kompakta ut


 

Jag fick en bild från sidan också i solskenet


 

Här ser den så rolig ut då den tittar på mig lite nyfiket och undrande. Jag har inte tänkt på hur långa och stora deras klor är men det behövs när man skall leta mask och annat

 

 

Jag zoomade in en fluga som satt på ett bord. Den försökte få tag i nåt i öppningen så jag antar att nåt gott fastnat där

 

  

Vi gick runt i hamnen och jag satt mig på en annaorlunda bänk och tittade ut över vattnet  

 

                                                   

Nu är vi hemma från en promenad på 5,6 km och vi hade fika med oss och det kommer vi ha så länge vädret är bra. Nu är vi uppe i 19 grader och det kommer att bli varmare. Jag börjar må bättre igen men tar det försiktigt med ätandet så jag har  bara kex med mig ut till fikat. Vi träffade Lars och Monica som också var ute och promenerade. Dom är jättetrevliga och vi har ju träffats ett antal gånger men sen kom corona. Dom bjöd hem oss på grillat i sin trädgård 2020. Vi har även fikat ute några gånger med dom och även ätit sushi tillsammans. Vi skall bjuda hem dom på lite mat framöver

 

Klicka här för att se när vi var på grillfest hos dom. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg från grillfesten

 

      

Här kommer en gammal klassiker som passar bra nu, Ulf Neidemar med Häng med på party från 1971. Ulf Neidermar är en svensk popartist och låtskrivare och han förknippas med denna hit ovan. Han debuterade som sång- och skivartist på bolaget Gazell 1958 och då var han medlem i Bernie Boys

 

                                             


Partyhattar från ZingLand     

 

#elbilen #trana #Hornborgarsjön #traktor #ringduva #fluga #bänk #Ulf

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards